Citat:
Ursprungligen postat av
NobleCrusader
Hej
Vad händer om jag studerar på Stockholms Universitet och har en schizofreni diagnos och total-vägrar använda psykiatrisk medicin från staten (kan t.ex. Polisen hämta mig på min adress till psykiatrin)?
P.s. Om de skulle ta mig till psykiatrin då kan de sabotera en hel 3 årsutbildning på Stockholms Universitet bara för att man vägrar giftig psykiatrisk medicin (fatta allvaret som de håller på med egentligen)!
Alltså… om du inte är efterbliven så kan du väl klara av det. Nej ingen Polis eller dylikt kommer att hämta dig.
Nu är det inte samma nivå men jag klarade av Undersköterska utbildningen efter flera inläggningar med psykoser.
Det enda jag kan tipsa om är väl att känner du dig dålig asså sjuk när du är i skolan så säg till nån ansvarig Lärare att du känner dig förkyld och åker hem.
Ett till tips är att inte berätta på skolan för någon att du lider av en sån sjukdom. Dem kan ändå inte hjälpa dig. Fokusera på studierna och att tänka klart.
Jag hade riktigt roligt på Undersköterska skolan och fick massor av kompisar, pluggade på och var fokuserad på lektionerna och gick ut med Diplom och bra betyg.
Om du vill veta mer så fråga på.