• 1
  • 2
2023-06-14, 07:49
Medlem
Köpte nyligen en ny dator och skulle installera den i morse. Men det gick inte. Det stannade vid att jag skulle ange ett mailkonto, och försökte då gång på gång . Men det gick inte. Alla konton i outlook var upptagna.

Har jag blivit lurad och köp en dator utan operativsystem?

Om så kan jag köpa ett konto på nätet hos windows och äntligen kunna installera min dator.
Senast redigerad av 42-43-44 2023-06-14 kl. 07:53.
Citera
2023-06-14, 07:56
Medlem
Kommer det en fråga om mailkonto så har den nog ett operativsystem. Däremot kan det vara så att någon sålt en dator som inte är rensad. Man brukar få valet att skapa ett konto. Men det saknas lite uppgifter. Är det Windows vi pratar om? Vilken version? Har du internetanslutning?

Behöver man köpa licens finns det på gamekeys.se men det låter inte som det är problemet.
Citera
2023-06-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSmartaArthur
Kommer det en fråga om mailkonto så har den nog ett operativsystem. Däremot kan det vara så att någon sålt en dator som inte är rensad. Man brukar få valet att skapa ett konto. Men det saknas lite uppgifter. Är det Windows vi pratar om? Vilken version? Har du internetanslutning?

Behöver man köpa licens finns det på gamekeys.se men det låter inte som det är problemet.

Det är Windows vi pratar om, men om man inte har mailkonto så frågas efter produktnyckeln.
Köpt på Dustin, mycket knapphändig information så jag vet inte vilken version som avses.

Verkar som om man inte kan komma vidare i installationen utan att ange mailkonto. Det är därför jag kört fast.
Citera
2023-06-14, 08:25
Bannlyst
Du måste ha ett MS Konto för aktiver Windows 11 numera, man kan senare i Windows lägga upp ett lokalt konto och plocka bort MS skiten.
Citera
2023-06-14, 08:27
Medlem
Du behöver ett Microsoft-konto. Skaffas på Outlook. Com förslagsvis.
Citera
2023-06-14, 08:35
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Köpte nyligen en ny dator och skulle installera den i morse. Men det gick inte. Det stannade vid att jag skulle ange ett mailkonto, och försökte då gång på gång . Men det gick inte. Alla konton i outlook var upptagna.

Har jag blivit lurad och köp en dator utan operativsystem?

Om så kan jag köpa ett konto på nätet hos windows och äntligen kunna installera min dator.

Om man anger rätt Ms konto så loggas du in, det finns inget "upptagna". Märklig respons.

Det går att förbigå Ms-konto kravet via en nyinstallation.
Citera
2023-06-14, 08:36
Medlem
Willtoms avatar
Vet inte om detta fungerar längre då jag inte brukar installera home versionen av Windows, men värt ett försök och återkom hur det gick.

Om du är på inloggningsprompten, döda datorn genom att hålla in strömknappen i ca 5sek (eller dra ut strömkabeln)

Sen startar du upp datorn utan nätverk, alltså dra ut kabeln och eventuellt se till att du inte är kopplad till ett wifi.

När datorn ber dig koppla dig till ett nätverk ska du kunna gå vidare utan nätverk. Då kommer den vilja skapa ett lokalt konto för att den inte har internet och inte kan verifiera ett outlook konto.
När du loggat in så koppla upp dig igen.

Sen har jag för mig att efter några misslyckade försök att logga in på ett Microsoft konto så kan du scrolla ner i dialog rutan där du ska fylla i inloggning och då ska ett val presenteras att skapa ett lokalt konto istället.

De är så fula, det syns inte att det går att scrolla ner, men det har i alla fall funnits mer innehåll under inloggningsinformationen.
Citera
2023-06-14, 10:19
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Det är Windows vi pratar om, men om man inte har mailkonto så frågas efter produktnyckeln.
Köpt på Dustin, mycket knapphändig information så jag vet inte vilken version som avses.

Verkar som om man inte kan komma vidare i installationen utan att ange mailkonto. Det är därför jag kört fast.
Testa det här, borde funka samma på 10 som 11 med risk för begränsade funktioner.
https://www.tomshardware.com/how-to/...rosoft-account
Citera
2023-06-14, 11:07
Medlem
Är det win10? Skriv inte in lössenordet till wifiet under installations processen gör det efter så slipper man logga in och det ska gå och göra likadant på win11.
Citera
2023-06-14, 12:32
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Ominstallerade nyligen Windows 10 Pro från scratch från en redan tidigare installation som behövde friskas upp efter tre års mixtrande och ombads om en vanlig mejladress innan jag kunde fortsätta. Gav dom en vanlig Gmail adress och sedan rullade allt på under installationen. Om det nu är detta du har problem med.
Citera
2023-06-14, 12:42
Medlem
Jag antar att vi pratar om Windows 11.

Om det är en Windows 11 pro på datorn så kan man göra följande.

När man ska skapa kontot så väljer man att det är en företagsdator. Vid nästa steg där den vill att man ska logga in med ett Office 365 konto så väljer man att den ska anslutas till en domän.

Efter att man har gjort detta så får man möjligheten at skapa ett lokalt konto. Däremot så borde inte detta fungerar på Windows 11 Home detta pga av att den inte går att ansluta mot en domän.
Citera
2023-08-27, 17:27
Medlem
roombaclocks avatar
man kan lura windows till att tro att du har en licens (jag har gjort de här flera tusen gånger) jag skulle vilja visa hur men de räknas förmodligen som pirat kopiering så jag ska inte berätta hur
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in