• 3
  • 4
2023-06-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har man någon av storbankerna så kan insättningsautomat vara ett alternativ med ca 15000/mån utan att behöva redovisa om det inte blivit annorlunda nu.
Behöver man sätta in mer så finns kortet från Paygoo https://paygoo.se/cards/reload_card_eml där du skall kunna sätta in 45000/mån men har en del avgifter och sedan kan man betala räkningar med kort hos Billhop / Betalo.
Bra tips!

Citat:
Man kan också komplettera med kort från Neteller och Skrill som har Paysafecard som insättningsmetod och Paysafecard köper du med kontanter hos diverse kiosker.

Hur många paysafe card kan man köpa och tanka på Neteller och skrill med? Det verkar finnas en maxgräns om jag läste rätt.
Citera
2023-06-17, 01:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMannenn
Bra tips!

Hur många paysafe card kan man köpa och tanka på Neteller och skrill med? Det verkar finnas en maxgräns om jag läste rätt.
Hmm... Osäker på gränsen men man ska kunna verifiera sig för att bli vip och högre ranson varje månad.
Citera
2023-06-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMannenn
Bra tips!

Ok, så du snackar EGENTLIGEN INTE om att använda kontanter i allmänhet i handel och vardagsliv. Du vill hitta ett sätt att kunna SÄTTA IN en massa kontanter på konto och kort...! (Det är nämligen inte riktigt samma sak )
Senast redigerad av Gissa vem 2023-06-17 kl. 07:29.
Citera
2023-06-18, 10:52
Medlem
Om man kollar så funkar nog kontanter på många ställen fortfarande men konsumenterna har börjat använda mer kort/mobil.

Inställningen till kontanter eller vanan att använda kort har ju börjat skilja sig väldigt mycket nu mellan utlandet och Sverige, tycker i alla fall jag. Här tar folk upp kort för minsta chokladbit, utomlands är det fortfarande självklart med kontanter vid små summor.
Citera
2023-06-18, 15:41
Medlem
Går hur bra som helst på många ställen att använda kontanter.
Köpte en mobil för nån vecka sedan med kontanter och betalar min mat dagligen med kontanter.

Annars kan du ju alltid sätta in kontanter i affär beroende på vad du har för bank
Citera
2023-07-17, 03:07
Avstängd
knark-kungens avatar
Hur är det på Arlanda, kan man betala med Svenska kontanter där?

Såg att tax free shopen tar emot cash, hur är det med barerna?
Senast redigerad av knark-kungen 2023-07-17 kl. 03:45.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in