• 3
  • 4
2025-08-28, 12:07
Medlem
halaltarzans avatar

Fast nog finns det snygga 40-åringar. Vet dock inte om jag har har haft tur med min typ hjärna men när jag tittar på min kärring efter typ 14 år så ser jag inte en gammal tant utan jag ser fortfarande snyggingen som jag träffade.

Och det där med bagage behöver ju egentligen inte heller vara något problem. Jag menar inte att hon ska umgås med något ex, utan mer att hon kan göra saker med sina ungar och lämna dig ifred i någon vecka (om man nu tycker det är skönt).
Citera
2025-08-28, 14:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Vid 55års ålder ser i snitt kvinnors hud 15år äldre ut. I yngre år har män stramare hud som är 25% tjockare och efter menopaus så åldras kvinnors hud dramatiskt jämfört med män. Kvinnor använder smink för att dölja rynkorna och hänget, samt tröjor med hög krage för att dölja hänget under hakan.

Konstigt då, för det där känner jag inte igen. De kvinnor som är påfallande rynkiga före 65-70, brukar vara de som har rökt och solat solarium större delen av livet...
Citera
2025-08-28, 14:36
Medlem
Incendios avatar
De flesta av dessa män har inte tänkt bli ihop med någon på riktigt. De sätter orealistiska förväntningar för att då är sannolikheten att det ska hända så låg att de inte behöver försöka vara attraktiva själva. De behöver inte heller riskera att faktiskt komma nära någon och sedan eventuellt såras. Det är ungefär som när ungdomar(vanligen tjejer) blir förälskade i en skådespelare eller i läraren. De vet att det inte kommer att hända, så det är en trygg figur att "träna" förälskelse på.
Citera
2025-08-29, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwedeGliderRunt
Visst lite sorg har man väl känt. Dock när man insåg att man missat tåget efter 40+ samt att sannolikheten att man ska träffa någon som inte har ett enormt bagage och ofta väldigt otrevligt sådant och även blir allt svårare att ens hitta någon man skulle vara attraherad av, ja då släppte istället all sorg.

För min del tror jag jag hade behövt bli fäst vid någon när hon är på sin peak kring 20års åldern, för att jag skulle kunna vara attraherad av henne för hela livet, dvs som det var förr, med tidig pair bonding. Att i sena 40 års åldern göra det med en annan 40 åring med en massa bagage, kommer inte fungera tror jag, då jag inte ens är attraherad ytligt till att börja med. Man behöver det där ögongodiset man fick till unga vackra kvinnor för att bli så förtrollad.. att det ska vara värt hela alltihopa. Dvs kärnfamiljen, som ej existerar för de allra flesta längre.

Man inser att nu när man inte behöver försöka imponera på någon, inte behöver syssla med dyr dejting, ej behöver visa upp något fint hus, inte behöver en karriär, inte ens behöver jobba mer, iom att ens avkastning på kapial räcker för det enkla liv jag trivs med iaf, ja då känns det bra iaf.
Låter som att du skyller ifrån dig. Du fick inget som ung och måste överdriva och kalla det ”bagage” när andra har träffat killar i som ungdom. Det är helt normalt.

Men hade du nu träffat en 20-åring och ”pairbondat” med hade det med stor sannolikhet inte hållit. Man förändras och går olika vägar över tid. Ofta kanske man har sämre omdöme på den tiden pga dåliga livserfarenheter.

Men det är sant att man inte blir snyggare med tiden. Troligtvis inte du heller, som är uppåt 50.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Fast nog finns det snygga 40-åringar. Vet dock inte om jag har har haft tur med min typ hjärna men när jag tittar på min kärring efter typ 14 år så ser jag inte en gammal tant utan jag ser fortfarande snyggingen som jag träffade.

Och det där med bagage behöver ju egentligen inte heller vara något problem. Jag menar inte att hon ska umgås med något ex, utan mer att hon kan göra saker med sina ungar och lämna dig ifred i någon vecka (om man nu tycker det är skönt).
Nej det är bara bitterhet rakt igenom från en som har insett att hans tåg har gått.

Mitt egna största problem är all extra vikt jag har lagt på mig med åren.
Senast redigerad av Bubbelvatten2025 2025-08-29 kl. 11:23.
Citera
2025-08-29, 11:55
Medlem
halaltarzans avatar

Nej, det gäller väl att ha lite tur där när man väl bestämmer sig för att kliva av dansgolvet och hänga in skinnslipsen för gott efter ett liv i sus och dus och bestämma sig för att hitta en kärring som man vill åldras med.
Citera
2025-08-29, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Nej, det gäller väl att ha lite tur där när man väl bestämmer sig för att kliva av dansgolvet och hänga in skinnslipsen för gott efter ett liv i sus och dus och bestämma sig för att hitta en kärring som man vill åldras med.
Tur och tur. Ingen kvinna kommer välja en bitter gnällkäring till gubbe, som antagligen själva bortser från sitt egna bäst före-datum och försöker lägga över lasten på andra. Jag tror att kan man bara erkänna för sig själv att man inte alls är nyslaktat lammkött när man har kommit upp i 50-årsåldern, så är man mer attraktiv i en kvinnas ögon. Och har man då tur kan man hitta en som ser 15 år yngre ut.

Troligtvis har en sådan man underskattat sitt egna yttre, och är inte alls så rutten som han tror. Känner igen den synen på mig själv, medan andra verkar ha en annan syn på mig själv.

Medan gubben Gnällkäring antagligen har överskattat sitt egna värde och inte alls ser 15 år yngre ut än kvinnor i hans egna ålder. Han utstrålar också väldigt mycket feminina drag, har antagligen lågt testo och har därmed inte alls så fin spänst i ansiktet som andra män i samma ålder. De har väl sällan något eget ”bagage” och ser därför en kvinnas ”bagage” som en last. Att en 40+ kvinna skulle vara oskuld är helt orimligt. Hennes fertila dagar är slut, så det bör absolut heller inte vara så.
Citera
2025-09-19, 03:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbelvatten2025
Tur och tur. Ingen kvinna kommer välja en bitter gnällkäring till gubbe, som antagligen själva bortser från sitt egna bäst före-datum och försöker lägga över lasten på andra. Jag tror att kan man bara erkänna för sig själv att man inte alls är nyslaktat lammkött när man har kommit upp i 50-årsåldern, så är man mer attraktiv i en kvinnas ögon. Och har man då tur kan man hitta en som ser 15 år yngre ut.

Troligtvis har en sådan man underskattat sitt egna yttre, och är inte alls så rutten som han tror. Känner igen den synen på mig själv, medan andra verkar ha en annan syn på mig själv.

Medan gubben Gnällkäring antagligen har överskattat sitt egna värde och inte alls ser 15 år yngre ut än kvinnor i hans egna ålder. Han utstrålar också väldigt mycket feminina drag, har antagligen lågt testo och har därmed inte alls så fin spänst i ansiktet som andra män i samma ålder. De har väl sällan något eget ”bagage” och ser därför en kvinnas ”bagage” som en last. Att en 40+ kvinna skulle vara oskuld är helt orimligt. Hennes fertila dagar är slut, så det bör absolut heller inte vara så.

Med "bagage" brukar man väl mena barn samt barnets/barnens andra förälder/föräldrar? (Och inte förlorad jungfrulighet.) Detta ÄR ett stort problem under perioden med varannan-veckas-boende, och dagis och skola och fritidsaktiviteter som det ska skjutsas till och hämtas från. Samt som sagt exet som man aldrig slipper helt, eftersom han eller hon är styvbarnens andra förälder, och kommer att vara närvarande i ens liv tills dessa barn blir stora och självständiga. Och på ett sätt alltid, så småningom kommer ens partner och hans/hennes ex att få gemensamma barnbarn också...

Men det blir mindre och mindre problem i alla fall för varje år som barnen blir större. I 50-årsåldern har de flesta redan tonåringar eller vuxna barn, så då borde bagaget inte kännas så tungt längre för den nya partnern. Och som någon skrev ovan: det kan t.o.m. vara positivt att den andra reser bort med sina kids en vecka ibland, så får man vara ifred. "Det är inte hur man har det utan hur man tar det."
Citera
2025-09-19, 03:46
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Man läser överallt på nätet om ensamma män som säger att de inte vill ha annat än någon att skaffa familj med och ha ett bra liv. Men så fort det diskuteras kvinnor så kommer det alltid upp att diverse naturliga bröstformer är äckliga, hängpattar är varken genetiskt eller åldersbetingat utan uppstår bara hos lata feminister utan BH, bristningar får man bara om man är bodybuilder eller tjockis, att vara smal efter graviditet är inte svårt alls, och det är klart att rynkor kan vara charmiga så länge de sitter "på rätt ställen".

Vad exakt är det för en kvinna ni tänker er att ni vill vara ihop med i kärlek och gemenskap tills ni dör? En som aldrig åldras? Vad för en sorts kvinna skulle gå med på att åtrås av er tills hon blir medelålders, för att därefter ta hand om er medan ni surfar porr varje dag?

Jaså, ni har äntligen förstått evolutionsbiologins grunder del 1? "What goes where and why?"

Citat:
Mäns sorg inför ensam ålderdom vs avsmak inför åldrande kroppar

Är en falsk dikotomi.

Eftersom män kan få barn störe delen av livet kan vi ägna flera decennier åt att bygga upp en bra utbildning och/eller en bra ekonomi, träna gym/kampsort, och bli riktigt attraktiva för yngre kvinnor även efter 40. För egen del tycker jag de flesta unga tjejer är high maintenence och bidrar med alldeles för lite. Bättre att ha en älskarinna och manliga kompisar. Själv har jag varit gift länge och har vuxna barn, och då blir relationen lite mer som vänskap och att ha gemensamma projekt. Jag hade en enorm tur/skicklighet som hittade en riktigt bra kvinna.

Se på det här, en bra lektion för alla kvinnor (i synnerhet de yngre):

https://www.youtube.com/watch?v=TsYX4BEL1oQ
Senast redigerad av WordWarrior 2025-09-19 kl. 03:51.
Citera
2025-09-19, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sefipaw
Man läser överallt på nätet om ensamma män som säger att de inte vill ha annat än någon att skaffa familj med och ha ett bra liv. Men så fort det diskuteras kvinnor så kommer det alltid upp att diverse naturliga bröstformer är äckliga, hängpattar är varken genetiskt eller åldersbetingat utan uppstår bara hos lata feminister utan BH, bristningar får man bara om man är bodybuilder eller tjockis, att vara smal efter graviditet är inte svårt alls, och det är klart att rynkor kan vara charmiga så länge de sitter "på rätt ställen".

Vad exakt är det för en kvinna ni tänker er att ni vill vara ihop med i kärlek och gemenskap tills ni dör? En som aldrig åldras? Vad för en sorts kvinna skulle gå med på att åtrås av er tills hon blir medelålders, för att därefter ta hand om er medan ni surfar porr varje dag?
Är man lat för att man inte har bh? Hur svårt är det att sätta på en bh, och slippa gumpande bröst som sliter sig från varandra och från resten av kroppen? Med bh får man en enhetlig byst, som är bekvämare att släpa omkring på vid kroppens alla rörelser.

Att brösten blir lösare efter att man har fött barn är bara att konstatera. Hade en man haft kraven att de skulle vara lika fasta och fina efteråt får han helt enkelt ha sparat ihop alla pengar till ett bröstlyft efteråt. Alt. att han skaffar sig en kvinna som inte föder hans barn (och inga andra barn sedan innan heller).

Kvinnor föredrar väl också män utan rynkor, med ett permanent normalt hårfäste, skägg och hår som inte har blivit grått osv.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in