• 1
  • 2
2023-06-12, 17:09
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
God dag alla flashback!

Precis som rubriken lyder… Vad gör ni miljardärer som vanliga svenskar inte gör?

Vad har ni för rutiner?
När går ni upp/sover?
Hur stort andel investerar ni?
Hur ofta tränar ni?
Hur ofta läser ni?
Hur ser en vanlig dag ut i era liv? Både innan och nu när ni är miljardärer?
Osv…

1. Dela gärna med er av era erfarenheter inom ämnet och
2. “feel free” att komma med tips och råd för hur man når ett "miljardär liv"!

// Atamon
Bor i Schweiz, träffar vänner, golfar, äter gott på restaurang, reser runt i europa, går på olika högtider som t ex ingenjörsakademien anordnar, deltar i debatter, blir inbjuden till att hålla ett anförande om sveriges utmaningar på svenskt näringsliv, åker med privatjet och hälsar på barnen på östermalm och kollar om de mår bra i lägenheterna vi köpt åt dem, bjuder mina gamla kompisar från HHS på lunch, sitter i styrelsen på en del företag, förkovrar mig, går på teater och opera, sitter i diskussioner med folk och diskuterar framtiden för olika koncerner och hur den globala marknaden kommer att utvecklas för respektive företag, förbereder olika aktiviteter jag skall göra (detta tar mycket tid).
Tja ungefär så, fullt upp inte mycket fritid.
PS
1. Inte jag men....
2. Ta chansen när den dyker upp och fega inte
DS
2023-06-12, 17:31
Medlem
Karl.VIIIs avatar
En av mina affärspartner är miljardär så jag kan säkert svara på en del frågor om folk är intresserade.

Han jobbar fortfarande mycket och håller sig engagerad i sina projekt och investeringar. Trots att han är 50+ och aldrig mer behöver lyfta ett finger så har han ändå en slags inbiten arbetsmoral och släpper aldrig greppet.

Han reser mycket och är sällan på en plats längre än två veckor. Äger inga privatjet eller lyxyachter men har flera hus runtom i världen.

Som sagt, är det något ni undrar om "miljardärslivet" så kan jag försöka svara så gott jag kan.
2023-06-12, 17:48
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.VIII
Han jobbar fortfarande mycket och håller sig engagerad i sina projekt och investeringar. Trots att han är 50+ och aldrig mer behöver lyfta ett finger så har han ändå en slags inbiten arbetsmoral och släpper aldrig greppet.

Kan tänka mig att det är så det ser ut för många av de som tjänat sina pengar på egen hand och inte har fått dem i arv eller på annat sätt.
2023-06-12, 17:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Det är 37 m² (inte 36). Lite litet med tanke på att han har nio barn. Men något säger mig att han inte bor så på riktigt.

Han bor där när han är i Boca Chica vilket är där han spenderar mest tid. Tror han har nått liknande boende i närheten av Gigafactory.

Vem som tar hand om hans 9 barn, det gör väl alla x-fruarna Grimes är en av dom , samt inhyrda barnflickor.

Grimes & Elon, vilket fint par --> https://www-pp-2.dilei.it/wp-content...rip=all&crop=1
2023-06-12, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Sådan snålhet och girighet kan endast miljardärer uppnå, Ingvar ett ett annat exempel på hur jakten på pengar går överstyr.
Man har miljarder på banken men väljer att köra en 20 år gammal kombi "för att den fungerar bra"

Han betedde sig som vilken vulgär ICA-handlare som helst och åkte Porsche innan det började gå riktigt bra men till skillnad från ICA-handlarna hade han vett att förstå att det inte var bra för affärerna och skulle se dåligt ut om han köpte 20 Ferrari och blåste runt med.
2023-06-12, 18:05
Medlem
Känner två olika personer som varit halvvägs.

Person 1 arbetade med sitt företag från 7 på morgonen till 7 på kvällen måndag till fredag. Sedan så jobbade han typ 4 timmar ytterligare varje lördag +söndag. Skulle tro att det var få veckor per år som var mindre än 60 timmar jobb. Hans fru jobbade också i företaget. När de fyllde 70 sålde de av verksamheten.

Person 2 ärvde ett företag och grundade även ett eget i samma bransch. En av de snålaste personer som jag träffat. 5 dagar i veckan så var hon på banken för att diskutera affärer. Vad som händer i omvärlden som påverkar företaget både mikro- och makroekonomisk. Vet inte hur mycket som hon arbetade under sin yrkeskarriär men som 75-åring så slet hon fortfarande lika hårt som de flesta som är i yrkeslivet.
2023-06-12, 19:16
Medlem
Streckkods avatar
Vi miljardärer sitter mest och hänger här på flashback. Finns inget bättre
att ta för sig under småtimmarna.

Läser om flashbacks julhälsningar.
2023-06-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.VIII
En av mina affärspartner är miljardär så jag kan säkert svara på en del frågor om folk är intresserade.

Han reser mycket och är sällan på en plats längre än två veckor. Äger inga privatjet eller lyxyachter men har flera hus runtom i världen.

Som sagt, är det något ni undrar om "miljardärslivet" så kan jag försöka svara så gott jag kan.

Tror de flesta beter sig så här, ränderna går aldrig ut för lite digitala siffror på banken.

Känner en del med 100Msek ish och det är samma visa där.
2023-06-12, 20:29
Medlem
Jag brukar mest hänga här
2023-06-12, 20:44
Medlem
Diablo1118s avatar
Vad ts tråd har med privatekonomi har jag svårt att förstå och frågeställningarna hör inte hemma i privatekonomi. Troligen en tråd för laidback men det är också en ren listtråd som den är utformad nu
Tråd Låst / Moderator
Senast redigerad av Diablo1118 2023-06-12 kl. 20:46.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in