2023-06-11, 09:06
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om inte borgarna kan göra något åt problemet innan nästa val så är sannolikheten större. Då finns det ju ingen anledning att rösta på borgarna om man tycker att gängkriminaliteten är ett stort problem.

Det kommer ta tid att städa upp det som Reinfeldt en gång startade men som sedan S, V, MP och C drev på och eskalerade i galen takt trots att de hade möjligheten att sätta stopp för det. Det är lättare att riva än bygga upp.

Dock verkar väljare bara minnas det som senast stod i tidningen så det är glömt och förlåtet för länge sedan.
Citera
2023-06-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lux-Et-Veritas3
Det är redan försent. Vi "rasister" såg detta komma redan på 90-talet. Därefter har vi haft Mona Muslim, #öppnaerahjärtan och där emellan annan extremvänster idioti. Och här är vi.

Rättsväsendet jobbar fortfarande som om det vore 1980. Det kommer ta årtionden innan de ens har kommit på banan.
Migrationsverket är full av hjärndöda sheeple och kommer att hålla dörren öppen för allt och alla som alltid. Även om de bommar igen idag är det andra generationen av Mona Sahlins valboskap som håller i ak47:an.
Detta kommer Ni få leva med i decennier. Vi som har möjligheten har redan börjat titta över horisonten efter länder att migrera till. Kom ihåg att kapitalet flyttar först, titta bara på misslyckade stater i US som CA; IL; NY. För självklart är höjda skatter svaret på skiten..
Jag flyttar tillbaka när vi har en riktig LEDARE och intelligens i styret.

Håller med 100%.
Citera
2023-06-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
De senaste dagarna har vi bevittnat en ström av skottlossningar. Hur mycket mer kan Sverige tolerera, med individer klädda i Adidas, collegemärken och med ovårdade hår och skägg lösa runt och skjuter?

Gängbrottslighet har en enorm kostnad för samhället. Enligt en rapport från Mitt i Stockholm, baserad på ett internationellt forskningsprojekt, uppgår kostnaden för en enda skjutning till 75 miljoner kronor - en kostnad som skattebetalarna till slut står för. (För mer information, sök "Skottlossning kostnad", siffrorna kommer från en nationalekonom vid Stockholms universitet.)

När börjar vi aktivt undersöka problemområden och verkligen granska denna fråga på ett sätt liknande hur egyptierna behandlade israeliterna under Mose utvandring? Vad händer om vi märker ut problemhusen med röd färg, separerar föräldrar och barn som inte kan bete sig ordentligt, och skickar dem till uppfostringsläger i Norrland?

I dessa läger skulle militärpersonal kunna fungera som lärare, ställa krav på att eleverna klarar alla gymnasieämnen och särskilt betona vikten av en etisk och humanistisk utbildning, innan de släpps ut. Jag tror att detta är ett växande problem som kommer att explodera snart.

Hade jag kunnat sätta pengar i något är detta en rykande aktie - tro mig.

Vad är era tankar om det här?

Höj straffen för knark och våldsbrott med 2000% i en provperiod på 10 år.

Var med i gäng = 40 år.
Knarkförsljning= 40 år.
Mord=Livstid utan prövning (life without permission)
Skjutning/mordförsök=Livstid
Våldtäkt grov = Livstid
Sexuellt antastande = 40år.

Sedan garanterad utvisning för betydligt fler brott. Gör det även svårt att köpa lyxprodukter utan att redovisat vart pengarna kommer ifrån, t.ex bilköp, smycken, kläder, lägenheter. Gör pengar värdelösa för kriminella. Hindra utlandsbetalningar eller kryptoplattformar.

Osv
Senast redigerad av carlydeveloper 2023-06-11 kl. 10:04.
Citera
2023-06-11, 10:00
Medlem
tomatlarss avatar
Det är till största del en själv utränsning blattar skjuter blattar. Jufler av dess egna de plockar desto betre.
Citera
2023-06-11, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomatlars
Det är till största del en själv utränsning blattar skjuter blattar. Jufler av dess egna de plockar desto betre.

Det här stämmer inte alls (känns slentrian och säga "till största del"), oskyldiga dör, vi har barn som sprängts i bitar, barns som skjutits. Vi har en man som blev skjuten i tunnelbanan av misstag. En oskyldig man som sprängdes av en granat, vi har en helt svensk man som blev skjuten i båda benen i Uppsala för de tog fel person. Listan kan göras lång. Sluta leva i en bubbla.
Citera
2023-06-11, 10:09
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lux-Et-Veritas3
Det är redan försent. Vi "rasister" såg detta komma redan på 90-talet. Därefter har vi haft Mona Muslim, #öppnaerahjärtan och där emellan annan extremvänster idioti. Och här är vi.

Rättsväsendet jobbar fortfarande som om det vore 1980. Det kommer ta årtionden innan de ens har kommit på banan.
Migrationsverket är full av hjärndöda sheeple och kommer att hålla dörren öppen för allt och alla som alltid. Även om de bommar igen idag är det andra generationen av Mona Sahlins valboskap som håller i ak47:an.
Detta kommer Ni få leva med i decennier. Vi som har möjligheten har redan börjat titta över horisonten efter länder att migrera till. Kom ihåg att kapitalet flyttar först, titta bara på misslyckade stater i US som CA; IL; NY. För självklart är höjda skatter svaret på skiten..
Jag flyttar tillbaka när vi har en riktig LEDARE och intelligens i styret.
Ja, jag såg flyttstatistiken i USA och LA och NY minskar starkt och tex. Dallas (Metroplex) ökar starkt 2022.

När det gäller Sverige tror jag gängkriminaliteten gått för långt för att nuvarande system och demokrati ska kunna hantera det. Det finns ju fler gängkriminella än poliser och rättssystemet lever kvar i 1980 som du skriver.

TS drar ju historiska paralleller och jag tror att enda lösningen nu är att tillsätta någon form av diktator-regim (som man gjorde i Romerska republiken) under en period, som i princip har fria händer, med undantagslagar, militärinsatser, utvisningar (utan hänsyn till medboragarskap och andra begränsingar). Kanske någon form av straffkollonisystem också som TS är inne på.
Citera
2023-06-11, 10:21
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ett feltänk, som många svenskar gör har jag märkt. Detta genererar bara mer skjutningar, ökar acceptansen i samhället och det fylls på med fler gängkriminella underifrån. Det bevisar väl utvecklingen väldigt väl?
Citera
2023-06-11, 10:43
Medlem
Det mest intressanta ur en politiskt synvinkel är hur tyst det är från regeringen angående detta. Igår sköts det i ett centrum fullt med oskyldiga, men regeringen är knäpptyst. Inte ett enda uttalande. Varför utstår reaktionerna mot samhället? Det räcker med en tweet med konceptet "förfärlig utveckling, vi vill ändra" för att visa att de förstått allvaret. Ännu bättre vore en presskonferens, ett s.k tal till nationen. Hantera detta som den epidemi det är, folk bör vara mer rädda för denna utveckling än covid.

Sverige behöver en person som vågar trampa medborgare på tårna, som vågar sätta hårt mot hårt. Saft och bulle politiken är över nu. Det är fan bara en tidsfråga innan de börjar gängkrig inne på köpcentrum.

Vidare bör det stiftas lagar gällande gängkriminalitet. Det ska vara olagligt att ingå i kriminella grupperingar, oavsett om personen begår brott eller ej. Stödjer en person en kriminell gruppering är det antingen fängelse, eller utvisning för icke svenska medborgare. Aktioner kopplade till gängkriminalitet ska inte vara annat än livstid. Varför ska dessa människor vara ute på gatan om de inte bidrar till samhället? Stifta nya lagar och gör det fortast möjligast.
Senast redigerad av Mash08 2023-06-11 kl. 10:48.
Citera
2023-06-11, 11:33
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett feltänk, som många svenskar gör har jag märkt. Detta genererar bara mer skjutningar, ökar acceptansen i samhället och det fylls på med fler gängkriminella underifrån. Det bevisar väl utvecklingen väldigt väl?
bland blattarna ja bland svenskar tveksamt. Där emot ökar kraven på att få försvara sig själv vilket bara är bra.
Citera
2023-06-17, 02:12
Medlem
Citat:

Hur många oskyldiga träffas när dessa kriminella "självsaneras"? 45 åringen i Farsta tvivlar jag på att vara kriminell. 12 åriga Adriana tvivlar jag på att vara kriminell.
Vi har Riksorganisationen GAPF (Glöm Aldrig Pela och Fadime). Vart fan är Glöm aldrig Adriana??
Skulle de endast skjuta varandra skulle jag också skita de samma, tyvärr kan dessa ingenjörer inte hantera sina verktyg.
Citera
2023-06-17, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ja, jag såg flyttstatistiken i USA och LA och NY minskar starkt och tex. Dallas (Metroplex) ökar starkt 2022.

När det gäller Sverige tror jag gängkriminaliteten gått för långt för att nuvarande system och demokrati ska kunna hantera det. Det finns ju fler gängkriminella än poliser och rättssystemet lever kvar i 1980 som du skriver.

TS drar ju historiska paralleller och jag tror att enda lösningen nu är att tillsätta någon form av diktator-regim (som man gjorde i Romerska republiken) under en period, som i princip har fria händer, med undantagslagar, militärinsatser, utvisningar (utan hänsyn till medboragarskap och andra begränsingar). Kanske någon form av straffkollonisystem också som TS är inne på.

I USA flyttar många till Texas och Florida.
Jag förstår vad du säger, men jag är i motsatta ända. Mer frihet, vi kan inte längre lita på att polisen håller oss om ryggen. För inte så länge sedan var en man tvungen att försvara sig i rätten efter att ha brukat en kniv mot inkräktare i hans hem. I dag är det olagligt att ens försvara sig. Jag ser hellre mjukare lagar för laglydiga medborgare iform av kniv/eldvapen för försvar.
Jag håller med om att ALLA kriminella ska utvisas! Det finns folk som skulle älska möjligheten till fri skolgång och möjlighet att bidra till samhället, det är dessa vi ska satsa på!
Nån diktator eller straffkolloni ala Nordkorea skulle jag aktivt motarbeta med mitt jaktgevär..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in