Citat:
Ursprungligen postat av
Cheddarjoe
De senaste dagarna har vi bevittnat en ström av skottlossningar. Hur mycket mer kan Sverige tolerera, med individer klädda i Adidas, collegemärken och med ovårdade hår och skägg lösa runt och skjuter?
Gängbrottslighet har en enorm kostnad för samhället. Enligt en rapport från Mitt i Stockholm, baserad på ett internationellt forskningsprojekt, uppgår kostnaden för en enda skjutning till 75 miljoner kronor - en kostnad som skattebetalarna till slut står för. (För mer information, sök "Skottlossning kostnad", siffrorna kommer från en nationalekonom vid Stockholms universitet.)
När börjar vi aktivt undersöka problemområden och verkligen granska denna fråga på ett sätt liknande hur egyptierna behandlade israeliterna under Mose utvandring? Vad händer om vi märker ut problemhusen med röd färg, separerar föräldrar och barn som inte kan bete sig ordentligt, och skickar dem till uppfostringsläger i Norrland?
I dessa läger skulle militärpersonal kunna fungera som lärare, ställa krav på att eleverna klarar alla gymnasieämnen och särskilt betona vikten av en etisk och humanistisk utbildning, innan de släpps ut. Jag tror att detta är ett växande problem som kommer att explodera snart.
Hade jag kunnat sätta pengar i något är detta en rykande aktie - tro mig.
Vad är era tankar om det här?
Höj straffen för knark och våldsbrott med 2000% i en provperiod på 10 år.
Var med i gäng = 40 år.
Knarkförsljning= 40 år.
Mord=Livstid utan prövning (life without permission)
Skjutning/mordförsök=Livstid
Våldtäkt grov = Livstid
Sexuellt antastande = 40år.
Sedan garanterad utvisning för betydligt fler brott. Gör det även svårt att köpa lyxprodukter utan att redovisat vart pengarna kommer ifrån, t.ex bilköp, smycken, kläder, lägenheter. Gör pengar värdelösa för kriminella. Hindra utlandsbetalningar eller kryptoplattformar.
Osv