2023-06-10, 23:17
Medlem
De senaste dagarna har vi bevittnat en ström av skottlossningar. Hur mycket mer kan Sverige tolerera, med individer klädda i Adidas, collegemärken och med ovårdade hår och skägg lösa runt och skjuter?

Gängbrottslighet har en enorm kostnad för samhället. Enligt en rapport från Mitt i Stockholm, baserad på ett internationellt forskningsprojekt, uppgår kostnaden för en enda skjutning till 75 miljoner kronor - en kostnad som skattebetalarna till slut står för. (För mer information, sök "Skottlossning kostnad", siffrorna kommer från en nationalekonom vid Stockholms universitet.)

När börjar vi aktivt undersöka problemområden och verkligen granska denna fråga på ett sätt liknande hur egyptierna behandlade israeliterna under Mose utvandring? Vad händer om vi märker ut problemhusen med röd färg, separerar föräldrar och barn som inte kan bete sig ordentligt, och skickar dem till uppfostringsläger i Norrland?

I dessa läger skulle militärpersonal kunna fungera som lärare, ställa krav på att eleverna klarar alla gymnasieämnen och särskilt betona vikten av en etisk och humanistisk utbildning, innan de släpps ut. Jag tror att detta är ett växande problem som kommer att explodera snart.

Hade jag kunnat sätta pengar i något är detta en rykande aktie - tro mig.

Vad är era tankar om det här?
Citera
2023-06-10, 23:51
Medlem
Det är redan försent. Vi "rasister" såg detta komma redan på 90-talet. Därefter har vi haft Mona Muslim, #öppnaerahjärtan och där emellan annan extremvänster idioti. Och här är vi.

Rättsväsendet jobbar fortfarande som om det vore 1980. Det kommer ta årtionden innan de ens har kommit på banan.
Migrationsverket är full av hjärndöda sheeple och kommer att hålla dörren öppen för allt och alla som alltid. Även om de bommar igen idag är det andra generationen av Mona Sahlins valboskap som håller i ak47:an.
Detta kommer Ni få leva med i decennier. Vi som har möjligheten har redan börjat titta över horisonten efter länder att migrera till. Kom ihåg att kapitalet flyttar först, titta bara på misslyckade stater i US som CA; IL; NY. För självklart är höjda skatter svaret på skiten..
Jag flyttar tillbaka när vi har en riktig LEDARE och intelligens i styret.
Citera
2023-06-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
De senaste dagarna har vi bevittnat en ström av skottlossningar. Hur mycket mer kan Sverige tolerera, med individer klädda i Adidas, collegemärken och med ovårdade hår och skägg lösa runt och skjuter?

Gängbrottslighet har en enorm kostnad för samhället. Enligt en rapport från Mitt i Stockholm, baserad på ett internationellt forskningsprojekt, uppgår kostnaden för en enda skjutning till 75 miljoner kronor - en kostnad som skattebetalarna till slut står för. (För mer information, sök "Skottlossning kostnad", siffrorna kommer från en nationalekonom vid Stockholms universitet.)

När börjar vi aktivt undersöka problemområden och verkligen granska denna fråga på ett sätt liknande hur egyptierna behandlade israeliterna under Mose utvandring? Vad händer om vi märker ut problemhusen med röd färg, separerar föräldrar och barn som inte kan bete sig ordentligt, och skickar dem till uppfostringsläger i Norrland?

I dessa läger skulle militärpersonal kunna fungera som lärare, ställa krav på att eleverna klarar alla gymnasieämnen och särskilt betona vikten av en etisk och humanistisk utbildning, innan de släpps ut. Jag tror att detta är ett växande problem som kommer att explodera snart.

Hade jag kunnat sätta pengar i något är detta en rykande aktie - tro mig.

Vad är era tankar om det här?
för ett år sedan ansåg jag inte att detta var ett samhällsproblem utan mer lokalt , nu har jag ändrat uppfattning helt--dom har lärt sig att vapnen talar och kommer att använda det i andra större sammanhang också, frågan är hur stoppar man det. jag hade lite hopp om den nya regeringen men hitintills bara en jävla besvikelse absolut ingenting händer , bara nato i skallen på idioten
Senast redigerad av Valle75 2023-06-10 kl. 23:56.
Citera
2023-06-10, 23:55
Medlem
Känner operatörerna i SOG.

De löser detta snabbt.

Kan hämta in information enormt bra

Och kan hantera vilsna gängkriminella.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/sarskilda-operationsgruppen/
Citera
2023-06-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Känner operatörerna i SOG.

De löser detta snabbt.

Kan hämta in information enormt bra

Och kan hantera vilsna gängkriminella.

https://www.forsvarsmakten.se/sv/organisation/sarskilda-operationsgruppen/

Idiot. Vilka lagar tillåter militär mot civila? Så fort en vanlig polis skjuter (varningskott/verkanseld) hamnar hen i domstol.
Senast redigerad av Lux-Et-Veritas3 2023-06-11 kl. 00:00.
Citera
2023-06-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lux-Et-Veritas3
Idiot. Vilka lagar tillåter militär mot civila? Så fort en vanlig polis skjuter (varning skott/verkans eld) hamnar hen i domstol.

Svenska staten håller på att förlora sitt våldskapital,

Då rekommenderar jag att använda militär.

Polisen klarar inte av detta krig.
Citera
2023-06-11, 00:04
Medlem
Citat:
Idiot. Vilka lagar tillåter militär mot civila? Så fort en vanlig polis skjuter (varningskott/verkanseld) hamnar hen i domstol.

Behövs inte att skjuta? Polisen vet precis vilka det är som förstör samhället. Åk och hämta in dom bara och kör iväg till Norrland och släpp av dom hos Överste Lundgren som sträcker ut individerna direkt.
Citera
2023-06-11, 00:16
Medlem
Citat:
Behövs inte att skjuta? Polisen vet precis vilka det är som förstör samhället. Åk och hämta in dom bara och kör iväg till Norrland och släpp av dom hos Överste Lundgren som sträcker ut individerna direkt.
alltså hatar tanken på att kriminella as ska deporteras till annat län, utvisa för i helvete , vad är problemet
Citera
2023-06-11, 00:19
Medlem
Citat:

Japp. Allt är så lätt.
Jag har drivit HVB-hem och har försökt att hjälpa dessa barn (<18år). Vi jobbade i uppförsbacke i motvind från ALLA håll! Så vad? Skicka dem till vem? Vi har knappt läkare som bryr sig om en vanlig svensson i detta landet.

Ja visst! Låt oss ha en Överste som lär dem att skjuta.. Men då kanske de skulle träffa iaf..
Citera
2023-06-11, 00:25
Medlem
Babbelurings avatar
Citat:
Det är redan försent. Vi "rasister" såg detta komma redan på 90-talet. Därefter har vi haft Mona Muslim, #öppnaerahjärtan och där emellan annan extremvänster idioti. Och här är vi.

Rättsväsendet jobbar fortfarande som om det vore 1980. Det kommer ta årtionden innan de ens har kommit på banan.
Migrationsverket är full av hjärndöda sheeple och kommer att hålla dörren öppen för allt och alla som alltid. Även om de bommar igen idag är det andra generationen av Mona Sahlins valboskap som håller i ak47:an.
Detta kommer Ni få leva med i decennier. Vi som har möjligheten har redan börjat titta över horisonten efter länder att migrera till. Kom ihåg att kapitalet flyttar först, titta bara på misslyckade stater i US som CA; IL; NY. För självklart är höjda skatter svaret på skiten..

Word..håller helt med. Har också sett detta komma sen runt 2004. Kommer bli som mexico här. Behövs en ledare som Nayib Bukele (el salvador) inte en HENbög som reinfeldt och löfven.
Citera
2023-06-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeluring
Word..håller helt med. Har också sett detta komma sen runt 2004. Kommer bli som mexico här. Behövs en ledare som Nayib Bukele (el salvador) inte en HENbög som reinfeldt och löfven.
tycker du tuffe uffe är bättre eller varför nämner du inte honom
Citera
2023-06-11, 00:44
Avslutad
Citat:

Precis så är det. En del av befolkningen satt för 15 år sedan och varnade för just detta men blev då utfrysta, mobbade, sparkade m.m. och nu sitter vi i exakt den skiten som de varnade för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in