2023-06-14, 23:35
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Nu skriver Expressen om att ungar som bär guccikeps är måltavlor,för att förtydliga att de två 15 åringarna är oskyldiga.Vem bär Gucci kepsar? Vilka föräldrar köper en keps till sitt barn för 3936kr Gucci är synonymt med gangsterkulturen.

Finns nog en hel del kopior som kröner blatteskallarna skulle jag tro. Fast jag läste om en tonårsgangster som fått 100 lax för att göra ett jobb. Brände dem på en eftermiddag på NK.

Gucci är synonymt med lyx för de flesta. Det är i blatteförorterna det är "gangsta-style".

/WTF
Citera
2023-06-14, 23:39
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Jag är inte intresserad av detaljer i dina fantasier.
Som vid dådet denna tråd handlar om är vapnen som används från östeuropeiska länder, Balkan. Insmugglade vapen och ammunition. Handgranater och sprängmedel från stridsvagnsminor.
Arga Andersson var högsta chef för tullen vars budget bestämma av finansministern.

Va! - Har de använt handgranater, sprängmedel & stridsvagnsminor vid detta dåd nu oxå. - Nu fantiserar du nog!

/WTF
Citera
2023-06-14, 23:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Om det är helmantlade kulor så kan de väl gå igenom ett offer och skada eller döda ett annat alltså flera offer för samma kula?
Ja men minst 21 skott avlossades. 15-åringen sköts mest i huvudet och 43-åringen i magen, låter inte som om den kulan träffade två mål.
Citera
2023-06-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Det är en fråga som jag inte kan svara på. Det behövs en ögonvittnesskildring för att få klarhet i det. Det kan vara en ren slump att Elias fick en kula i huvudet, men det kanske också var det första skottet som träffade mer precist.

Men det är lite märkligt att 43-åringen som stod något närmare tunnelbaneingången träffades i magen, Elias i huvudet och damen i knät (den kulan har gått lågt). Det kan vara så att den som träffade damen träffade något annat innan. Normalt sett så drar vapnet uppåt, aningen åt sidan vid automateld, inte neråt.

/WTF

Det beror på hur man siktar och skjuter. Kan man skjuta så vandrar inte vapnet okontrollerat. Jag har skjutit mycket med både AK5 och AK4. Inte fan vandrar det. Vi har ju ingen aning om hur de här knattarna vispade runt vapnet.
Citera
2023-06-14, 23:50
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Finns nog en hel del kopior som kröner blatteskallarna skulle jag tro. Fast jag läste om en tonårsgangster som fått 100 lax för att göra ett jobb. Brände dem på en eftermiddag på NK.

Gucci är synonymt med lyx för de flesta. Det är i blatteförorterna det är "gangsta-style".

/WTF

Svårt att tro att icke gangsters glider runt i fejk guccis,eller att gangstrar skulle göra det.Gucci är status,visa att affärerna går bra.Jag vet för många år sen fick en 19 åring 900k för att klippa en kille.1gram kokain 800kr? Aldrig drogat själv men antar att 1 gram är rätt lite,säg att genomsnitt så köper man tre gram. 3 kunder om dagen och varje kund köper tre gram det är 7500kr om dagen. Det blir över 200K i månaden.Jag tror att tre kunder är gravt underskattat,är säkerligen inga problem att ha 10+ kunder om dagen.Då fattar man vilka pengar det handlar om.Lite svårt att motiveras att ställa sej på donken och flippa burgare för 20K och sen skatt på det.Vilket våra folkvalda tror är lösningen haha.
Citera
2023-06-14, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tror inte det.

Jag hade läst fel, det stavas Tesfit. Och det är uppenbarligen ett smeknamn. Syns på bilden i denna artikel.
Citera
2023-06-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flummey
Enligt en bekant( som är 11 år) som såg händelseförloppet åkte personen som sköt på en elsparkcykel ..

Alla brottsoffer, barn i synnerhet har rätt till ersättning från hemförsäkringen när de bevittnat våld/brott. Har jag fel?
En slant hjälper inte mot den skada som händelsen åsamkat men ett litet "plåster på såret" ändock.
Senast redigerad av MrsPellerin 2023-06-15 kl. 00:19.
Citera
2023-06-15, 00:21
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Svårt att tro att icke gangsters glider runt i fejk guccis,eller att gangstrar skulle göra det.Gucci är status,visa att affärerna går bra.Jag vet för många år sen fick en 19 åring 900k för att klippa en kille.1gram kokain 800kr? Aldrig drogat själv men antar att 1 gram är rätt lite,säg att genomsnitt så köper man tre gram. 3 kunder om dagen och varje kund köper tre gram det är 7500kr om dagen. Det blir över 200K i månaden.Jag tror att tre kunder är gravt underskattat,är säkerligen inga problem att ha 10+ kunder om dagen.Då fattar man vilka pengar det handlar om.Lite svårt att motiveras att ställa sej på donken och flippa burgare för 20K och sen skatt på det.Vilket våra folkvalda tror är lösningen haha.

Nej gangstrar kanske inte gör det. Men det finns "gangstrar" som är lika mycket fejk som Gucci-kepsarna" som kröner deras skallar...

Såg en typ 17-årig tjej häromdan i sketna kläder och Adidas. Jag tror inte hennes 35.000:- Louis Vuitton väska var äkta. Men jag kan ha fel.

/WTF
Citera
2023-06-15, 00:29
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trolla vidare du "wtf", du får nog napp hos andra. Om inte med det där kontot så med dina legio andra. Det används varken ak4 eller ak5 vid skottlossning mellan kriminella gäng. Det är gamla sovjetiska vapen när det är automatvapen.
Vanligtvis mindre automatvapen typ scorpion.

Är du illiterat din tomte? - Du kanske skall lära dig läsa innan du kommenterar inlägg!

Jag har hela tiden sagt att jag till 95% säkerhet tror att det är en AK47 som använts.

Scorpion är tjeckiskt, inte sovjetiskt.
De flesta vapnen kommer från Balkan inte Sovjet.
Jag har inga andra konto.

Alltså får du noll rätt på dessa tre punkter. - Gå nu hem och lär dig läsa!

/WTF
Citera
2023-06-15, 00:29
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsPellerin
Alla brottsoffer, barn i synnerhet har rätt till ersättning från hemförsäkringen när de bevittnat våld/brott. Har jag fel?
En slant hjälper inte mot den skada som händelsen åsamkat men ett litet "plåster på såret" ändock.

Det gäller dessvärre bara barn som bevittnat våld i nära relationer, i hemmet.

Politikerna borde uppmärksammas på att det alltmer utbredda våldet i dagsljus på gator och torg även bevittnas av barn.
Citera
2023-06-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Bilen: TZX381

Fordonsstatus
Avställd (2022-06-14)

Antal ägare sedan fordonet togs i trafik första gången
3
Nuvarande ägare fr.o.m. 2022-06-15

Ägare och brukare
IMF IF

Adress
M 30

Postnummer
10680

Postort
STOCKHOLM

Organisationsnummer
6990690510

Försäkringsbolaget IF ägde bilen senast.

Hmm, är den inlöst och stulen på skroten?
Men alltså det har skrivits många gånger förr i tråden, bilen är stulen från Enebyberg och ägdes då av en man som idag är 63år.
Citera
2023-06-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
Njae det är enklare än så... luktar försäkringsbedrägeri.

"bilen stulen" bedragaren får pengar mot nycklar och gula pappret = försäkringsbolaget ägare till bilen.
Utveckla gärna om varför det luktar försäkringsbedrägeri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in