2023-06-14, 21:56
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
Av den enkla anledningen att det stora flertalet AK-vapen som idag existerar är AKM, baserade på densamma eller M70-varianter och inte just AK47. Som att säga Volvo 945 när du menar Volvo V70, förstår du?

AK47 tillverkades 1949-1959. AKM 1959-idag. M70 från 1970-whenever.

Rumänien var inte en del av forna Jugoslavien. Rumänska och Bulgariska (alltså inte varianter då de tillverkades på sovjetiska maskiner) förekommer precis som Balkanvarianter, där M70 faktiskt är baserat på AK47 typ 3 medan de tidigare är AKM. Sök på "Romanian Dong" för den som vill förkovra sig.

Den här typen av tekniskt korrekt diskussion leder till bättre förståelse för läsaren, försvårar missuppfattningar kring "AK-vapen" (Avtomat Kalashnikova) och "AK" (AutomatKarbin) samt bringar lite klarhet hos dem som sitter och läser förundersökningar.

Hittar du en AK47 och allra helst en typ 1 idag är det samlarstatus.

- Jaja. Du kanske tycker att det är så jävla noga med alla förbannade AK-kloner. - Men se det tycker inte somliga av oss andra!

För övrigt tror jag att det var detta vapen de använde (jag har ändrat mig):

https://imgur.com/gallery/HiHoVGx

En STG44 Krummlauf cal 7.92x33 Kurz.

- Förklarar ju också varför de sköt så jävla illa! Och så står det klart tydligt att det var det!

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2023-06-14 kl. 21:58.
Citera
2023-06-14, 21:57
Bannlyst
43 åringen som sköts och 65 åringen måste ha stått precis bakom de tilltänkta offren?

Hur kan en kula på rekyl göra så mycket skada på 30m håll?
Citera
2023-06-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Någon i tråden angav att 43-åringen hette Tesfet. Nu vet vi ju att det namnet inte gäller längre.
Jag kollade på namnet Tesfet och hittade en född 1894 i Polen som dog i USA 1920.

Sen sökte jag på nu levande personer på Ratsit och hittade en med ett annat efternamn som är vanligt i Indien/Iran.
Vanligt internt polisarbete bara. Glöm det spåret.

Det är ett smeknamn Einstein!
Citera
2023-06-14, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
43 åringen som sköts och 65 åringen måste ha stått precis bakom de tilltänkta offren?

En kula på rekyl, vad menar du med detta? Rekylen får du i samband med avfyrandet av vapnet, det är den energin som blir över efter att kulan drivits framåt vid explosionen
Citera
2023-06-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han kanske menade personen som sköts. Inte sköt.

Nej det menade han inte.
Skribenten jag svarade skrev tydligt att han fått infon att skytten färdades på sparkcykel.
Det har hen t o m bekräftat i ytterligare ett inlägg.

Däremot kan dennes uppgiftslämnare ha gett fel uppgift, vilket denne (skribenten) antyder.
Citera
2023-06-14, 22:08
Medlem
Någon som vet något om eritreanska efternamn?
Den 20-åriga kvinnan som bor på samma adress i Eskilstuna där 43-åringen var skriven har ett efternamn som är samma som första delen av 43-åringens förnamn. Hon driver restaurang både i Västerås och en nyöppnad i Eskilstuna. Är de släkt skulle det kunna handla om beskyddarverksamhet.
Citera
2023-06-14, 22:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getvirig
Det är ett smeknamn Einstein!

Tror inte det. Dessa personer heter/hette Tesfet.

Tesfet Tseg*y H*lki
Tesfet Tomaszewski

Smek dig själv Urban.
Citera
2023-06-14, 22:15
Medlem
Ingen chans, han var inte kriminell, större chans att en polis är kriminell
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Ok, men i så fall var det inte dem personligen som man var ute efter utan random försäljare. Jag håller fortfarande en slant på 43-åringen.
Citera
2023-06-14, 22:16
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Han namn är Tesfamichal Beraki

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...ingen-i-farsta
Citera
2023-06-14, 22:18
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer

Nej. 63-års-kärringen befann sig 50 meter bakom Wannabeegangster-Elias. 43-års-fotografen 5 meter snett framför.

https://imgur.com/gallery/j30H5yu

/WTF
Citera
2023-06-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cerefi
43-Åringen Och Tanten Har Inget Med Detta Att Göra ! Det Var En Annan Man På Platsen Som Allt Detta Handlar Om

Vad har du för källa och info om det?
Citera
2023-06-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Ingen chans, han var inte kriminell, större chans att en polis är kriminell
Du kände honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto