2023-06-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Fattar inte varför Porsche inte använder 919 evo till Le Mans den hade åkt åttor runt bilarna.

Eller är dem bilar som ställer upp i detta Le Mans lika snabba?

Jag är rätt säker på att den ligger rätt långt utanför vad som är tillåtet för Hypercar-klassen. Man tog väl fram Hypercar för att den skulle vara billigare och mindre komplicerad är gamla LMP1-klassen. Och 919 Evo är väl en upphottad och mer avancerad variant av den som användes i LMP1?

Edit: Enligt Wikipedia så är 919 Evo en extremt upphottad varant av 919 som inte var avsedd för tävling och som därmed inte behövde följa några som helst motorsportregler.
Senast redigerad av Funke-swe 2023-06-10 kl. 20:40.
Citera
2023-06-10, 20:49
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke-swe
Jag är rätt säker på att den ligger rätt långt utanför vad som är tillåtet för Hypercar-klassen. Man tog väl fram Hypercar för att den skulle vara billigare och mindre komplicerad är gamla LMP1-klassen. Och 919 Evo är väl en upphottad och mer avancerad variant av den som användes i LMP1?

Edit: Enligt Wikipedia så är 919 Evo en extremt upphottad varant av 919 som inte var avsedd för tävling och som därmed inte behövde följa några som helst motorsportregler.

Så kan de vara. Utan regler. De ville ha en bil som är snabbare än en F1 bil. Inte att rejsa med fast med lite modifikationer så borde den få köras på Le Mans ändå. Den har ju rekordet på Nurnburgring. Porsche deltar med bilar detta år Le Mans 23 med Porsche 963. Vi får vänta och se hur de står sig.
Citera
2023-06-10, 21:02
Medlem
Citat:
Fattar inte varför Porsche inte använder 919 evo till Le Mans den hade åkt åttor runt bilarna.

Eller är dem bilar som ställer upp i detta Le Mans lika snabba?

För att det är ett helt annat reglemente nu. 919 var ju en LMP1, nu är det Hypercar som gäller.

Edit: Tvåa på bollen
Citera
2023-06-10, 21:13
Medlem
Citat:
Så kan de vara. Utan regler. De ville ha en bil som är snabbare än en F1 bil. Inte att rejsa med fast med lite modifikationer så borde den få köras på Le Mans ändå. Den har ju rekordet på Nurnburgring. Porsche deltar med bilar detta år Le Mans 23 med Porsche 963. Vi får vänta och se hur de står sig.

Vads jag kan läsa mig till så är det i Hypercar-klassen en maxeffekt på ca 670 hästkrafter och en minimumvikt på 1030 kg. Det är rätt stor skillnad mellan 919 Evos ca 1150 hästar och 888 kg.
Den skulle med andra ord varva Hypercar på ca varv 4.

Dessutom verkar det inte inte längre vara tillåtet med dieselmotorer så jag skulle nog säga att det är omöjligt att modifiera 919 för att klara sig inom Hypercar-regelementet.
Citera
2023-06-10, 21:33
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke-swe
Vads jag kan läsa mig till så är det i Hypercar-klassen en maxeffekt på ca 670 hästkrafter och en minimumvikt på 1030 kg. Det är rätt stor skillnad mellan 919 Evos ca 1150 hästar och 888 kg.
Den skulle med andra ord varva Hypercar på ca varv 4.

Dessutom verkar det inte inte längre vara tillåtet med dieselmotorer så jag skulle nog säga att det är omöjligt att modifiera 919 för att klara sig inom Hypercar-regelementet.

Ok. Då får Porsche 963 visa vägen.
Citera
2023-06-10, 22:22
Medlem
Bertil85s avatar
Peugeot 2:a intressant med att de på träning inte visade sig så snabba. Attans den som ger sig. Ingen vinge på sig heller.
Citera
2023-06-10, 22:53
Medlem
Bertil85s avatar
Ser ni färgerna på curbsen? Ukraina och Sveriges flaggfärger. Lite mystiskt.
Citera
2023-06-11, 05:11
Medlem
Citat:
Ser ni färgerna på curbsen? Ukraina och Sveriges flaggfärger. Lite mystiskt.
Blått och gult är arrangören ACO's gamla färger, har ingenting med flaggfärger i genomkorrupta globaliststyrda länder att göra.
Citera
2023-06-11, 08:35
Medlem
Bavaros avatar
Har svenska kommentatorerna försovit sig, tyst på de svenska Eurosport/Discovery sen någon timme, tur man kan gå över till engelska/franska kanaler.
Citera
2023-06-11, 13:41
Medlem
Mullrets avatar
Kul att tre tjejer ligger i toppen med, GTAM.

Iron Dames. Näsknäpp till herrarna.
Citera
2023-06-11, 13:42
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Har svenska kommentatorerna försovit sig, tyst på de svenska Eurosport/Discovery sen någon timme, tur man kan gå över till engelska/franska kanaler.

Visas på Drtv2 Också. Öva på Danskan så fattar du.
Citera
2023-06-11, 15:59
Medlem
Snart målgång. Ferrari - Toyota - Cadillac - ... Sista varvet nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in