2023-06-10, 01:29
Medlem
ShortEs avatar
Vad fan är det för fel på mig, och hur fan gör jag för att gå vidare?

Det är rätt sjukt. Jag tycker om henne så jävla mycket att jag inte vill att hon ska vara med mig. Jag vill vara med henne, samtidigt som jag vill att hon ska vara lycklig och inte vill förstöra något för henne, men samtidigt så är jag så jävla kär i henne att jag inte kan tänka på något annat. Jag vet att jag inte har någon chans. Så hur gör man för att slippa dessa känslor?
Citera
2023-06-10, 01:34
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShortE

Det är rätt sjukt. Jag tycker om henne så jävla mycket att jag inte vill att hon ska vara med mig. Jag vill vara med henne, samtidigt som jag vill att hon ska vara lycklig och inte vill förstöra något för henne, men samtidigt så är jag så jävla kär i henne att jag inte kan tänka på något annat. Jag vet att jag inte har någon chans. Så hur gör man för att slippa dessa känslor?
Hur vet du att du inte har nån chans?
Citera
2023-06-10, 01:37
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Hur vet du att du inte har nån chans?

Det är en abstrakt tanke i och med att hon redan har en karl och familj. Jag vet så klart inte om jag har en chans, men sannolikheten att jag skulle ha en chans är ju lägre än om hon varit singel. Jag drar den slutsatsen eftersom hon aldrig uttryckt några relationella problem.

Jag får däremot enorm respons i våra samtal/diskussioner, så jag känner att intresset finns. Men samtidigt så känns det som att jag kan vara ute och cykla.
Senast redigerad av ShortE 2023-06-10 kl. 01:43.
Citera
2023-06-10, 01:42
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Det är en abstrakt tanke i och med att hon redan har en karl och familj. Jag vet så klart inte om jag har en chans, men sannolikheten att jag skulle ha en chans är ju lägre än om hon varit singel. Jag drar den slutsatsen eftersom hon aldrig uttryckt några relationella problem.
Du måste acceptera det du känner och gå vidare.
Hur du sedan vill leva ditt liv är upp till dig själv.
Citera
2023-06-10, 01:47
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Du måste acceptera det du känner och gå vidare.
Hur du sedan vill leva ditt liv är upp till dig själv.

Ja, men det är ju det som är problemet, jag vill inte ha dom här känslorna, eller i alla fall inte just med henne, för jag är rädd att det förstör för mycket i våran tillvaro, i och med att vi ändå finns i varandras närvaro.
Citera
2023-06-10, 01:54
Medlem
Är ni kollegor?
Bara för att hon har familj betyder det inte att de har det perfekt och att hon inte känner något för dig?
Känner man av känslan att den andre nog också är intresserad, så är oftast den känslan rätt.

Du får väl vara tydligare i ditt kroppsspråk mot henne... Hon kanske känner exakt likadant men tror att du inte alls är intresserad......
Senast redigerad av Morningnurse 2023-06-10 kl. 01:55. Anledning: Stavfel
Citera
2023-06-10, 02:05
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morningnurse
Är ni kollegor?
Bara för att hon har familj betyder det inte att de har det perfekt och att hon inte känner något för dig?
Känner man av känslan att den andre nog också är intresserad, så är oftast den känslan rätt.

Du får väl vara tydligare i ditt kroppsspråk mot henne... Hon kanske känner exakt likadant men tror att du inte alls är intresserad......

Nej, vi är bara vänner. Men vi har på sista tiden blivit "bra vänner", och umgåtts mycket mer än vad jag känner mig bekväm med, eftersom jag bara tycker om henne mer och mer hela tiden.

Jag har dock via våra samtal fått den uppfattningen av att hon har en trivsam tillvaro med sin familj, men vad som gör mig så förvirrad är att hon ändå är lite flirtig tillbaka när jag skojar med henne. Så jag vet inte vad som gäller. Men jag har nyligt kommit ur ett långt förhållande , så jag vet inte om jag är redo för sånt här heller. Jag vill bara slippa vara kär.
Citera
2023-06-10, 02:27
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Glöm detta med kvinnor.

Gör saker du njuter av, roliga saker och saker du kan utvecklas i.

Gör allt man kan göra i livet.

Sedan när du kan allt på jorden, då kommer alla kvinnor på ragga på dig.

Lycka till
Citera
2023-06-10, 02:30
Medlem
Citat:
Nej, vi är bara vänner. Men vi har på sista tiden blivit "bra vänner", och umgåtts mycket mer än vad jag känner mig bekväm med, eftersom jag bara tycker om henne mer och mer hela tiden.

Jag har dock via våra samtal fått den uppfattningen av att hon har en trivsam tillvaro med sin familj, men vad som gör mig så förvirrad är att hon ändå är lite flirtig tillbaka när jag skojar med henne. Så jag vet inte vad som gäller. Men jag har nyligt kommit ur ett långt förhållande , så jag vet inte om jag är redo för sånt här heller. Jag vill bara slippa vara kär.
Hon kanske inte flirtar utan bara är.

Du har kommit ur ett långt förhållande. Du mådde med andra ord dåligt när den här kvinnan kom in i bilden och det är skälet till att du blev kär.
Citera
2023-06-10, 02:33
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Glöm detta med kvinnor.

Gör saker du njuter av, roliga saker och saker du kan utvecklas i.

Gör allt man kan göra i livet.

Sedan när du kan allt på jorden, då kommer alla kvinnor på ragga på dig.

Lycka till

Problemet är inte att kvinnor inte raggar på mig. Det finns flera i min närhet som jag vet är intresserade av mig. Problemet är att jag har känslor för en kvinna som jag inte är säker på att jag ens har en chans med, som finns i min närhet, och om jag skulle försöka så är risken att jag förstör för oss båda enorm. Jag tycker om henne för mycket för att ens riskera att skrämma ut henne ur mitt liv.
Citera
2023-06-10, 02:34
Medlem
Citat:

Jag fegade ur och sa inte det jag kände för min kärlek. Fick jag strula runt med massa snygga tjejer, ja. Men fick jag vara med den kvinna jag vill dela mitt liv med. Nej.
Citera
2023-06-10, 02:35
Medlem
ShortEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Hon kanske inte flirtar utan bara är.

Du har kommit ur ett långt förhållande. Du mådde med andra ord dåligt när den här kvinnan kom in i bilden och det är skälet till att du blev kär.

Så kan det absolut vara. Och tack för en konstruktiv tanke. Men hur gör jag för att komma över kärlekskänslan?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in