2026-08-30, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Nej, finns inga uppgifter om Grusch fått sparken. Han sa upp sig från NGA (National Geospatial-Intelligence Agency)
Enligt egna uppgifter delvis pga trakasserier ang sitt grävande i UFO frågan.
En del visselblåsare är krigsveteraner och det i samband med högst otrevliga påhälsningar från delar av underättelsetjäntfolk kan säkert göra den bästa man skakig och nervös.

Ingen visselblåsare har varken skadat eller hotat någon mig veterligen. Eller varit inlagd på psyket

Men, ok. Då var det mer godkänt att tjäna pengar på sitt ufo engagemang om man är skeptiskt lagd i frågan

Tror inte du fattar, eller vill förstå. Men det har vi ju redan gått igenom några gånger, gällande din bubbla.

Läs igen vad jag skrev. Att sparka någon är inte helt lätt utan en process. Däremot kan man göra avtal och exempelvis köpa ut någon man av någon anledning inte vill ha kvar och då råder tystnadsplikt, väldigt vanligt med utköp och liknande världen över som du kanske vet.

Vid ett sådant scenario så är det tystnadsplikt från båda parter som gäller, vilket därmed ISF kan förklara varför "det inte finns uppgifter om det". Hoppas du förstår bättre nu.

Och läs här: Om han har fått lämna jobbet exempelvis pga mentala problem eller missbruk som ej kunde rehabliteras så råder ännu mer tystnadsplikt och då är ju enda sättet för dig att få reda på det genom att Han säger det.
Men självklart kommer 99% av alla som blir utköpta eller får sluta av andra skäl säga att dom sa upp sig på eget bevåg.

Gällande kära Clas så ger jag blanka fan i hur mycket han tjänar på sina böcker. Ingen tvingar någon att köpa dom. Frågan var gällande hans trovärdighet, men om man inte påstår något och särskilt inte något väldigt häpnadsväckande, så är ju dennes trovärdighet inte ens en fråga. Trovärdighet om vad liksom?

Du snurrar in dig gång på gång.
Dags du inser att det är många som tjänar storkovan på dina klicks på youtube och andra plattformar. Utnyttjar din nyfikenhet. Hittar på saker för att du ska fortsätta klicka framöver och för att fler och fler ska klicka.
Citera
2026-08-30, 22:02
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
Tror inte du fattar, eller vill förstå. Men det har vi ju redan gått igenom några gånger, gällande din bubbla.

Läs igen vad jag skrev. Att sparka någon är inte helt lätt utan en process. Däremot kan man göra avtal och exempelvis köpa ut någon man av någon anledning inte vill ha kvar och då råder tystnadsplikt, väldigt vanligt med utköp och liknande världen över som du kanske vet.

Vid ett sådant scenario så är det tystnadsplikt från båda parter som gäller, vilket därmed ISF kan förklara varför "det inte finns uppgifter om det". Hoppas du förstår bättre nu.

Och läs här: Om han har fått lämna jobbet exempelvis pga mentala problem eller missbruk som ej kunde rehabliteras så råder ännu mer tystnadsplikt och då är ju enda sättet för dig att få reda på det genom att Han säger det.
Men självklart kommer 99% av alla som blir utköpta eller får sluta av andra skäl säga att dom sa upp sig på eget bevåg.

Gällande kära Clas så ger jag blanka fan i hur mycket han tjänar på sina böcker. Ingen tvingar någon att köpa dom. Frågan var gällande hans trovärdighet, men om man inte påstår något och särskilt inte något väldigt häpnadsväckande, så är ju dennes trovärdighet inte ens en fråga. Trovärdighet om vad liksom?

Du snurrar in dig gång på gång.
Dags du inser att det är många som tjänar storkovan på dina klicks på youtube och andra plattformar. Utnyttjar din nyfikenhet. Hittar på saker för att du ska fortsätta klicka framöver och för att fler och fler ska klicka.

Jaså du är så insatt i Gruschens uppsägningsprocess.. nästan så att man kan tro att du satt med i förhandlingarna. Eller bara rena gisserier kan vara ett annat alternativ.

Trovärdigheten var det ja. Vad gäller din idol Clas har han gett sken av att det här med UFOn är ett stort mysterium som aldrig kan lösa. Hypoteser vågar han sig inte på.. Efter 50 års grävande och mer kunskap än dom flesta.
Har jobbat länge på en morgontidning som faktiskt har en viss CIA koppling om man rotar tillbaka lite i tiden. Har själv sagt att pratar med Jim Semivan, fd högt uppsatt CIA officer
Har täta kontakter med svensk underättelsetjänst osv. En locket på man skulle jag säga. Ovsett om det handlar om hemlig militär teknik eller ET verksamhet

Nu får du fortsätta fundera lite själv. Pussla ihop tankebanorna så gott det går
Citera
2026-08-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Jaså du är så insatt i Gruschens uppsägningsprocess.. nästan så att man kan tro att du satt med i förhandlingarna. Eller bara rena gisserier kan vara ett annat alternativ.

Trovärdigheten var det ja. Vad gäller din idol Clas har han gett sken av att det här med UFOn är ett stort mysterium som aldrig kan lösa. Hypoteser vågar han sig inte på.. Efter 50 års grävande och mer kunskap än dom flesta.
Har jobbat länge på en morgontidning som faktiskt har en viss CIA koppling om man rotar tillbaka lite i tiden. Har själv sagt att pratar med Jim Semivan, fd högt uppsatt CIA officer
Har täta kontakter med svensk underättelsetjänst osv. En locket på man skulle jag säga. Ovsett om det handlar om hemlig militär teknik eller ET verksamhet

Nu får du fortsätta fundera lite själv. Pussla ihop tankebanorna så gott det går

Återigen, du läser det du vill läsa.
Jag har inte skrivit att han fått sparken eller blivit utköpt. Det är du som påstår att han sagt upp sig självmant och jag påpekar då att du inte har en aning om det.

Så det är DU som gissar och spekulerar, jag lägger bara fram alternativ så du förstår att det faktiskt Kan vara så att Grusch fick sluta pga han var ett nutjob. Skitzofreni exempelvis, som kan dyka upp i den åldern, och då såklart inte passande att han jobbar kvar i sådan tjänst.

Men det hade du aldrig fått reda på.

Förövrigt hysteriskt roligt att du påstår jag spekulerar och gissar och sedan följer du upp det med en text där du spekulerar om att Clas Svahn jobbar för CIA, svensk underrättelse och gud vet vad enbart för att han efter "40 års forskning" säger det du inte vill höra. Att det inte finns något som indikerar på främmande liv.
Citera
2026-09-01, 04:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ja, om han hade påstått att han Vet att främmande liv existerar och vi har bevis för det.
Men nu gör han ju inte det, han säger tvärtom...

Just precis kärnan i kritiken. Det är rent befängt hur CS bemöter evidens. Det är genant.
Citera
2026-09-01, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Just precis kärnan i kritiken. Det är rent befängt hur CS bemöter evidens. Det är genant.

Är denna evidens i rummet med dig nu? Något du kan dela med dig av?
Citera
2026-09-04, 00:11
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Är denna evidens i rummet med dig nu? Något du kan dela med dig av?

Jag är inget vittne i saken. Jag är realist, skeptisk och i princip fortfarande ateist, det enda jag har tappat under åren är 'cynisk'.

Kärnfrågan saknar inte bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in