2023-12-09, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Målskyttet har inte lossnat i PL än nej men du vill alltså skeppa iväg vår bästa anfallare i hopp om att vadå, Martial blommar ut efter 8 år i klubben? Ett återkommande problem är ju att Hojlund sällan får bollen vid tillfällen där han har lätt att göra mål, han får den typ med ryggen mot mål och 2 försvarare på sig. Blir anfallsspelet bättre och de börjar hitta honom med passningarna så kommer målen komma också. Det tar ju ofta lite tid för spelare att spela ihop sig och hitta hur medspelare löper osv.
Håller med om att det inte är lätt. Martial är inte lösningen. Kanske McTominay centralt i anfallet. Han verkar ju vara en av få som kan göra mål nu. Min poäng var väl snarare att Højlund var ännu en felvärvning av Ten Hag för han kommer att bänkas mer och mer om han aldrig gör mål.
Citera
2023-12-09, 20:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Se så, lilla gubben. Det kommer att bli kortvarigt.
Mycket längre än vad du hade räknat med iaf! Vad är ursäkter för dagens match då?
Citera
2023-12-09, 20:33
Medlem
Drickbacks avatar
Aston Villa imponerar!!!

Tar fatt i matchen och gör mål sen kommer Arsenal tillbaka och tar över efter ca 20 min i en kvart sen jämnar AV till det till paus.

Efter paus kommer Arsenal ut flygande och AV är under press men de kommer på att bara hålla ut och se till och hålla i bollen och på sätt kommer in i matchen igen. Arsenal har inte orken att forcera.

Oavgjort hade varit rättvist.

Arsenal ska vara glada de kom undan nedan kort.
Harvetz - tröjdragning, ramladet över målvakt och pannpåläggningen mot densamma
Saka - sparkar bort bollen
3 spelare som omringar domaren

Harvetz skulle varit avstängd mot Brighton, får hoppas nästa domare dömer rätt.

Bortdömda målet
Absolut inget mål, tar klart på hands och ingen hands på AV som ska ge straff. Kan ta på armen men tar då över t-shirt kant och armen intill kroppen.
Senast redigerad av Drickback 2023-12-09 kl. 20:42.
Citera
2023-12-09, 20:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Håller med om att det inte är lätt. Martial är inte lösningen. Kanske McTominay centralt i anfallet. Han verkar ju vara en av få som kan göra mål nu. Min poäng var väl snarare att Højlund var ännu en felvärvning av Ten Hag för han kommer att bänkas mer och mer om han aldrig gör mål.
Ta tillbaka Greenwood! Tragiskt att United misslyckas så grovt med allt dom gör. Höjlund kändes som en chansvärvning från början och det gick inte hem och en klubb som United kan inte "ge honom tid" med den prislappen, släpp och tänk om.
Citera
2023-12-09, 20:36
Medlem
Drickbacks avatar
Idag är en bra dag!

Liverpool vann
Manchester U förlorade
Arsenal förlorade
Liverpool serieledare

Personligen nöjd jag såg att Aston Villa skulle ha en god chans. De var nere på räkning men reste sig när Arsenal inte gör målet och inte orkar forcera.

Jag 1 - någon 0

Citera
2023-12-09, 20:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Aston Villa imponerar!!!

Tar fatt i matchen och gör mål sen kommer Arsenal tillbaka och tar över efter ca 20 min i em kvart sen jämnar AV till det till paus.

Efter paus kommer Arsenal ut flygande och AV är under press men de kommer på att bara hålla ut och se till och hålla i bollen och på sätt kommer in i matchen igen. Arsenal har inte orken att forcera.

Oavgjort hade varit rättvist.

Arsenal ska vara glada de kom undannedan kort.
Harvetz - tröjdragning, ramladet över målvakt och pannpåläggningen mot densamma
Saka - sparkar bort bollen
3 spelare som omringar domaren

Bortdömda målet
Absolut inget mål, tar klart på hands och ingen hands på AV som ska ge straff. Kan ta på armen men tar då över t-shirt kant och armen intill kroppen.
Detta har du hållit inne på efter att envisas med att inte vara i matchtråden!

Hade någon förväntat sig någon annan utgång efter att Villa klätt av City?
Citera
2023-12-09, 20:40
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Detta har du hållit inne på efter att envisas med att inte vara i matchtråden!

Hade någon förväntat sig någon annan utgång efter att Villa klätt av City?

Kan och vet ingenting… vet bara att mobbare förstör julkänslan.

Allt det jag fundera på kunde ske skedde..
Citera
2023-12-09, 20:44
Medlem
Drickbacks avatar
Topp 4

1. Liverpool 37
2. Arsenal 36
3. Aston Villa 35
4. Man City 30 (match mindre)
Citera
2023-12-09, 20:51
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Topp 4

1. Liverpool 37
2. Arsenal 36
3. Aston Villa 35
4. Man City 30 (match mindre)
Att det alltid ska vara så jäkla svårt att se skrällen! Trodde fan inte att Arsenal skulle vara så högt upp vid den här tidpunkten
Citera
2023-12-09, 20:56
Medlem
Borde Arsenal köpa en målskytt i vinterfönstret? Eller duger Nketiah och Jesus. Den senare är bra i spelet, men det är ju för lite mål.
Citera
2023-12-09, 20:57
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ta tillbaka Greenwood! Tragiskt att United misslyckas så grovt med allt dom gör. Höjlund kändes som en chansvärvning från början och det gick inte hem och en klubb som United kan inte "ge honom tid" med den prislappen, släpp och tänk om.

Ge mig Höjlund i Juve!

Han är en pärla i varande. Med sitt rörelsemönster och sin intensitet i straffområdet kommer han bli en stor spelare.
Citera
2023-12-09, 20:59
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Att det alltid ska vara så jäkla svårt att se skrällen! Trodde fan inte att Arsenal skulle vara så högt upp vid den här tidpunkten
Kan vara längre ner snart. Om Liverpool vinner sina 2 kommande är det minst 4 p till tvåan. Hade varit trevlig julklapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in