2023-10-05, 22:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Xisco blev första tränaroffret i The Championship. Sheffield Wednesday som enda vinstlösa laget i ligan med 0-2-6 i resultatrad. Ironiskt nog är kommande motståndare Huddersfield. Som såklart tränas av Darren Moore som tog upp dom till The Championship men lämnade på grund av lönebråk.

Carrick och Duffy var två andra som låg pyrt till men Swansea och Middlesbrough har hittat formen och är påväg uppåt. Nu riktar man istället blickarna åt Ismael i ständigt, i tränarfrågan, aktuella Watford som inlett svagt. Även mötet QPR-Blackburn kan vara viktigt för Ainsworth och JDL. Framförallt den förstnämnda har katastrofal statistik sen han kom. Kommer ryka oavsett resultatet i den matchen snart är jag övertygad om.

I övrigt i lägre divisionerna är blicken riktad mot Cheltenham och deras rekordförsök i antal matcher utan mål. 11 står man på. Mållöst i helgen och man tar ensamt hand om rekordet man just nu delar.
Citera
2023-10-06, 07:21
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Exakt det mittfältet jag också vill se och har skrivit flera gånger att just det mittfältet har potential att bossa 18/19 lag i ligan. Har Partey en bra dag så kör dom även över citys mittfält(utan Rodri dvs.)

Senaste jag hörde om Martinelli var att både han och Trossard var osäkra inför City, men Trossard startade ju i tisdags så ärligt talat vet man aldrig. Arteta vill ju verkligen inte ge iväg någon info till motståndarna. Så lil-Gabi på bänken hade inte förvånat mig. ☺️

Yup, det kan skifta snabbt det där. Jag trodde ju att Saka inte skulle vara spelbar inför Lens, men startade ändå. Rice var tillbaka tidigare än vad jag först trodde också, samt Jesus som förväntades vara borta en längre tid i säsongsstarten efter en operation, men ändå inte missade så många matcher.

När jag tänker efter så känns det ändå högst tveksamt om Arteta vågar starta Partey direkt mot City när han varit skadad ett tag. På nått sätt önskar jag det, men kanske är för riskabelt.
Citera
2023-10-06, 17:35
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Yup, det kan skifta snabbt det där. Jag trodde ju att Saka inte skulle vara spelbar inför Lens, men startade ändå. Rice var tillbaka tidigare än vad jag först trodde också, samt Jesus som förväntades vara borta en längre tid i säsongsstarten efter en operation, men ändå inte missade så många matcher.

När jag tänker efter så känns det ändå högst tveksamt om Arteta vågar starta Partey direkt mot City när han varit skadad ett tag. På nått sätt önskar jag det, men kanske är för riskabelt.

Det vore ju ärligt talat inte första gången Partey slängs in i hetluften efter en skada. Grejen med honom är ju att han kan leverera en 10/10-match även att han inte spelat på en månad. Men sen kan han också göra 3/10-match veckan efter.
Citera
2023-10-06, 17:35
Medlem
Denna tråd dör verkligen utan vår General.

Men men..hel del intressanta matcher i helgen,eller rättare sagt på söndag,imorrn känns de inte som m några matcher kommer bli krig på plan,det e väl United va Brentford som ses intressant.
Tottenham bör göra Luton matchen kort krig.

Men söndag,ajajaj fin dag för fotboll älskare .

Brighton vs Liverpool
Arsenal vs city
West Ham vs Newcastle
Wolwes vs Aston Villa

Hur tror ni helgen slutar?
Tror United förlorar mot Brentford och det kommer skanderas ETH ska avgå ,kommer säkert bli ett tryck från journalister samtidigt i krönikörer i de större tidningarna
Citera
2023-10-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tror United förlorar mot Brentford och det kommer skanderas ETH ska avgå ,kommer säkert bli ett tryck från journalister samtidigt i krönikörer i de större tidningarna
United MÅSTE slå Brentford annars är det kris på allvar. Brentford är inte lika bra i år som förra året så jag tror nog att United ska fixa det, i synnerhet om Höjlund är lika bra som mot Galatasaray.

Om United förlorar så kan den positiva effekten bli att Glazers accepterar budet från Qatar. Åtminstone om jag var i deras skor så skullejag inte vilja sparka en tränare till och anställa någon ny kanonmat.
Citera
2023-10-06, 21:12
Medlem
Drickbacks avatar
Manchester United kommer under lördagen spela i sorgeband för Sir Alex Ferguson's fru som beklagligt avled igår.
Citera
2023-10-06, 22:31
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Denna tråd dör verkligen utan vår General.

Men men..hel del intressanta matcher i helgen,eller rättare sagt på söndag,imorrn känns de inte som m några matcher kommer bli krig på plan,det e väl United va Brentford som ses intressant.
Tottenham bör göra Luton matchen kort krig.

Men söndag,ajajaj fin dag för fotboll älskare .

Brighton vs Liverpool
Arsenal vs city
West Ham vs Newcastle
Wolwes vs Aston Villa

Skulle inte säga att den dör utan honom, däremot är det många som tappat lusten att skriva här tack vare honom och personerna som tjafsar/diskuterar/hånar allt som rör honom. Lustigt nog så är det ofta dom personerna som gnäller som mest som ändå fortsätter. Jag fattar noll.

Ang. helgens matcher så är det som du säger söndagen som på förhand bjuder på dom roligaste matcherna.
Luton - Spurs är lite skrällvarning, och med skräll menar jag att Luton tar max 1p..

United är alltid roligt att se på, man vet aldrig hur matcherna kommer gå. Men Brentford saknar Toney och Rayas kombinationer. Dom gjorde mycket mål där anfallen startade genom att Toney tog ner en långboll från Raya. Öppen match men jag tror United tar hem det.

Brighton - Pool kan sluta hur fan som helst. Två lag som skapar mycket men också släpper till en del, hoppas på vinst för Brighton.

Arsenal - City, city är alltid favoriter men Arsenal kommer inte få många bättre lägen att spöa dom. Hade Martinelli, Partey och Saka varit 100% fit så hade jag vågat betta på Arsenal. Men som det är nu så hade jag helgarderat denna match.

West Ham - Newcastle luktar också kryss, ska dock bli intressant att se hur offensivt Newcastle vågar spela. Gör dom det så kan nog West Ham vinna med sina vassa kontringar och fasta situationer.

Tror Wolves tar poäng mot Villa, typiskt Emery att ta en supervinst för att helgen efter fucka upp. 😁
Citera
2023-10-06, 22:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Letar lågt streckade tecken på Lördag. Två vinstlösa lag kvar. Tro minst ett tar sin första trea. Bournemouth tar minst en poäng. Har haft ett brutalt schema. Tagit poäng mot jämförbara lag. Förlorat, men ändå gjort det ok utefter förutsättningarna mot tuffare motstånd. Möter Everton. Sheffield United mot ett Fulham som inte går och lita på fullt ut. Tror Forest har bra chans mot skadedrabbat Palace.

Brentford och Burnley stora skrälltecken. Funderade på förstnämnda men gick emot. Inte lika bra denna säsong och tror inte United kraschar med 3 raka förluster på hemmaplan på en vecka. Har det ens någonsin hänt?

Chelsea känns som den säkraste trots alla problem. Skön seger och läste att man vunnit Xg i samtliga matcher den här säsongen för att återknyta till att laget spelat bättre än resultaten visar. Mycket som gått emot Poch. Burnley vann men imponerade inte mot Luton.
Citera
2023-10-06, 23:39
Medlem
Skarparattarns avatar
Jävlar om vi torskar nu imorgon!
Citera
2023-10-07, 00:40
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jävlar om vi torskar nu imorgon!
Varför orolig? Spelarna kommer springa livet ur sig för att fortsätta toppa Londonligan.
Citera
2023-10-07, 00:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Varför orolig? Spelarna kommer springa livet ur sig för att fortsätta toppa Londonligan.

Därför jag hejar på Tottenham. Så många gånger man blivit besviken genom åren.
Citera
2023-10-07, 00:48
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Därför jag hejar på Tottenham. Så många gånger man blivit besviken genom åren.
Nya tider nya segrar 😉 svårt se hur en förlust ska gå till möjligen med 2 utvisningar.
Tror förra helgen gav råg att träna bra i veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in