Citat:
Ursprungligen postat av
Ducadream
Jag spenderar ca 7000 kr på mat på bara mig själv. Mer av hälften av dessa pengar går till grönsaker som jag gör juice och smoothies av. Grönsaker är inte billigt.🤦🏽♀️
Känns som att 7000kr är ganska mycket pengar för en person, eller? Jag vill ha någon att jämföra med.
Hur mycket spenderar ni i genomsnitt?
Edit: Min kalkyl blev fel. Det ska vara 7000kr.
Låter galet mycket.
Jag bor själv och lever tämligen nyttigt. Alltid rena råvaror. Häller bl.a. i mig drygt 1 liter smoothies varje dag (hallon, blåbär, yoghurt, Lindt 90%, bananer)
Ingen prefab överhuvudtaget. Ingen processad mat alls. Jag lagar allt från grunden.
Köper aldrig godis/chips/läsk/eller annan skräpmat
Det går minst ca 500 -700kr varje gång jag handlar, vilket gissningsvis landar på ca 3000-3500kr/månad. Utöver det köper jag te en gång i månaden, vilket brukar kosta ca 500kr, så gissningsvis runt 4kkr.
Detta är vad jag, gissningsvis, själv spenderar på mat under en månad. (Kanske en viss glädje kalkyl då jag inte har särskilt bra koll på vad det egentligen slutsumman per månad blir. Det blir sällan över 1000 kronor per handelstillfälle, men ej heller under 500 kronor. Jag handlar gissningsvis(?) ca 5-7 gånger per månad.
7000 kronor känns dock väldigt högt, eller så är du elitidrottare och äter 5-7 stora måltider om dagen.