• 5
  • 6
2023-06-10, 23:53
Ska en man importera en attraktiv tjej till Sverige/Schengen/EU/EES så måste han för att kunna bo i större städer ge henne månadslön/fickpengar på minst 50.000 kr och i övrigt ett liv där hon vaknar i eget sovrum för att knappa på Facebook/Instagram på eftermiddagarna måndag till fredag när prinssessan vaknar.
På landsbygden i små ruttna hålor räcker halva den summan något år längre men det är inte alls säkert att någon av dem trots det suger kuk mer än första halvåret och definitivt inte att någon av dem är trogen.
Sådant är läget. Tro inget annat för då kommer ni garanterat att bli blåsta. Kom inte till mig och klaga efter det.
Citera
2023-06-11, 01:16
Medlem
Baritsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shosselane
Ska en man importera en attraktiv tjej till Sverige/Schengen/EU/EES så måste han för att kunna bo i större städer ge henne månadslön/fickpengar på minst 50.000 kr och i övrigt ett liv där hon vaknar i eget sovrum för att knappa på Facebook/Instagram på eftermiddagarna måndag till fredag när prinssessan vaknar.
På landsbygden i små ruttna hålor räcker halva den summan något år längre men det är inte alls säkert att någon av dem trots det suger kuk mer än första halvåret och definitivt inte att någon av dem är trogen.
Sådant är läget. Tro inget annat för då kommer ni garanterat att bli blåsta. Kom inte till mig och klaga efter det.

Kvinnor ska inte ges för mycket frihet, för då förstör dom allting.

Och korrupta män ska inte tillåtas styra, dom förstör för alla andra.

Man blir så trött på allt, ibland önskar jag att Gud straffar mänskligheten för all korruption och djävulskap.
Citera
2023-06-11, 05:35
Citat:
Ursprungligen postat av Baritsu
Kvinnor ska inte ges för mycket frihet, för då förstör dom allting.

Och korrupta män ska inte tillåtas styra, dom förstör för alla andra.

Man blir så trött på allt, ibland önskar jag att Gud straffar mänskligheten för all korruption och djävulskap.
I och med att inga lagar finns som skyddar och håller ihop äktenskapen och familjerna så är tiden med faraonerna i praktiken åter tillbaka. Eller när herrskapet fritt kunde knulla alla pigor trots att de var gifta med drängarna.
Den part som initierar skilsmässa utan skäliga grunder enligt lag borde förlora allt, åtminstone när par frivilligt ingår sådana överenskommelse vid vigseln eller före äktenskapets början.

Att gifta upp sig och skilja ner sig, åter gifta om sig med någon ny osv ska inte vara möjligt utan kännbara konsekvenser om inga verkliga skäl föreligger. Men med nya lagar kan vi åter bygga Sverige starkt.
Citera
2023-06-11, 10:03
Medlem
Baritsus avatar
Citat:
I och med att inga lagar finns som skyddar och håller ihop äktenskapen och familjerna så är tiden med faraonerna i praktiken åter tillbaka. Eller när herrskapet fritt kunde knulla alla pigor trots att de var gifta med drängarna.
Den part som initierar skilsmässa utan skäliga grunder enligt lag borde förlora allt, åtminstone när par frivilligt ingår sådana överenskommelse vid vigseln eller före äktenskapets början.

Att gifta upp sig och skilja ner sig, åter gifta om sig med någon ny osv ska inte vara möjligt utan kännbara konsekvenser om inga verkliga skäl föreligger. Men med nya lagar kan vi åter bygga Sverige starkt.

Det lär inte hända min vän, såvida det inte sker en Gudomlig inblandning.

Igenom tiderna har människor alltid varit trotsiga med attityder och åsikter.

Det som behövs är en rättvis och mänsklig diktatur där all skräp rensas.

Likt Noahs Ark,
”Är du beredd att följa Gud är du välkommen”

Ha så kul när ni drunknar annars, vi kommer INTE sakna .
Citera
2023-06-11, 10:12
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Jag kan få ångest när jag tänker på mitt liv så därför vill jag veta om jag missar något och i så fall vad.

Ångesten finns ju där av en anledning. Antagligen vet du själv att ditt liv inte kan fortsätta i samma banor hela tiden.
Citera
2023-06-11, 20:06
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att det är annat än besvärande att träffa ens de vänner/samtalspartner som står mig nära. Inget roligt kommer ur det utöver vad som kan pratas om i telefon och såklart än mindre att bara mingla vanligt folk.

Alla läkare vet att tex amfetamin hjälper mot depression, åtminstone kortvarigt och med risk för missbruk. Om jag vore deprimerad, varför vill jag då inte ens ta tex amfetamin... Jag har kommit över stadiet att "ha roligt" eftersom jag inte längre tycker att det är roligt.

Vad är det som kan bli bättre förutom att fritt kunna välja när jag vill få kuken sugen samt hur länge?

Jag söker inte blommiga känslor av karriärer, förälskelser, framgångar, utveckling (definition tack) mm, utan i så fall något varaktigt som bygger på respekt inför varandra, kravlöshet och lugn och ro. En tant mellan 15 och 70 som sitter hemma och stickar med gemensamma värderingar och mental mognad.

Kanske kan man vända på det och säga att jag slipper livet och tillägga att det är få förunnat. För vad mer än internet, förstående vänner via telefoni, kanske lite rörelse och verklig IRL-porr behöver en man?

Man ska leva de bilder och önskningar som gud ger en. Jag är född med stor vilja och önskan om bygga (bolag, sammanhang, hem etc.) och uppleva äventyr, förverkliga olika drömmar och mål.

Men du kanske inte fått något mer än att leva ett väldigt enkelt liv.

Jag personligen kan inte förstå det, men herrens vägar äro outgrundliga och vi ska göra det som vi är satta på jorden för att göra. Kanske ditt syfte är något helt annat och ovanligt.
Citera
2023-06-11, 20:38
Medlem
Citat:
Du vet inte vad du pratar om.
Vad menar du?
Menar du att det är ett bättre liv att bara sitta hemma passiv och drömma om något bättre än att vara aktiv med att nå mål i sitt liv?
Eller missförstår jag dig nu? Utveckla gärna.
Citera
2023-06-11, 20:44
Medlem
Citat:
Vadå vågar vara mig själv... Även om jag mot förmodan inte skulle vara just mig själv så skulle jag inte vilja vara någon annan.
Jag skulle inte nämnvärt vilja vinna eurojackpott då det inte hade tillfört något ytterligare under förutsättning att punkterna ovan infrias till minsta möjliga ansträngning och när jag vill.

Jag tror ärligt talat inte att någon man egentligen vill något särlades annat om de rannsakar sig själva. Vissa män kanske skulle vilja jucka under punkt 2 istället för att passivt ligga med stenhårt inoljat organ i vädret.
I övrigt tror jag inte alls på alla som säger att de vill tex "kapsla upp två kalla i solen", bila till Frankrike, besöka London eller Cape Canaveral eller titta på aztekernas pyramider, simma i blåa laguner, fiska haj i Indiska Oceanien eller dejta på semesterdestinationer.

Det stämmer helt enkel inte. Det är självbedrägerier som de inte ens själva inser är lögner.

Du har snöat in på sex för mycket, alla normala killar ligger regelbundet och ser därför inte det som en större grej. Det finns andra drivkrafter, bygga, skapa, bidra. Större tillfredställelsen än att jaga tillfälliga rus finns och är verkligt för många. Det är starka krafter som du (kanske tillfälligt pga depression el. liknande?) saknar.
Citera
2023-06-17, 13:20
Medlem
nonameds avatar
Leva som en gubbe. Det finns mogna barn och omogna 90åringar enligt mig. Det jag menar kanske inte är hur man lever utan hur man tänker.
Citera
2023-06-20, 20:47
Medlem
Citat:
[right] Jag är inte deprimerad vad jag känner men jag har inget liv. Men det kanske man inte måste ha...

Jag skulle nog inte ens vilja känna wow då jag är för trött för sådana känslor.

Tjo på dig, Shosselane! Oklart exakt vad det är för hjälp du önskar, men jag ska göra mitt bästa för att förmedla hur jag uppfattar situationen från min sida dataskärmen! Känner du att jag är helt ute och cyklar så kan jag ha missuppfattat dig.

Du säger att du inte tror att du är deprimerad, men då funderar jag på vad du tänker att en depression är för något och hur den manifesterar sig? I en annan aktuell tråd i Psykisk hälsa frågar TS varför inte fler män söker hjälp när de mår dåligt, och jag tänker att din situation och ditt resonemang kring den inte är helt ovanlig bland deprimerade män.

Vissa män ser framför sig en gråtande kvinna eller en självskadande tonåring när de föreställer sig någon som är deprimerad, och kan inte identifiera sig med dem bilden. Många män tänker istället att de ser världen för vad den är, och att den är skit. Alla andra är idioter och det är bara jag som är mogen/smart nog att begripa, dvs att det är inget fel med mina tankar, och att jag därför inte har någon anledning att söka hjälp. Det här är en klassisk tankevurpa där du och många andra blandar ihop sina tankar med verkligheten. Att du tänker att alla andra där ute är idioter och att de alternativ världen erbjuder är menlösa betyder inte att de är det i verkligheten. Om du däremot väljer att det ska vara det så kommer du också att alltid att uppleva världen på det viset. Går man omkring och letar efter fel hos sig själv eller andra kommer man alltid att hitta sådana, men missa det som är bra.

Slutligen pratar du också om att knarka tungt och ha det nice sista halvåret, innan du dör i ett saligt rus. Även detta är en variant av ett vanligt snubbresonemang, nämligen att man "löser" situationen själv genom att ta sig av daga, vilket ju givetvis är motsatsen till att lösa någon situation.

Jag tycker mig dock också uppfatta några tecken på att du kanske ändå önskar att saker ska ändras och bli bättre/roligare i din livssituation när du hör av dig till forumet och ber om tips. Jag tycker FulaFulaFarbror gav ett bra svar som jag hade uppskattat ifall jag var i din situation.

Mitt tips är att du ringer din vårdcentral imorgon, beskriver dina tankar och frågar efter en psykolog eller kurator med KBT-utbildning. Symtomen och tankarna du beskriver lirar klockrent med kriterierna för Egentlig depression enligt DSM-5, oavsett vad du tycker om det. Du förtjänar ett roligare liv och det finns hjälp att få!
Citera
2023-06-23, 19:16
Medlem
Citat:
Är det ok att leva som en gubbe trots bara drygt 30 år?

Hur lugnt som helst, det vi mår bra av som inte skadar andra är upp till oss.
Jag sitter för närvarande (midsommar) hemma och softar med mina 2 dvärgvädurar, i princip allt jag sysslar med när jag inte är ute och spelar musik.
Om ca två veckor fyller jag 35 och kommer sannolikt göra samma då också, om jag inte får feeling och tårtbakar.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in