Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-09, 02:18
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad är fel?

DU är fel.

Du skriver som att det är regel.

Jag har varit där flera gånger med vänner och aldrig någonsin råkat ut för vad du skriver.

Låt mig gissa; du är arab/babbeluring!?
Citera
2023-06-09, 08:16
  #38
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
DU är fel.

Du skriver som att det är regel.

Jag har varit där flera gånger med vänner och aldrig någonsin råkat ut för vad du skriver.

Låt mig gissa; du är arab/babbeluring!?

Nej,
men du är uppenbarligen israelisk jude eller möjligen folkpartist.

Vad märkligt att Shlomo kommer in här och säger att det inte är några problem medan andra får ta med sig brev från företagen man besöker som säger att man inte är terrorist.

Jag kan iofs tro att du är ovan resenär och inte förstår att du utsattes för en extra omfattande säkerhetskontroll.
Citera
2023-06-10, 10:13
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Nej,
men du är uppenbarligen israelisk jude eller möjligen folkpartist.

Vad märkligt att Shlomo kommer in här och säger att det inte är några problem medan andra får ta med sig brev från företagen man besöker som säger att man inte är terrorist.

Jag kan iofs tro att du är ovan resenär och inte förstår att du utsattes för en extra omfattande säkerhetskontroll.

Fel gissat båda gångerna.

Ja, det är märkligt vad alltför många skriver dynga här. Tror du BLINT på vad vissa skriver och ingenting på vad andra skriver har du problem med källkritiskheten.

Samt är jag synnerligen van resenär. Har varit i Israel vid ett flertal tillfällen.
Citera
2023-06-10, 10:19
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Varför är det så lite trådar om detta land?
Verkar som att många tycker att det är känsligt och att man ska lyfta fram sin identitära position i relation till allt som har med landet att göra.

Varför inte resa och be en snäll pensionerad elitsoldat lära en hur man tar hand om invasionen i det här landet?

Bara en av många möjligheter. Plocka snäckor på stranden går ju också om man gillar Netta.

Jag kan verkligen rekommendera Israel. Storstad i Tel Aviv där du bl a kan bada i medelhavet. Jerusalem med en fantastisk historia. Döda havet som är jordens lägsta punkt. Även kan du få lite charterkänsla i Eilat där du helt plötsligt badar i röda havet.

Kan tillägga att om du undviker de muslimska delarna är det oerhört mycket tryggare och säkrare än i Stockholm.
Citera
2023-06-10, 10:47
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Varför är det så lite trådar om detta land?
Verkar som att många tycker att det är känsligt och att man ska lyfta fram sin identitära position i relation till allt som har med landet att göra.

Varför inte resa och be en snäll pensionerad elitsoldat lära en hur man tar hand om invasionen i det här landet?

Bara en av många möjligheter. Plocka snäckor på stranden går ju också om man gillar Netta.
Det är israel som står bakom invandringen till detta landet så varför man skulle be dom om hjälp är utanför mitt förstånd.
Citera
2023-06-10, 11:00
  #42
Medlem
OptimismPrimes avatar
Fantastiskt land. Rekommenderas verkligen!
Citera
2023-06-12, 11:01
  #43
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Fel gissat båda gångerna.

Ja, det är märkligt vad alltför många skriver dynga här. Tror du BLINT på vad vissa skriver och ingenting på vad andra skriver har du problem med källkritiskheten.

Samt är jag synnerligen van resenär. Har varit i Israel vid ett flertal tillfällen.

That makes it two of us. Är du bög då? Åker dit med "vänner"...

Vi som åker för business vet som redan förklarat att judarna inte gillar oss.
Citera
2023-06-12, 15:52
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
That makes it two of us. Är du bög då? Åker dit med "vänner"...

Vi som åker för business vet som redan förklarat att judarna inte gillar oss.

Du har en förmåga att ha 0% på dina gissningar. Nej, jag är perfekt hetero!

Har åkt dit på nöjesresor några gånger. Säkerheten för mig som vit man är som vilken flygplats som helst i Europa. Kan tänka mig att det är värre för muslimer m fl av förklarliga skäl.... Enda landet jag tycker har lite jobbig säkerhet, iofs av förklarliga skäl, är USA.
Citera
2023-06-15, 13:45
  #45
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
That makes it two of us. Är du bög då? Åker dit med "vänner"...

Vi som åker för business vet som redan förklarat att judarna inte gillar oss.

Jag har fd kollega som jobbade i Israel på -90 talet när scud missiler haglade över landet och
alla utlänningar åkte hem. Han hade inte råd att bryta sitt kontrakt och blev kvar. Snål smålänning
HAN vad poppis.

Har jobbat i Haifa, det var trevligt. Mycket snygga tjejer.
Citera
2023-07-29, 04:25
  #46
Medlem
Vladimir-Suckmeoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
När du ska åka därifrån blir du förhörd varför i helvete du var där och du blir rankad utifrån hur mycket terrorist du är(de flesta är 5 på en 6-gradig skala där israeliska judar är 1). De flesta västerlänningar hamnar i extra koll och är du hyfsat ung blir det kroppsvisitering.

Det är ingen vetenskap bakom det hela utan en helt enkel rasprofilering som utgår på att du plockar den som du tycker ser misstänkt ut, baserat på etniska fördomar. En svart turist blir utplockad oftare än en vit turist. Det finns inget protokoll på detta, utan är endast pga israelernas etniska fördomar. En arabisk turist blir också alltid utplockad. Detta är inte baserat på vetenskap, utan ren och skär profilering, eller fördomar med ett enklare ord. Du kan i princip hålla käften. Du har ju övertaget, dvs sitter på svar som de vill ha. Bara att hålla käften. Detta kan leda till att du hålls kvar, men förr eller senare måste de skicka hem dig. Och de kan inte skada dig på något sätt. Det är ju det många är rädda för, dvs att de kommer att bli dödade av Israel om de inte svarar på frågor vid utresande. Men så är inte fallet, inget kommer hända. Du griper tag om ditt bagage hårt, säger att deras paranoia är ren och skär rasprofilering och säger att du inte går med på något utan en advokat. Så gjorde jag och inget hände, jag sa inte ett käft och skickades hem en dag senare. De enda meningarna jag sa var dessa:

1. this is not security, it's you getting annoyed because I'm not giving any personal info about myself upon you racially profiling me
2. go fuck you self
3. go suck your daddy's penis and swallow his sperm

Jag upprepade dessa meningar om och om igen under 36 timmar, för jag visste att för eller senare måste de skicka hem mig. Så enkelt är det. Var inte rädda för Israel vid utresanden, för förr eller senare måste de skicka hem dig. Vid inresa däremot, om du vill absolut besöka landet, så måste du gå med på allt det de säger, för då blir du inte insläppt. Men det finns också folk som vägrar även då. Det var en kvinna född i USA till arabiska föräldrar som ombads gå i sitt e-mail vid ankomst. Hon vägrade och då skickade de tillbaka henne.

Att de säger att du är misstänkt är inget bevisande uttalande, för de har inget bevis på detta. En taktik du kan köra med är att du upprepar alla frågor, t.ex. de frågar where were you yesterday, så kan du ställa dem samma fråga. En annan taktik är att du säger varför hela tiden, t.ex. why are you asking that, how is that relevant, why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question, och upprepa samma sak om och om igen:

why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question
why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question
why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question
why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question

Vid utresa kan du också säga att du förklarade exakt allting och besvarade alla frågor de ställer nu vid utresa, vid ankomsten. Upprepa inte dig, säg I'm not you fucking monkey. Why do I have to repeat everything that I explained upon arrival? Om de säger något, säg, why so you're saying there's a flaw with the entry system of Ben Gurion airport? Then you should fix the entry system, because I'm not fucking repeating myself.

Var inte rädda för israelerna eller Israel, varken vid in- eller utresa.

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Jag har alltid blivit förhörd på inresan, aldrig på utresan. Israelerna har jävligt duktiga förhörsledare kan jag intyga. De hittar minsta lilla inkonsistens.

Denna kompetens beror på den uppfattade hotbilden, som säkerligen är berättigad. För många människor (turister) kan det var jobbigt att se 18-åringar i civila kläder gå omkring med skarpladdade vapen. Man påminns hela tiden om hoten. Du ser militärer precis var du än är.

Jag vill minnas att man efter(?) värnplikten var tvungen att bära med sig sitt vapen var de än gick samt att det måste vara laddat (men säkrat) under 2 år tror jag det var.

Knappast Bora bora-vibbar om man säger som så…

Nej, de har inte duktiga förhörsledare utan har blivit tillsagda att anmärka samt fråga "varför" på allt. Man är inte duktig på något utan man frågar hela tiden varför, vilket även du och jag kan göra. Detta har inte med duktighet, eller att de är smarta eller har hög IQ att göra, utan är ren paranoia, besatthet, tvång och hela tiden, dvs ständig, och patologisk misstänksamhet mot att alla icke-judar (ibland dock även judar) är terrorister tills motsatsen är bevisad. Det tar många decennier att lära FBI- och CIA-agenter att utlista om någon ljuger, så tror knappast att 18-åriga israeler, vars kalsonger fortfarande är bruna, har exceptionella felfria vattentäta fläckfria nanomikroskopiska metoder att uttala sig om du ljuger eller inte. Knappast. Överskatta inte dem, bara för att du har besök landet några gånger.

Var inte rädda för israeler och Israel, varken vid in- eller utresa. Vid utresa, och om du känner att frågorna blir för påträngande privata och kränkande, kan du hålla käften och säga "go fuck yourself", för förr eller senare måste de utskicka dig. Stå upp emot dem. Ha mod. Vid osäkerhet, håll käften, för du har rätt att tiga, och be om en advokat. De som håller förhören har blivit tillsagda att rasprofilera och provocera och att se alla som terrorister tills motsatsen är bevisad, vilket är brottsligt enligt internationell rätt, som Israel måste respektera och inte får bryta. Hela deras verksamhet vid utfrågningar går ut på desinformation, eller att du inte får reda på dina rättigheter, t.ex. att du faktiskt kan be om en advokat, samt skrämseltaktik, vilket betyder att de begår brott. Inte ens polisen arbetar så. Polisen måste alltid ha bevis samt erbjuda dig advokat, och du är oskyldig tills motsatsen är bevisad.

Att de säger att du är misstänkt är inget bevisande uttalande, för de har inget bevis på detta. En taktik du kan köra med är att du upprepar alla frågor, t.ex. de frågar where were you yesterday, så kan du ställa dem samma fråga. En annan taktik är att du säger varför hela tiden, t.ex. why are you asking that, how is that relevant, why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question, och upprepa samma sak om och om igen:

why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question
why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question
why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question
why, how come, how so, I'm not answering because it's an irrelevant question

Vid utresa kan du också säga att du förklarade exakt allting och besvarade alla frågor de ställer nu vid utresa, vid ankomsten. Upprepa inte dig, säg I'm not you fucking monkey. Why do I have to repeat everything that I explained upon arrival? Om de säger något, säg, why so you're saying there's a flaw with the entry system of Ben Gurion airport? Then you should fix the entry system, because I'm not fucking repeating myself.

Var inte rädda för israelerna eller Israel, varken vid in- eller utresa.

Ha alltid en videokamera med dig och filma utresandet. Säg att förra gången kallade Israel mig för en terrorist, vilket är en grov och brottslig anklagelse. Den här gången filmar jag allt som bevismaterial och undvikande av missförstånd. Du kan även filma inresningen men då finns det risk att de nekar dig inträde, om du nu verkligen vill besöka landet. Vid utresa går det dock alltid bra, för förr eller senare måste de hemskicka dig
__________________
Senast redigerad av Vladimir-Suckmeoff 2023-07-29 kl. 04:42.
Citera
2023-08-03, 08:35
  #47
Medlem
Telefons avatar
Jag skulle å ena sidan gärna besöka Israel pga historian, men tyvärr har alla Israeler jag stött på under övriga resor varit så extremt otrevliga och dryga att jag ryser vid tanken på ett helt land med samma attityd.
Citera
2023-11-04, 20:37
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Är det inte litet av ett politiskt ställningstagande att resa till Israel? Kan tänka mig att det för frireligiösa, Kristdemokrater och framförallt LUF:are ger en kick att resa till just Israel.

Det där med LUF:are satt mitt i prick haha

Nej men ändå. Den enda icke-diktaturen i mellanöstern. Vill man till mellanöstern är det Israel som gäller. Jesus föddes där t.ex. Massa med historia där.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3534004

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback