Citat:
Ursprungligen postat av
bubsbubs
Hej!
Jag har under en längre tid haft ett medlemskap hos STC, och på mitt lokala gym finns det en bastu.
Tyvärr är bastun endast påslagen under gymmets bemannade timmar (ca 3 timmar per dag med varierande schema mellan veckodagar), och det stör mig något oerhört. Jag vill kunna bruka den oavsett när på dygnet som min träning utfärdas och inte heller behöva anpassa mitt besök efter de bemannade tiderna.
Därav lyder min frågeställning: Någon som vet ifall man själv kan slå på bastun? Vad för system använder sig STC av, eller om strömbrytaren till bastun helt enkelt brukar vara inlåst i rececptionen? Kanske någon f.d. anställd som vet…
Har förövrigt tittat mig omkring i omklädningsrummet lite lätt men inte sett någon strömbytarknapp. Dock ingen utförlig sökning.
Tacksam för svar,
B
Hejsan, jag tränade på ett STC gym förr i tiden och till en början så fanns det en knapp inne i omklädningsrummet så man själv kunde sätta på bastun. Tror folk satte på bastun för länge och att det "missbrukades" på så vis.
Vilket ledde till att bastun hädanefter endast kunde sättas på av personalen och bakom disken/receptionen. Att kunna basta efter gymmet borde vara en mänsklig rättighet enligt mig.
Eftersom STC verkar vara en toppstyrd kedja/företag så är det kanske så här på alla STC anläggningar runt om i landet. Du får kanske leta efter ett annat gym - jag bytte från STC efter ett enda pass på deras nya anläggning där jag bor, då jag upptäckte att deras nya, fina "supergym" inte ens hade någon bastu. Vidrigt!