Citat:
Ursprungligen postat av
Noccofocus
Om du sjunker ner, så det till och med är ett problem för vissa bilar. Så har du för mycket grus och behöver ta bort lite.
Man ska bara ha 3-5cm grus på fast underlag. (Inte fast underlag som i asfalt eller betong, syftar på packat underlag som ligger på plats.
Att lägga på en grövre fraktion av grus kommer inte hjälpa dig i detta fall, bara göra det värre för det blir mera grus.
Som tillfälligt så kan du kasta ut stenmjöl, javisst. Om du ändå ska fixa till det senare, så funkar det för stunden.
Lät nog mer dramatiskt än vad det är. Min automatare kan utan problem rulla ut i "dragläget" min manuella kommer utan problem ut genom att precis bara komma igenom dragläget och ge minsta gas. Men många har en tendens att gasa sig ur och sprätta. Trots att det inte behövs. Så nu vill jag åtgärda problemet istället för att reta mig eller säga till folk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carex
Stenmjöl använder man för att det innehåller lerfraktioner.som binder de större sand - / grusfraktionerna.
Glöm inte att vibbra gruset / sättsand en.
Om Du inte har tillgång till en vibbra kan Du vattna (rejält).
Har Du markduk under?
https://www.flisby.se/tips-rad/guide...grusad-uppfart
Vet du vilken dimension av stenmjöl man ska använda? Ska jag gissa har jag 16-20 mm stor singel. Kan efterforska lite mer efter jobb imorgon.
Kan lätt fixa en padda över en helg om det behövs.
Japp markduk under. Grävde lite i en hörna och stötte då på den.