Citat:
Ursprungligen postat av
najas
Vi friar när det är uppenbart fel (raderar endast inlägget). Gränsen för uppenbart är så klart flytande, men är man dum nog att skriva att man är minderårig blir man avstängd i normalfallet. Ska dock lyfta det internt.
Citat:
Ursprungligen postat av
blomvattnare
Frågan är om vi ska behöva gå igenom en medlems inläggshistorik för att göra en bedömning när det har postats ett inlägg där denne säger sig vara minderårig. Sådant tar tid.
Men najas skrev att det lyfts internt, och det är bra.
Ja, jo. Förstår. Ska också förtydliga att jag inte försvarar Oels eller argumenterar för att han ska avbannas.
Utan mest bara funderar kring hur reglerna fungerar när det är rätt så uppenbart att det användaren skriver inte är sant. Om jag måste välja mellan scenariona att Oels var en 15-åring som fick en knäpp och inbillade sig var en vuxen snubbe i 50-årsåldern eller en 50-åring som fick en knäpp och inbillade sig vara en 15-årig skolpojke så väljer jag det senare alternativet, om ni förstår...
Eller upplägget att barnen i huset lånar pappas inlogg eller så. Bara för resonemangets skull, ponera att Oels hör av sig och hävdar att det var hans ohängde busfrö till son som skrev det där om gymnasievalet och propsar på att få tillbaka sitt gamla nick omedelbart för att han anser det vara seriöst registrerat och att han läst lusen av ätteläggen och det inte kommer att hända igen! Hur hade det bedömts?