2023-06-06, 22:24
Medlem
https://www.svd.se/a/4ovBR9/anders-33-har-inte-haft-sex-sedan-gymnasiet?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2023-06-05

Citat:
Anders är 33 år och har inte haft sex sedan gymnasiet. Ångesten och den dåliga självkänslan ställer sig ständigt i vägen för att ta kontakt med tjejer. ”Jag vill inte vara till besvär”, säger han.

Anders, har lätt för ytliga kontakter. Han kommer väl överens med människor på jobbet och i sociala sammanhang. Men när en relation börjar bli djupare och närmare är det som om något låser sig. Det har hänt flera gånger att han pratat länge med en tjej på en fest och blivit avbrutna. Sedan har det känts oöverstigligt att gå fram och ta upp tråden igen.

– Jag kan ha bra kemi med nya personer, men jag tar aldrig steget vidare. Jag är helt fast i tanken att jag kanske stör henne.

Han tycker också det känns svårt att få ett samtal att övergå i fysisk närhet.

– Det finns en förväntan på att mannen ska ta initiativet, men det stämmer inte alls in på mig. Jag vet inte hur jag ska bära mig åt.

Känner igen mig ganska mycket i denna artikel. Känner inte att jag har svårt för ytliga kontakter eller socialt samspel när jag träffar en ny person men efter en konversation så börjar det låsa sig och jag känner att jag tränger in i personens liv om jag tar något initiativ. Som ett resultat blir man uppskattad på jobb, inom grupparbeten på universitet och andra sammankomster men man bildar aldrig några relationer. Det gör livet outhärdligt ju längre man kommer upp i åldern. Jag är ganska mycket yngre än Anders och är rätt imponerad att han fortfarande står på benen. Vad beror detta flyktbeteende på?
Citera
2023-06-06, 22:35
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kidnappadIRL
https://www.svd.se/a/4ovBR9/anders-33-har-inte-haft-sex-sedan-gymnasiet?utm_source=ab-box&utm_medium=iframe&utm_campaign=2023-06-05

Känner igen mig ganska mycket i denna artikel. Känner inte att jag har svårt för ytliga kontakter eller socialt samspel när jag träffar en ny person men efter en konversation så börjar det låsa sig och jag känner att jag tränger in i personens liv om jag tar något initiativ. Som ett resultat blir man uppskattad på jobb, inom grupparbeten på universitet och andra sammankomster men man bildar aldrig några relationer. Det gör livet outhärdligt ju längre man kommer upp i åldern. Jag är ganska mycket yngre än Anders och är rätt imponerad att han fortfarande står på benen. Vad beror detta flyktbeteende på?

Vad det beror på kan säkert ha många olika förklaringar. Jag har en vän som har det likadant. Snubben är 2 meter lång, har klarblå ögon, relativt god fysik, tjockt hår ocj ser allmänt bra ut. Ändå lyckas han aldrig få till det med tjejer. Det är som någon form av defensiv aura runt honom som gör att tjejer inte ens försöker, och han själv vågar aldrig ta klivet. Själv kan jag vara avundsjuk på hela hans uppenbarelse, men jag har någon annan typ av självklarhet som gör att tjejer ändå ibland drar sig till mig. Jag gissar på att jag inte ser så ouppnålig ut som han gör? Eller så utstrålar jag något annat och mer avspännt?

Kan ju ge tipset (om det nu funkar) att försöka släppa på guarden ocg bjuda lite på sig själv. Tror att det är lite avväpnande i kontakt med tjejer. De blir inte automatiskt avtända om en snubbe sjabblar till det eller berättar om något som gått tokigt och sedan skrattar åt det. Sen beror det givetvis på vilka tjejer man träffar och en jävla massa detaljer, men en gnutta släppt guard och en tesked våga bjuda lite på sig själv tror jag kan vara ett reccept till att låsa upp det som låser sig med tjejer i allmänhet.
Citera
2023-06-06, 22:41
Medlem
FlyboySevens avatar
Citat:

Jag tror det är samhället vi lever i.

Kvinnor behöver inte män så de behöver inte fånga mäns intresse längre.

Enklast är nog att glömma detta med kvinnor helt och hållet.

Då kan man slappna av och göra sådant som är kul i livet istället.

Men om man vill kan man ju alltid bli vän med 1.000 kvinnor.

Och bestämt berätta för dem att man inte vill vara tillsammans
Citera
2023-06-06, 23:04
Avslutad
Förväntan om för höga ambitioner, krav och måsten relativt till det tunga sladdiga släp på vintriga vägar som kvinnor är när Anders kopplar sådana till sin bil/liv i Sverige.
Men Anders kanske inte har förstått att han lever under svenska trafikregler och att dubbdäck inte hjälper mot ishalka, och kanske är han en man som måste röra och känna vid det han vill ha pga avsaknad av abstrakt visualisering.
Citera
2023-06-06, 23:25
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:

Det är inte flyktbeteende, utan rädslan att bli avvisad eller på annat sätt må dåligt över en negativ interaktion. Sök på 'commitment issues'.
Citera
2023-06-06, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Det är inte flyktbeteende, utan rädslan att bli avvisad eller på annat sätt må dåligt över en negativ interaktion. Sök på 'commitment issues'.

Nej det där är nog helt fel tror jag. Finns inget som hindrar en att ligga bara för att man har de bekymmren. Dom verkar inte heller ha något med rädslan att bli avvisad att göra.
Citera
2023-06-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun

Ja, jag lider av detta. Är snart fyrtio och har inte tagit en enda risk kopplad till relationer. Är inte tjejen övertydlig gör jag helt enkelt inget, och så rinner det ut i sanden.

Ser ingen anledning att försöka dejta eftersom jag inte upplever att det finns en efterfrågan på mig som person - och så vill jag inte vara framfusig.
Citera
2023-06-06, 23:50
Medlem
Sababas avatar
Inte lätt när självförtroendet blivit kantstött.

Enda lösningen är ta tag i sin kropp. Bli inte fet! Det är jag själv usel på. Har för många kilon.

Kvinnor är lika ytliga som män.
Citera
2023-06-07, 00:13
Medlem
Så länge ni jagar efter skräpet till kvinnor i Sverige kommer ni förbli besvikna, det finns riktiga kvinnor men dom bor inte i dårhuset Svdrige.
Citera
2023-06-07, 00:20
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:

Det beror på dålig självkänsla. Du älskar inte vem du är, så hur kan någon annan göra det? Du (och Anders) beter er som att ni inte är värda att hänga med, tittas på, umgås med eller lyssnas på. Kan man då förvänta sig något annat än det från andra? Det är ju den signalen ni sänder ut.
Citera
2023-06-07, 01:10
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:

"Bortom incels"? Han låter väl som ett rätt klart fall av en incel, eller hur menar du?
Citera
2023-06-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qnazzibo65
Så länge ni jagar efter skräpet till kvinnor i Sverige kommer ni förbli besvikna, det finns riktiga kvinnor men dom bor inte i dårhuset Svdrige.

Detta stämmer väldigt bra! Bor ju själv utanför Sverige nu och jag kan inte säga att jag saknar svenska kvinnor speciellt mycket , för jag tror inte att jag har träffat några mer självupptagna , manipulativa och lögnaktiga än svenska kvinnor. Det finns guldkorn även där men dom växer absolut inte på träd, utan dom är ytterst sällsynta. Men majoriteten spyr jag över , Vidriga människor

Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Jag tror det är samhället vi lever i.

Kvinnor behöver inte män så de behöver inte fånga mäns intresse längre.

Enklast är nog att glömma detta med kvinnor helt och hållet.

Då kan man slappna av och göra sådant som är kul i livet istället.

Men om man vill kan man ju alltid bli vän med 1.000 kvinnor.

Och bestämt berätta för dem att man inte vill vara tillsammans

Där har du precis vad jag håller på med i dagsläget , som jag skrev lite längre upp har jag nu lämnat Sverige och har på obestämd tid portat kvinnor från mitt liv , både som vänner och partners. Det jag gör är att jag knullar en och annan då och då men inte mer än så. Istället för förhållande eller vänskap med kvinnor så ägnar jag mig nu åt att göra sånt som utvecklar mig och som på sikt kommer göra mig rikare om jag går all in. Och det jag nu fördjupar mig i är värdepapper 👊

Har gjort detta i snart ett halvår och jag märker att jag mår många gånger bättre! Och sen är planen när man når sina mål kanske man har tid och ork för kvinnor igen , och när den dagen väl är kommen så kommer både jag och dom få ett bättre liv. Då kanske det plötsligt är roligt med en kvinna i ens liv igen , kanske.

Men nu till det du skrivit , att den där känslan att kunna säga nej tack är på något sätt väldigt skön. Gjorde det förr också men nu med en helt annan känsla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in