2023-06-06, 19:41
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
På nyheterna (Rapport 19.30) sa de att tydligen kan i princip vem som helst äga byggnader som används för Sveriges säkerhet, såsom militära regementen eller annat, hörde inte allt. Nu var man tydligen rädd att detta kan innebära att utländska ägare (kina, ryssland, etc) kan köpa dessa byggnader och få tillgång till känslig information.

Är det bara jag som tycker det verkar helt otroligt att det ens kan vara så här. Borde det inte vara självklart att staten på något vis äger alla byggnader av känslig karaktär? Finns det någon hejd på vilket pajasland jag bor i?
Citera
2023-06-06, 19:42
Medlem
sommarlovs avatar
Ja hur gick det, fick Kina köpa svenska hamnar?
Något som verkligen är sinnessjukt!
Citera
2023-06-06, 19:58
Medlem
Var väl nått polishus som skulle säljas till kinesiskt företag?

Sjukare än sjukast.
Citera
2023-06-06, 20:59
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Var väl nått polishus som skulle säljas till kinesiskt företag?

Sjukare än sjukast.
Ibland känns Sverige som en Monty Python-sketch.
Citera
2023-06-06, 22:21
Medlem
Nästan så man önskade att det fanns någon typ av statligt verk eller annan organisation som kunde äga och driva den här typen av fastigheter.

Man skulle kunna kalla det statliga fastighetsverket eller något liknande. Bara en tanke så här i min mellanölsfylla.
Citera
2023-06-06, 23:41
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Nästan så man önskade att det fanns någon typ av statligt verk eller annan organisation som kunde äga och driva den här typen av fastigheter.

Man skulle kunna kalla det statliga fastighetsverket eller något liknande. Bara en tanke så här i min mellanölsfylla.
Haha

https://www.sfv.se/
Citera
2023-06-09, 22:39
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Haha

https://www.sfv.se/

Eller så kan respektive verksamhet få äga dom lokaler som dom själva behöver, utan att behöva hyra av någon. Militären kan äga regementen. Polisen kan äga polishus. Och så vidare ...
Citera
2023-06-09, 22:51
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Eller så kan respektive verksamhet få äga dom lokaler som dom själva behöver, utan att behöva hyra av någon. Militären kan äga regementen. Polisen kan äga polishus. Och så vidare ...
Problemen börjar när något måste fixas.
Allt från snöröjning till vattenläcka, vem ska stå för kostnaderna!?
Citera
2023-06-10, 01:50
Medlem
Tjyvass avatar
Lika bra att sälja ut allt till USA. Det har dom råd att köpa nu när dom höjt skuldtaket. Dom är pålitliga också.
Senast redigerad av Tjyvas 2023-06-10 kl. 01:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in