2023-06-06, 17:41
Medlem
ziracorns avatar
17.623 på cupfinalen för damer. Undrar hur många av dom som återvänder för nästa damallsvenska match...

Typ 10%...!?
Citera
2023-06-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Därför att jag tycker det hade varit roligare om japanskan hade gjort enda målet, och det hade varit lite mer spänning fram till slutsignalen. Som det var nu var sista kvarten en helt meningslös uppvisning i Häcken's märkliga oförmåga att få till nånting. Janogy ser man göra mål så ofta ändå.

Hamano (6 mål), Vinberg (5 mål) och Kanutte (4 mål) har faktiskt alla gjort fler mål än Janogy (2 mål) i Damallsvenskan denna säsong
Citera
2023-06-06, 18:05
Medlem
Janogy blir nog vass i sommarens VM. Vilka sköna mål!

Grattis Bajen till cupsegern!
Citera
2023-06-06, 18:18
Medlem
Starkt av Hammarby och äntligen fick Janogy göra ”riktiga” mål denna säsongen.

Men bör ju påpekas att det rent sportsligt känns fel att kalla detta en ”titel”. Cupen på damsidan är ju inte riktigt det man brukar kalla cup, Hammarby fick en krattad manege pga geografisk lottning där de enbart mötte dynggäng i gruppspelet, och sedan två hemmamatcher i semi och final. Allt tillrättalagt av marknadsföringsskäl.
Citera
2023-06-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Hamano (6 mål), Vinberg (5 mål) och Kanutte (4 mål) har faktiskt alla gjort fler mål än Janogy (2 mål) i Damallsvenskan denna säsong

Och då har båda Janogys mål egentligen varit grova missar, men hon har haft turen att snedträffa så grovt att bollen tagit på henne själv igen och studsat in.
Citera
2023-06-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Säkerligen, men låt mig då utveckla det lite vidare. Dels har jag på så mycket damfotboll varje vecka från bl a svenska, italienska, engelska, tyska, spanska, danska och amerikanska ligorna/cuperna plus landskamper på Viaplay/DAZN/SVT/CMore/Youtube/YleArenan så jag ser regelbundet snygga otroliga mål utav tjejer. Janogy är redan en varaktig del av svensk fotboll och kommer så vara under ett antal år, två mål till gör ingen skillnad nånstans.

Att en japanska däremot gör det avgörande segermålet i en Cup-final, det kan bygga broar liknande det J-O byggt upp med Kina, till den grad att det kanske med tiden bli en självklarhet för japanska damfotbolls-fans och spelare att det är eftertraktat att varje säsong ha 5-6 spelare i Damallsvenskan och att Damallsvenskan och Svenska Cupen ska TV-sändas i japan, plus omvänt svenskor i japanska ligan och TV-sändningar här från där.

Det är ett brobyggande som långsiktigt skulle kunna generera mycket ner än vad Janogy kan. Möjligtvis att hennes Mali'anska ursprung skulle kunna få ett gäng hottentottar att uppskatta Sverige som något annat än bara en bankomat, men jag tvivlar på att enda enda jävel i det skitlandet ens vet vem hon är.

Givetvis skoj för Bajen's fans. Jag förnekar inte att Janogy's mål var snyggt, men matchens stora behållning för mig var storleken på och ljudet från publiken. Den matematiskt stora segern var ännu ett minus(utöver stormningen) likt när Barcelona vann med 4-0 häromåret i UWCL. Riskerar tvärtom skada intresset hos den förlorande sidans fans. En final som kan generera mersmak hos andra klubbars fans att sluta upp mer kring sitt egna lag med tro på egna bucklor är mer troligt om finalen är jämn som i handboll och spännande till slutsekunden. En kross, förnedring eller ett haveri anser jag inte uppnår det.

The curse of standardavvikelser, man tänker alltid i för många steg och på andra saker än det uppenbara.

Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Kan inte kommentera det där med frisyrgelen, har missat helt.
VM '94, Svenska laget trixade med allt man kunde komma på för att stå emot värmen i USA, inklusive kylande frisyrgele i håret. Vet inte om Sverige uppfann det men då var det nog unheard of bland svenskar. Hela Häcken's lag borde sprungit runt med stenhårda Charlie's Angels-frisyrer som dolde öronproppar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in