2023-06-06, 23:44
Medlem
tretiotreslaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det fanns inga transpersoner när du var liten eftersom ni inte hade föräldrar med regnbågspins (ett ord) på jackan och rosa hår.
Briljant analys av problematiken måste jag säga, hatten av. Vilket skarpsinne; denna intellektuella lyskraft som strömmar mot mig bränner ner okunskapens fyrbåkar och låter kunskapens och vetenskapens fana slå hårt i vinden. Tack min vän för ett klokt och insiktsfullt inlägg, ett exempel för oss alla att försöka efterlikna.

Du vill enbart se barn under 12 förvirrade över sitt kön så du kan smyga in och visa dom vad som är vad, hörs på dumpen.
Citera
2023-06-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kan ju handla om att just du kanske inte kände någon som var trans - eller att den som du kände kanske inte vågade berätta det för dig.

Upplevelsen av att vara fel i sitt födda kön kommer normalt tidigt - förmågan att berätta om det och hävda sin egen könsidentitet kommer oftast senare - men de som vågar har funnits länge.
Mitt första möte med ett barn var på nittotalet, det var en pojke på 9-10 år som jag brukade möta tidigt på morgonen när jag gick ut med hundarna (vi pratar morgontimmar här mellan 3-5) han kom med klänning och handväska och gick bara fram och tillbaka på stråket jag gick, sen gick han hem och var pojke för hela slanten.
Jag tror han mådde bra i sina promenader och jag vet att han inte mådde så bra när han skulle vara pojke igen .. Han borde ha sluppit kravet på att anpassa sig.

Jag tror du misstolkar mig. Lilla barnet du mötte var ett barn, klart barn får klä sig och ha väskor osv, det är inte det jag menar. Krav? Det är i din fantasi det finns krav, det är ett barn, dvs kravlöst, låt barnen vara barn. Inte göda osunda idéer.
Citera
2023-06-07, 01:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Problemet försvinner inte för att du blundar. Barnen kommer fundera på det med eller utan kollo.

Jag vill inte märka ord här, men om du säger att att är ett problem att barn funderar kring sin könstillhörighet, så kanske inte ett kollo med andra i samma situation är så lämpligt? Jämför ett barn som funderar kring om inte rasblandning är dåligt, och besöker ett kollo för andra barn med samma tankar. Ett kollo kan ju rent potentiellt förstärka sådana tankar, på ett sätt som inte är sunt?

Eller så är det inte ett problem? Att barn funderar kring sin könstillhörighet?

Jag har inga bra svar på dessa frågor.
Citera
2023-06-07, 02:31
Medlem
AlligatorMans avatar
Bra.
Senast redigerad av AlligatorMan 2023-06-07 kl. 02:35.
Citera
2023-06-07, 05:43
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Det skeva här är väl att Sverige anordnar "transkollo" för BARN UPP TILL 12 ÅR!??
Alla som ens överväger tanken att dumpa sina barn där över sommaren måste ju bli av med vårdnaden. Otroligt sinnessjukt.
Citera
2023-06-07, 05:46
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Självinsikt.

Ja, stolt över att våga vara sig själv.
Det är knappast nåt annat det handlar om.
Citera
2023-06-07, 05:55
Medlem
Citat:
Jag sökte inte efter länken .. När du citerar något så är det din uppgift att ge mig länken för att visa i vilket sammanhang det citerade finns.

Du valde medvetet bort att länka eftersom du insåg att artikeln ovanför kommentaren hela tiden visade på forskning som motsäger det du vill säga.

Vi har varit rätt länge här på samma forum och mötts förr - jag vet att när du kommer med citat är de oftast tagna ur sitt sammanhang och förvrängda och därför länkar du inte -- precis som denna gång.
Jag vet hur ohederlig du är som debattör -- nu som förr.
Utöver snömoset - du har ingen kritik mot de forskarna sa?
Citera
2023-06-07, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Det skeva här är väl att Sverige anordnar "transkollo" för BARN UPP TILL 12 ÅR!??

Borde bli en hel del orosanmälan mot de föräldrar som låter barn byta kön i den åldern. Något står inte rätt till kan man konstatera. Trans är ju ofta förknippat med psykisk ohälsa och funktionsnedsättning.
Citera
2023-06-07, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vill inte märka ord här, men om du säger att att är ett problem att barn funderar kring sin könstillhörighet, så kanske inte ett kollo med andra i samma situation är så lämpligt? Jämför ett barn som funderar kring om inte rasblandning är dåligt, och besöker ett kollo för andra barn med samma tankar. Ett kollo kan ju rent potentiellt förstärka sådana tankar, på ett sätt som inte är sunt?

Eller så är det inte ett problem? Att barn funderar kring sin könstillhörighet?

Jag har inga bra svar på dessa frågor.
Den jag citerade tyckte tydligen att det var ett problem. Jag tycker det inte.
Citera
2023-06-07, 08:19
Citat:
Det kan ju handla om att just du kanske inte kände någon som var trans - eller att den som du kände kanske inte vågade berätta det för dig.

Upplevelsen av att vara fel i sitt födda kön kommer normalt tidigt - förmågan att berätta om det och hävda sin egen könsidentitet kommer oftast senare - men de som vågar har funnits länge.
Mitt första möte med ett barn var på nittotalet, det var en pojke på 9-10 år som jag brukade möta tidigt på morgonen när jag gick ut med hundarna (vi pratar morgontimmar här mellan 3-5) han kom med klänning och handväska och gick bara fram och tillbaka på stråket jag gick, sen gick han hem och var pojke för hela slanten.
Jag tror han mådde bra i sina promenader och jag vet att han inte mådde så bra när han skulle vara pojke igen .. Han borde ha sluppit kravet på att anpassa sig.
Varför kontaktade du inte föräldrarna?! En liten pojke i kvinnokläder som är ute ensam och går 3-5 på nätterna låter oroväckande.

Att lära barnen att livet är kravlöst är dåligt föräldraskap. Att vara en tomboy/tomgirl har alltid varit okej. Att det finns ett och annat rötägg som vill retas är såklart tråkigt. Kanske bättre att skicka dessa på kollo, där de får lära sig att mobbing inte är ok.
Citera
2023-06-07, 08:37
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Tja enligt lag får ingen kirurg avlägsna någons friska lemmar bara för att de vill det, det är därför många med de här problemen försöker åstadkomma det själv eller åsamka så mycket skador på tex armar eller ben (att lägga sig över tågrälsen är inte helt ovanligt) att en kirurg inte har något annat val än att amputera. Så "vi" behöver inte ställa oss i vägen för något i det fallet.
Men du känner alltså att de här människorna istället för hjälp att överkomma sina mentala besvär och förlamande tvångstankar istället borde få hjälp att agera ut dem, uppfattar jag det rätt?

Vore det kanske till och med lite mysigt och härligt med ett läger för barn med dysmorfofobi där de kan träffa likasinnade och åttaåriga Elsa glatt kan diskutera hur hon på sin 18-årsdag ska få sin efterlängtade dubbla benamputation och hur familjen redan sparar till en fin permobil hon ska få, och och tioåriga Emil berättar för alla om öron-näsa-läpp-och tand-borttagningen han ska göra.

Kanske vi ska ha årliga solnedgångsparader med pompa och ståt och dans och fest för suicidala vuxna och barn som går och väntar på sina dödshjälpsbeslut?

Jag anser att det står var och en fritt att göra vad den vill med sin kropp. I övrigt faller det här utanför ämnet.
Citera
2023-06-07, 08:41
Medlem
OptimismPrimes avatar
”Information om en hotbild” betyder ju att ingen har hotat utan antagligen så har människor beklagat sig över fanskapet och på vänsterspråk så betyder det just ”hotbild”.

Oavsett var man står i transdebatten så måste man hålla med om att barn (med olika diagnoser) som är för unga för att förstå sina behov och vem de är, ska inte utsättas för grupptryck och påtryckningar av translobbyn.

Vi vet att de flesta som passerat puberteten inte längre vill försöka byta kön och identitet, vi vet att barn saknar konsekvenstänk och att nästan alla som diagnostiseras med könsdysfori samtidigt har multipla diagnoser så som ADHD, ADD, Autism och har underutvecklade hjärnor. Vi vet att en majoritet ångrar sig efteråt och att självmord kan härledas till detta.

Inget barn ska uppmuntras till något av detta. Läkarna och radikalfeministerna är överens med högern. Det är sinnessjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in