2023-06-08, 15:14
Avslutad
Kul, fortsätt gärna namedroppa då användarna ifråga verkar mer trovärdiga
Citera
2023-06-08, 15:15
Medlem
Mullrets avatar
Själv är jag övertygad att det finns både ufo och materia från yttre rymden. Men skall det vara vederhäftigt bör det visas upp i offentligheten.

Vad kan hända egentligen? Mer än ett jaha från allmänheten.

Forska kring skrotet kan säkert många göra, men hitta formeln för framdrivning mäktar inte någon vetenskapsman med. Bara inse att de som utvecklat ufo ligger några hundratusen år före i tanken.

Var det 100 år sedan vi hade ångmaskiner?
Senast redigerad av Mullret 2023-06-08 kl. 15:20.
Citera
2023-06-08, 15:22
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
David Grusch och hans vittnesmål är intressant.

Men jag har ändå starka dubier. OM det som Grusch hävdar skulle vara sant, så lever vi just nu i den största förförelsen i mänsklighetens historia. OM utomjordiskt liv skulle ha manifesterats genom fynd av fordon, så skulle det tveklöst vara den största nyheten någonsin. Ukraina, Taiwan etc skulle vara små problem, och mänskligheten skulle ha större utmaningar framför sig.

Idén är att bla den amerikanska militären skulle undanhålla bevis från folkvalda och allmänhet för att använda funna fordon för att själva skaffa sig militärt försprång. För att detta skulle fungera, så krävs total tystnad från hundratals människor. Exempelvis måste Donald Trump kunna hålla tand för tunga. Alla människor med någon högre bildning som känner till detta måste ifrågasätta beslutet att hålla världen okunnig för att i stället fokusera på trams.
Kan ju vara så att de intelligenta utomjordingarna psykpåverkar människorna så att vi inte kan/får veta sanningen och att dessa "fynd" ingår i en större plan från deras sida? Psykisk påverkan och kommunikation är ju vanliga teman i Sci-Fi-litteratur, tex. i Isaac Asimovs romaner.
Citera
2023-06-08, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Själv är jag övertygad att det finns både ufo och materia från yttre rymden. Men skall det vara vederhäftigt bör det visas upp i offentligheten.

Vad kan hända egentligen? Mer än ett jaha från allmänheten.

Forska kring skrotet kan säkert många göra, men hitta formeln för framdrivning mäktar inte någon vetenskapsman med. Bara inse att de som utvecklat ufo ligger några hundratusen år före i tanken.

Var det 100 år sedan vi hade ångmaskiner?

Det skulle orsaka mer än ett "jaha" från allmänheten. Det skulle vara den största nyheten någonsin. Det skulle skrivas, forskas, reflekteras kring detta under all överskådlig framtid. Småkonflikter i världen mellan människor skulle blekna inför insikten att det är vi, mänskligheten, som har stött på "några andra".

En intressant fråga är den om hyperavancerad teknologi och "skrot". När teknologin utvecklas för framdrift, hastighet, manöverförmåga, så bör ju också säkerheten och felfriheten utvecklas. Men i det som hävdas av Grusch, så störtar dessa fordon lite till höger och vänster, och de kan också utan problem tas omhand av amerikansk militär. Detta är ytterligare en sak som ger upphov till dubier. Jag är skeptisk till allt tills oomkullrunkeliga bevis har presenterats.
Citera
2023-06-08, 15:39
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Tänkte precis starta ett ämne om det här. Det här är nog, om det stämmer, det största som hänt ämnet ufologi, om inte mänskligheten.

Onekligen spännande.

Problemet är bara att flygande tefat bara existerar på film. Så inte så spännande.
Citera
2023-06-08, 15:48
Avstängd
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Jag kan ta nästa gång jag är där.

Märkligt att du inte tog nån bild när du såg dessa UFOs sist? Men du kanske inte är den som fotar i onödan?
Citera
2023-06-08, 15:49
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Helt fantastiskt.

Men jag måste hålla med Ross Coulthart att det är skamligt hur uselt msm hanterat detta. Det tycks snarast som att de är del av en cover up. Jag är faktiskt helt övertygad om att så är fallet.

Man bör därför inte heller vara för hård mot skeptiker som fortfarande inte ens kan överväga hypotesen att vi har besök av främlingar i flygande farkoster. Skeptikerna är i de flesta fall bara okunniga pga medias mörkande och vinklande. (nästan så man undrar om det finns någon sorts parallell till annat)

Men du är kunnig i? Ett ämne som med rätt hög sannolikhet bara är sagor. Som att vara kunnig i religion.

Jag säger absolut inte att detta är helt omöjligt. Jag säger att det inte finns någon trovärdig information att inhämta åt något håll. Så hur kan du vara kunnigare än någon annan i ämnet?

Och nej, vittnesmål är inte trovärdiga bevis. Hårda fysiska bevis är vad som krävs efter alla turer i UFO-frågor genom åren.
Citera
2023-06-08, 15:52
Medlem
Citat:
Det skulle orsaka mer än ett "jaha" från allmänheten. Det skulle vara den största nyheten någonsin. Det skulle skrivas, forskas, reflekteras kring detta under all överskådlig framtid. Småkonflikter i världen mellan människor skulle blekna inför insikten att det är vi, mänskligheten, som har stött på "några andra".

En intressant fråga är den om hyperavancerad teknologi och "skrot". När teknologin utvecklas för framdrift, hastighet, manöverförmåga, så bör ju också säkerheten och felfriheten utvecklas. Men i det som hävdas av Grusch, så störtar dessa fordon lite till höger och vänster, och de kan också utan problem tas omhand av amerikansk militär. Detta är ytterligare en sak som ger upphov till dubier. Jag är skeptisk till allt tills oomkullrunkeliga bevis har presenterats.

Jag tror problemet är att befolkningen programmerats att genast avfärda den här sortens saker, samt att det både är skrämmande för många, men också obegripligt. Det är för mycket att ta in, så man bara släpper det eller struntar i nyheterna.

En teori kring krascherna är att vår teknik på något vis ställer till det för dem. Han nämner i något sammanhang också att vi har metoder för att ta ner dem.
Citera
2023-06-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Men du är kunnig i? Ett ämne som med rätt hög sannolikhet bara är sagor. Som att vara kunnig i religion.

Jag säger absolut inte att detta är helt omöjligt. Jag säger att det inte finns någon trovärdig information att inhämta åt något håll. Så hur kan du vara kunnigare än någon annan i ämnet?

Och nej, vittnesmål är inte trovärdiga bevis. Hårda fysiska bevis är vad som krävs efter alla turer i UFO-frågor genom åren.

Vi kan vara oense om vilken information som är trovärdig eller inte, men det finns lika fullt information. Därmed är det också något man kan vara kunnig inom. Skeptikerna här tenderar vara helt tvärsäkra utan att ha satt sig in i ämnet.
Citera
2023-06-08, 15:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Det skulle orsaka mer än ett "jaha" från allmänheten. Det skulle vara den största nyheten någonsin.

Men det som hävdas av Grusch, så störtar dessa fordon lite till höger och vänster, och de kan också utan problem tas omhand av amerikansk militär. Detta är ytterligare en sak som ger upphov till dubier. Jag är skeptisk till allt tills oomkullrunkeliga bevis har presenterats.

Ett sätt de kan ha en sådan manöverförmåga är om de kan framkalla gravitationskraft i sina ufos och utnyttja andra planeters gravitation. En typ av kärnreaktor som producerar den kraften. Jag tänker mig kontrollerad magnetism, gravitation eller liknande.

Obs, fria fantasier. Men, en tanke oavsett. Kul att fundera hur det kan lösas.

Nu har vi rymdturism. För 100 år sedan var en resa till Stockholm ett helt företag. Idag är en resa till Stockholm farligare än ta en rymdtripp. Men, billigare iofs.

Bara inse människan precis börjat ta myrsteg i rymden. Vi är 100000 år bakom intelligenta varelser.
Citera
2023-06-08, 16:07
Avslutad
Tänk om livet hade en tjuvstart på 100k år eller så jämte oss.

Tänk hur långt vi utvecklats senaste 100 åren, helt sjukt.
Citera
2023-06-08, 16:11
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett litet djur
Jag tycker ni som är skeptiska ska kolla https://youtu.be/e2DqdOw6Uy4 och återkomma. Den är under 20 minuter och Garry Nolan förklarar bättre än mig hur man bör närma sig ämnet.

"We start with 100% probability of extraterrestrial intelligence......" jojo, det är ju vetenskapligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in