2023-06-04, 22:20
Medlem
Är det någon som vet vad som händer med alla försvunna paket?
I USA går en hel del på "pall-Auktion".
Men har inte sett något liknande i Sverige.
Citera
2023-06-04, 22:29
Medlem
Är dom försvunna är dom försvunna.

Aktionerna i USA är väl paket som inte hämtats ut? Tror inte att de skickas tillbaka till avsändaren om man inte specifikt betalat för det.
Citera
2023-06-04, 23:46
Avslutad
Tas hem av de med mörkare hudton.
Citera
2023-06-05, 03:05
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stiffo_pengar
Är det någon som vet vad som händer med alla försvunna paket?

Naturligtvis är det ingen som vet var de är, för då skulle de ju inte vara försvunna... Har du sett smörgåsen som jag åt upp förut?
Citera
2023-06-05, 07:46
Medlem
Mindbreaths avatar
Paket försvinner inte bara. De blir så klart stulna. Antingen av PostNord anställda eller andra som jobbar i postombud eller folk som råkar gå förbi en öppen postbil osv.

Fattar inte varför ingen journalist undersöker det här.
Citera
2023-06-05, 07:54
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Systematisk stöld. Löjligt att det bara kan fortgå utan konsekvens. Billigare för post företagen att bara betala den lilla ersättning man kan få efter att skrivit ihärdigt till dem i ett par veckor.

Det är 100ggr värre i Frankrike och Tyskland
Senast redigerad av Obekvamstamning 2023-06-05 kl. 08:07.
Citera
2023-06-05, 08:05
Medlem
TheGretaResets avatar
Postnord Malmö hade extremt stort svinn i förhållande till andra postnordcentraler (vilken överraskning)

Marketplace Malmö gissar jag. Jag har letat efter cykel här och stulna cyklar och elbatterier säljs helt öppet med påhittade identiteter och dolt ansikte. Jag undrar vad facebook tjänar på sådant här?
Citera
2023-06-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Tas hem av de med mörkare hudton.

Mycket troligt. Sen kan man spana på marketplace / blocket eftersom tjuven upptäckte att det där paketet innehöll en hårfön och smink som de inte behöver. Paket försvinner inte bara.
Citera
2023-06-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Postnord Malmö hade extremt stort svinn i förhållande till andra postnordcentraler (vilken överraskning)

Marketplace Malmö gissar jag. Jag har letat efter cykel här och stulna cyklar och elbatterier säljs helt öppet med påhittade identiteter och dolt ansikte. Jag undrar vad facebook tjänar på sådant här?
Hade eller har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in