Citat:
Ursprungligen postat av
Laduree
Min pojkvän har två barn sedan tidigare förhållande och efter en tuff separation som påverkat honom hårt upplever jag att han gör allt för att vara barnen till lags, vilket ju är fint men ibland tycker jag att han har svårt att sätta gränser eller regler över huvud taget. Det blir otroligt mycket tv-spel, sena kvällar och inte mycket till rutiner. Jag lägger mig inte i eftersom jag tänker att dom får göra på sitt sätt, men nu ska jag flytta till annan stad och iom distansrelation så kommer de tre komma och hälsa på mig en hel del. Då har jag föreslagit på ett vänligt sätt att vi kunde ha lite mer rutiner kring att inte somna för sent eftersom jag jobbar och behöver sömn, att ha lite ordning och reda hemma och att jag gärna vill att vi hittar på lite saker som att bada, upptäcka den nya staden (och såklart inkludera barnen i väljandet av aktiviteter) istället för att det bara ska bli tv-spel. Jag märker att det är känsligt för min pojkvän och att han slits mellan vad jag önskar och vad barnen önskar. Han tycker tex att de borde få lägga sig när de vill. Men jag har ju samtidigt ett jobb att vara pigg till. Jag tycker inte att mina önskningar är orimliga och försöker anpassa mig till situationen och hans barn också. Borde jag anpassa mig mer och släppa på mina ”regler” eller är det han som borde sätta mer gränser mot barnen?
Hej och välkommen till Flashback.
I ett hem bestämmer de vuxna, och hemmets ägare - du - bestämmer till 100% i ditt hushåll. Din (odåga) till pojkvän gör ungarna en otjänst, fortsätter detta skitbeteende från hans sida så kommer ungarna få desto mer problem desto äldre de blir. När de väl ska ut på arbetsmarknaden kan de mycket väl vara fullständigt odugliga. I ett hem har barn inget att säga till om, de ska rätta sig efter och följa de regler som gäller. Jag vet att jag låter extremt fyrkantig, men ungar mår bra av att slipas mot verkligheten och lära sig att de inte är huvudpersonerna, precis som på en arbetsplats, där man jobbar tillsammans. Sen om en unge någon gång tillåts något så är ju det helt okej, men de ska veta vilka som bestämmer.
Angående er relation så är den dödförklarad om han inte ser till att få ordning på detta. Detta för att du inte kommer stå ut med upplägget hur länge som helst.