2023-06-04, 12:54
Medlem
(FB) Razzia mot högprofilerad mäklarfirma Stockholm (maj 2023)

Mot bakgrund av razzian som sker/skett mot Adam Farhoumand (ovanstående tråd), där det visat sig att polisen spanat på Adam under flera år för att försäkra sig om att han sysslat med bedrägeri.

Ni vet alla nya unga kostymnissar som härstammar från orten och som nu sitter som smilflinkar och tar kort efter vartannat som frontfigurer på våra olika mäklarbyråer. De som fifflar en jäkla massa vid sidan av, de som på rak svenska har en jävla massa bulvaner som hjälper till de och dra in miljonbelopp till mäklarfirman årligen.

Om Adam, låt oss ponera, får ett längre fängelsestraff, tror ni då dessa unga män börjar tänka om innan de bestämmer sig för att fiffla över lite pengar hit och lite pengar dit? Ni vet, ett prejudikat som ser till att göra mäklargruppen lite mer rumsrent än det är idag?

En sak är säker, Mäklarsamfundet har en del att stå i nu under sommaren för att tvätta bort den smutsiga stämpel dagens mäklare fått efter det som hänt och skett kring Adam Farhoumand under den senaste tiden.
Senast redigerad av MarcRabreus 2023-06-04 kl. 13:44.
Citera
2023-06-04, 13:04
Medlem
Riddarhusets avatar
[quote=MarcRabreus|84659053][url=
1. anställt bulvaner och med detta håvat in x antal miljoner (svarta pengar).
2. Om Adam, låt oss ponera, får ett längre fängelsestraff, tror ni då dessa unga män börjar tänka om innan de bestämmer sig för att fiffla över lite pengar hit och lite pengar dit? .[/QUOTE]
1. Detta fattar inte jag. vad är det som har hänt som ger dessa svarta pengar? >Berätta pleas.
2. Fifflandet minskar enbart genom de skriverier som är gjorda, så svaret på rubrikens fråga är definitivt"ja".
--------
PS
Du verkar ha något otalt med leende personer som bär kostym???
DS
Citera
2023-06-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. Detta fattar inte jag. vad är det som har hänt som ger dessa svarta pengar? >Berätta pleas.
2. Fifflandet minskar enbart genom de skriverier som är gjorda, så svaret på rubrikens fråga är definitivt"ja".
--------
PS
DS

Förstod inte ditt inlägg men ska du delta så gör det gärna med ett konstruktivt inlägg som berör temat. Tack!
Citera
2023-06-04, 13:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Det ska väl fungera som det. En varning till branschen. Att samhället vet vad ni sysslar med! Var på er akt.

Han åkte fast och någon till är ju sedan bara en bråkdel av allt fusk som skett. Mäklare och svarta pengar har ju varit synonyma saker. Blir helt givet mindre kanske just ju och några år framåt när fastigheter inte längre kommer kunna prissättas till absurda summor pga sämre tider.
Citera
2023-06-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det ska väl fungera som det. En varning till branschen. Att samhället vet vad ni sysslar med! Var på er akt.

Han åkte fast och någon till är ju sedan bara en bråkdel av allt fusk som skett. Mäklare och svarta pengar har ju varit synonyma saker. Blir helt givet mindre kanske just ju och några år framåt när fastigheter inte längre kommer kunna prissättas till absurda summor pga sämre tider.

Jag vet en herrans massa unga från förorterna som har en sådan herre som Adam som stor förebild. De vet att detta är vägen och inkörsporten till snabba pengar. Det är den etiketten mäklaryrket har på senare tid.
Citera
2023-06-04, 13:37
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcRabreus
Förstod inte ditt inlägg men ska du delta så gör det gärna med ett konstruktivt inlägg som berör temat. Tack!
Berör ämnet?
----------------
jag skrev:
--------
PS
DS

-----------------------
Fråga ett är ju en fråga på det du skrev! besvara den om du kan. jag tror inte du kan det nämligen men jag kan ha fel.
Fråga två är ju ett svar på på rubrikens fråga. Bedrägeriernas kommer att minska genom skriverierna enbart. För att förtydliga svaret adderar jag att ett fängeslestarff som utdöms påverkar en del, men enbart skriverierna om det påverkar även om han frias.
Citera
2023-06-04, 13:41
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcRabreus
varför är du syrlig?
Jag förstod inte heller vad du menade med "anställt bulvaner och med detta håvat in x antal miljoner (svarta pengar)"
Antingen är det jag som inte är uppdaterad eller så är det du som inte begriper vad som hänt?
Citera
2023-06-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
varför är du syrlig?
Jag förstod inte heller vad du menade med "anställt bulvaner och med detta håvat in x antal miljoner (svarta pengar)"
Antingen är det jag som inte är uppdaterad eller så är det du som inte begriper vad som hänt?

Har involverade i huvudtråden fel menar du?
Citera
2023-06-04, 15:43
Medlem
Troligen inte. Snubbar från Mellanöstern är väl knappast kända för sin djupgående risk och konsekvensanalyser.

Lockelsen att tjäna lite extra deg vid sidan av kommer att vara större en risken att åka dit. I en miljö där status och yta är allt så är man nog redo att chansa.
Citera
2024-06-12, 23:49
Medlem
fonders avatar
Hur går det för honom? På flickvännens Instagram är det som ingenting har skett.
Citera
2024-06-13, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Hur går det för honom? På flickvännens Instagram är det som ingenting har skett.

Dom kommer den 17/6.
Citera
2024-06-18, 00:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Dom kommer den 17/6.

Hur blev det?
Citera
  • 1
  • 2