2023-06-04, 15:19
Medlem
ManAvOrdnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx
Folk som har tagit vaccinen har totalt tappat arbetsmoral

Ser det inte som konstigt att folk tappar arbetsmoral när skatten de betalar går till att förstöra landet.

Mer skumt med folk som ej har gjort det om jag ska vara ärlig.
Citera
2023-06-04, 16:35
Medlem
Flera vaccinerade har börjat stamma,tappa ord, staka sig på ord
Citera
2023-06-04, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
TS resonerar helt fel i sin frågeställning. Visst kan pandemin som sådan kopplat till samhällsnedstängningarna mfl åtgärder ha påverkat människor så att dom kanske lever mer isolerat än tidigare, osv. Men inte fan har det med att göra om man tagit vaccinet eller ej, det är i så fall en helt annan, medicinsk fråga. TS blandar ihop saker på ett väldigt ointelligent vis.

Har du något vetenskapligt underlag för det påståendet?
Citera
2023-06-04, 16:54
Medlem
Neroxxs avatar
Härligt att man alltid kan gardera med "de som tagit vaccinet märker förstås inget" och då helt ogiltighetsförklara dessa röster. Smart gjort om man vill få en vinkling.

Men jag svarar trots allt, av de som i min omgivning tagit vaccinet så är det ingen skillnad av vad jag märkt, inte heller på de som stått över. En skillnad är väl att människor ändrat sina vanor med arbete och då jobba hemmifrån i större mån, men detta gäller ju även de som inte tagit vaccinet. Nu har ju jag en rätt liten klump med data så på det stora hela så kanske det stämmer. Personligen så kan jag inte känna att jag ändrat min person (levde inte direkt annorlunda under pandemin).
Citera
2023-06-04, 17:57
Medlem
Kan ju inte vara en slump när flertalet vittnat om förändringar i beteende. En som jag såg på youtube radade upp massa saker som nämnts i den här tråden. Men en sak stack ut och det var den här plötsliga tystnaden som vaccinerade tycks hamna i vid konflikt. Typ som om hjärnan stängs av för en kort stund. Har själv noterat detta precis efter vaccineringen och det är fan skrämmande.
Citera
2023-06-04, 20:32
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askedaskeda
Kan ju inte vara en slump när flertalet vittnat om förändringar i beteende. En som jag såg på youtube radade upp massa saker som nämnts i den här tråden. Men en sak stack ut och det var den här plötsliga tystnaden som vaccinerade tycks hamna i vid konflikt. Typ som om hjärnan stängs av för en kort stund. Har själv noterat detta precis efter vaccineringen och det är fan skrämmande.

Det här är exakt vad folk utan foliehatt talar om när de beskriver hur människor ”forskar på internet” och kommer fram till en massa nonsens som de tror är sant, och sen blir tangentbordsriddare som ska slåss mot dessa påhittade väderkvarnar.

Men jag ska försöka hålla mig till topic. Det finns noll vetenskapliga studier som ens hintar om en misstanke om att vaccinet har påverkat människors beteende eller psyke.

Däremot så har pandemin som sådan, och dess konsekvenser skapat en delvis ny situation inom arbetsliv, skollov och även det vardagliga livet - och dessa nya situationer kan förstås leda till att folk börjar leva på ett annat sätt.

Arbetslivet har blivit mer på distans, normen att alla nästan alltid är på arbetsplatsen har bytts mot en allt större andel distansarbete. Detta har förändrat den sociala delen av arbetet och folk gör antagligen färre spontana saker som AW eller gemensamma luncher, vilket också påverkar hur nära arbetskamrater är och hur social hela arbetsplatsen är.

Många har valt att flytta längre bort från arbetsplatsen, vilket drevs av ett behov att bo större under pandemins hemarbete/hemskola, och detta ökar andelen distansarbetsdagar ytterligare. Det gör även att det är mindre kul att åka in till jobbet bara för en AW, vilket påverkar stämningen och det sociala på jobbet.

Och sen är det rätt självklart att en längre tid av påtvingad isolering påverkar också. Vissa har nog blivit mer sociala efter pandemin, och reser ännu mer, men många har nog också vant sig vid att det är bekvämt att hänga hemma istället - men det är nog de som kanske inte var mest sociala från början.

Det är helt naturligt att en världsomspännande pandemi kommer att påverka de generationer som lever genom den (gissa om människans psyke förändrades under peståren…). Nu hade vi tur att viruset inte var så dödligt som det först verkade, och i Sverige lyckades man ändå hålla en hög relativ normalitet genom pandemin om man jämför med länder som stängde ner. Så Sverige har nog klarat sig relativt bra, delvis tack vare att ett snabbt framtagande av vaccin och höga vaccineringstal höll hoppet uppe om att samhället skulle kunna återgå till något slags normalitet i närtid. Utan vacciner och de som vaccinerade sig så hade vi nog haft en betydligt längre period av isolering, med påföljande ytterligare nedgång i den sociala gemenskapen.

Det kommer att skrivas hyllmeter om covidvaccinen, och man kommer säkerligen att hitta fler negativa aspekter av vaccineringen. Men det kvarstår som ett vederlagt faktum att vaccinen både hjälpte och hade en psykologisk effekt att vi kunde börja fungera som vanligt igen. Och dessutom fick vi en skrämmande insikt i vad som händer globalt vid en pandemi, och som resultat så börjar civilsamhället att stärkas igen.

Men att hävda att vaccinen är orsaken till allt detta och diverse andra påhittade fenomen är förstås rent trams.
Citera
2023-06-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Det finns noll vetenskapliga studier som ens hintar om en misstanke om att vaccinet har påverkat människors beteende eller psyke.

Egna observationer som görs efter vaccinet och flera års erfarenhet av människor innan blir en typ av Empirisk forskning som också är baserad i vetenskapen. Så min empiriska forskning har gett mig indikationer på att vaccinet rubbar människors tankeverksamhet. Visst jag kallar det för teori och inte vetande men det gör inte min vetenskapliga forskning mindre seriös bara för det.
Citera
2023-06-04, 22:42
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askedaskeda
Egna observationer som görs efter vaccinet och flera års erfarenhet av människor innan blir en typ av Empirisk forskning som också är baserad i vetenskapen. Så min empiriska forskning har gett mig indikationer på att vaccinet rubbar människors tankeverksamhet. Visst jag kallar det för teori och inte vetande men det gör inte min vetenskapliga forskning mindre seriös bara för det.

Haha. Egna observationer är bara egna observationer och ”flera års erfarenhet av människor” är en lika vetenskaplig grund som en blind gissning. Det du beskriver är anekdotisk bevisföring, som är helt oanvändbar för att dra någon form av generella slutsatser om det observerade fenomenet. Empiri är dessutom något helt annat än vad du verkar tro.

Det du säger, och sättet du kommer fram till dina antaganden på, har inte ens en tillstymmelse till vetenskaplig koppling. Jag rekommenderar en grundkurs i vetenskapsteori om du nu inte lyssnade tillräckligt i gymnasiet.
Citera
2023-06-04, 23:49
Medlem
PK-befriads avatar
Vaxxin-spektaklet har gjort vaxxarna mer benägna att söka skydd från statliga och överstatliga organ. Samt mer mottagliga för skrämselpropaganda. Se bara hur de flockades till att vilja gå med i den överstatliga organisationen NATO kort därefter.

Rent biokemiskt kan man tänka sig att mikroblodpropparna från vaxxet har försämrat blodflödet till vissa delar av vaxxarnas hjärnor, vilket kan ha orsakat personlighetsförändringar. Men alla får inte propparna på samma ställen eller ens i hjärnan.

Skådespelaren Jamie Foxx verkar ha förändrats av en hel del av vaxxet:

"Jamie Foxx "förlamad och blind" efter covid-vaccinering
Han påstås ha drabbats av blodpropp i hjärnan efter att ha "pressats" att mot sin vilja vaccinera sig mot covid-19"
https://www.friatider.se/jamie-foxx-...id-vaccinering
Citera
2023-06-05, 16:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traderjoe
Har du något vetenskapligt underlag för det påståendet?
Nej, jag har inget underlag.

Men det var inte så jag menade, utan jag menade att den medicinska diskussionen och den konspiratoriska och alternativa diskussionen är olika saker. Ämnet postades från början i fel forum.
Citera
2023-08-21, 09:32
Medlem
Vetenskap kan måste och ska ifrågasättas och tål den inte att ifrågasättas vilar den på mycket svaga grunder.
Huruvida vaccinet påverkar hjärnan är en fråga som väldigt många ställt runt om i världen och det finns väldigt många publicerade forskningsavhandlingar som tar upp ämnet.
Det är alltså väldigt många forskare som bedömer frågan som relevant att diskutera.

Det allra flesta verkar komma fram till slutsatsen att vaccinet INTE påverkar hjärnan men det faktum att forskare diskuterar frågan gör det ju också helt uppenbart att den här tråden bör flyttas från konspirationsteorier till vetenskapsforumet.
Citera
2023-08-23, 13:06
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Vetenskap kan måste och ska ifrågasättas och tål den inte att ifrågasättas vilar den på mycket svaga grunder.
Huruvida vaccinet påverkar hjärnan är en fråga som väldigt många ställt runt om i världen och det finns väldigt många publicerade forskningsavhandlingar som tar upp ämnet.
Det är alltså väldigt många forskare som bedömer frågan som relevant att diskutera.

Det allra flesta verkar komma fram till slutsatsen att vaccinet INTE påverkar hjärnan men det faktum att forskare diskuterar frågan gör det ju också helt uppenbart att den här tråden bör flyttas från konspirationsteorier till vetenskapsforumet.

Alla trådar som på något sätt ifrågasätter mRNA-vaccinen hamnar i Konspirationer och alternativa teorier.

Det är fortfarande lite av en No Go Zone för forskare att ens diskutera mRNA-vaccinens biverkningar. Det kostar karriärer och licenser mm.

John Campbell har en youtubekanal och är noga med att endast diskutera offentlig statistik mm.

Så även om man bara behandlar offenlig statistik så är det oroväckande information

https://www.youtube.com/@Campbellteaching

Ännu mer oroväckande borde det vara att våra myndigheter, SVT eller MSM generellt lyfter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in