2023-06-03, 22:11
Medlem
S.Gamgees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Alla länder har reglerad invandring, alla. Regleras bl.a. genom internationella konventioner, men även av intern politik, ekonomiska och praktiska förutsättningar samt omvärldsläget m.m.

Klart som fasen Sverige inte kan ta emot typ 25 miljoner invandrade per år, då skulle ju hela infrastrukturen gå åt h-e. Man anpassar invandrings-mottagningen bitvis efter behov, inom dom ramar man har möjlighet för.

T.ex. när flyktingvågen skulle bli hög, under 2016 och framåt, så reglerade sosse-regeringen det med tillfällig lagstiftning så att hela invandringen till landet gick ner nära 45% mellan 2016-2021. Och sen när invandringen normaliserats, så togs den tillfälliga lagstiftningen bort igen - tror det var i juli 2021.

Har det västerländska folket något val (något att säga till om)
angående invandringen till västvärlden?

Ja eller nej? Detta har vi inte fått helt bekräftat ännu.

Däremot tror vissa, att invandringen inte går att stoppa oavsett om vi väljer att försöka stoppa det eller inte.
Citera
2023-06-03, 22:13
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
På vilket sätt skulle detta ur perspektivet "Homo sapiens sapiens" vara problematiskt?
Delar du upp den i undergrupper med olika mänskligt värde?

Alla har lika mänskligt värde enligt min uppfattning.
Jag önskar att vi vita ska få fortsätta existera i den här världen eftersom jag gillar vilka vi är.

Citat:
Du ger mig en massa epitet och klumpar ihop mig med andra. Då undrar jag än en gång kring dig....
Är den korrekta benämningen på dig (genom hopklumpning) bigott, trångsint, alt-right person, smygrasist/utalade rasist, foliehatsälskare samt såklart muslim/islamhatare, LBTQ fobiker och konspirationsteoretiker? Kan ju vara bara några kan du förklara vilka? Annars utgår jag från alla.. genom hopklumpning.?

Jag är en vanlig vit person som motsätter mig antivitism och folkutbytet.

Citat:
Och vad är den vita människan/rasen rent biologiskt och geografiskt?

Jag utgår ifrån samhällets generella uppfattning och indelning om vem som är vit och inte när jag pratar om vita.
Citera
2023-06-03, 22:17
Medlem
Sladdarens avatar
Nån som svara för vad EUs miniminivå är av flyktingar ?

Ska man följa den och varför då ?

Varför ska EU bestämma hur vår demografi ska formas med dess samhällskostnader , är det inte sinnesjukt så säg

När ska vi gå ur eu som lägger sig i ditt liv så mycket så man kan tro att du är en slav åt dom som inte ens har nåt historiskt värde på totalen för Sveriges välfärd mer en varuhandel och kompetens men det kan ju skötas utan eu. Eu är en bortförklaring för det
Senast redigerad av Sladdaren 2023-06-03 kl. 22:21.
Citera
2023-06-03, 22:20
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Alla har lika mänskligt värde enligt min uppfattning.
Jag önskar att vi vita ska få fortsätta existera i den här världen eftersom jag gillar vilka vi är.

Okej ganska enkelt. så kallade "vita" får se till att föröka sig med vita helt enkelt. Lite gammaldags schysst rasism för att undvika "rasblandning" eller som Sverigevännerna kallar det "chokladbruna blandbarn".

Citat:
Jag är en vanlig vit person som motsätter mig antivitism och folkutbytet.

Migration är inte ett folkutbyte såvidare man inte är konspirationsteoretiker, rasist, foliehatt eller en mix av dessa.

Citat:
Jag utgår ifrån samhällets generella uppfattning och indelning om vem som är vit och inte när jag pratar om vita.

Vad är samhällets generella uppfattning och indelning kring vem som är vit och inte vit?
Citera
2023-06-03, 22:31
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Okej ganska enkelt. så kallade "vita" får se till att föröka sig med vita helt enkelt. Lite gammaldags schysst rasism för att undvika "rasblandning" eller som Sverigevännerna kallar det "chokladbruna blandbarn".

Migration är inte ett folkutbyte såvidare man inte är konspirationsteoretiker, rasist, foliehatt eller en mix av dessa.

Vad är samhällets generella uppfattning och indelning kring vem som är vit och inte vit?

Vad har du rökt på för nåt som inte begriper nåt om nationlitet och nation och etnistet
Är du en superblandras eller ? och känner dig helt förlorad vad du tillhör

Migration är inte ett folkutbyte .. när sa Robert det att migration är ett folkutbyte. Det beror ju helt på hur mycket migration man tar emot och hur mycket den förökar sig vilket är beräknat att folkutbyte sker inom några decennier i Sverige, det går inte förneka siffror. Du irriterar vanligt folk med korkade frågor
Citera
2023-06-03, 22:39
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Vad har du rökt på för nåt som inte begriper nåt om nationlitet och nation och etnistet
Är du en superblandras eller ? och känner dig helt förlorad vad du tillhör

Migration är inte ett folkutbyte .. när sa Robert det att migration är ett folkutbyte. Det beror ju helt på hur mycket migration man tar emot och hur mycket den förökar sig vilket är beräknat att folkutbyte sker inom några decennier i Sverige, det går inte förneka siffror. Du irriterar vanligt folk med korkade frågor

Du får gärna förklara det där med nationalitet och "etnistet" för mig. Framförallt det sista för det är ett ord jag är obekant med.

Migration är det korrekta ordet när människor rör sig över nationalstatens gränser.
Antingen anser man sådant vara folkutbyte eller inte.
Vad är vanligt folk? Är det ointelligenta svenska "rednecks" och whitetrash miffon?
Enligt vilken vetenskaplig disciplin är "folkutbyte" en vetenskap?
Citera
2023-06-03, 22:40
Medlem
Sladdarens avatar
[quote]
Citat:
På vilket sätt måste det ena utesluta det andra?
På vilket sätt vore det sämsta för mänskligheten att vi ser till att länder med hög nativitet minskar den samtidigt som vi utjämnar den globala ojämna demografin som finns?

Man utjämnar inget utan i uländer förökar dom sig som flugor för att sprida sig likt ett virus över hela europa och suga ur resurserna så alla länder blir uländer precis som deras länder

Sen är det inte bra för miljön at utöka befolkningar så mycket utan hålla det stabilt som sverige gjort under flera 100 år förr när vi till sist blev var 7-8 miljoner. Inget har ju blivit mer ekonmiskt lönsamt med massinvandring. Man förökar sin egen befolkning så den står sig stadig och i majoritet

Det behövs bara mer bebisar och som bekant väljer svenskar mest svenska tjejer eller europeiska så
Senast redigerad av Sladdaren 2023-06-03 kl. 22:42.
Citera
2023-06-03, 22:46
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:

Min drivkraft är inte förankrad i hat eller förakt mot andra grupper, eller i övertygelsen om vita människors genetiska överlägsenhet gentemot andra grupper. Som jag tidigare nämnde, strävar jag efter en framtid där mitt eget folk kan fortsätta existera, för det är mitt folk och jag gillar vilka vi är.

Citat:

Då är Mindbreath en foliehatt enligt dig eftersom hon menar att den demografiska utvecklingen i västvärlden inte är en åsikt, men att det handlar om vetenskap.
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Ni är ju helt vrickade. Nu skriver jag det för typ fjärde gången. Det här är inte mina ÅSIKTER. Det handlar om en vetenskap som kallas demografi. Du kan läsa om det på wikipedia om du inte orkar öppna en bok.

Citat:

Samma generella uppfattning som du, Merapi och M.Labingi har om vem som är vit eller inte. Läs deras kommenterer här nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Det är inte jag som uppfunnit denna indelning, utan samhället i sig. Och samhället diskriminerar mot Kojo, inte Anders.
Citat:
Ursprungligen postat av M.Labingi
Jag utgår från samhällets kulturella normer och bidrar sedan till att bryta ner dem genom att visa att det går att göra på ett annat sätt.

Hur vet jag det? Jag gör som Merapi:
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Men snälla rara....titta på bilderna, de är VITA.
Tittar på hudfärg och ansiktsform för att göra bedömningen.
Citera
2023-06-03, 22:55
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
[quote=Sladdaren|84655347]
Citat:

Man utjämnar inget utan i uländer förökar dom sig som flugor för att sprida sig likt ett virus över hela europa och suga ur resurserna så alla länder blir uländer precis som deras länder

Sen är det inte bra för miljön at utöka befolkningar så mycket utan hålla det stabilt som sverige gjort under flera 100 år förr när vi till sist blev var 7-8 miljoner. Inget har ju blivit mer ekonmiskt lönsamt med massinvandring. Man förökar sin egen befolkning så den står sig stadig och i majoritet

Det behövs bara mer bebisar och som bekant väljer svenskar mest svenska tjejer eller europeiska så

Tror du möjligen att en anledning till att vi inte är fler "ariska"/"Vita"/"Svenskar" kan bero på migration?

Ca 1,5 miljoner emigrerade ju till USA från mitten av 1800-talet till 1920-talet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Emigra...ll_Nordamerika
Ca 1/5 del återvandrade = migration. Men ändå betyder det ett totalt tapp av 1,2 miljoner invånare.
Citera
2023-06-03, 22:57
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Du får gärna förklara det där med nationalitet och "etnistet" för mig. Framförallt det sista för det är ett ord jag är obekant med.

Migration är det korrekta ordet när människor rör sig över nationalstatens gränser.
Antingen anser man sådant vara folkutbyte eller inte.
Vad är vanligt folk? Är det ointelligenta svenska "rednecks" och whitetrash miffon?
Enligt vilken vetenskaplig disciplin är "folkutbyte" en vetenskap?

Ja du är lite seg att förstå grundläggande instinkter för att överleva dig själv, din grupp, din kultur och etnistet. Helt enkelt att du vill att en majoritet av ditt lands befolkning (om du nu betraktar dig som att du tillhör ett land, ett folk, en etnistet) inte ser ut som afrikaner eller kineser till 60% inkl att du kommer aldrig att tycka att deras sätt att vara prata och tänka, samtala samt kultur är nåt du känner dig bekant och bekväm med mer än några procent av 60% med referenser till svenskar och nordfolk

Varför åker man på semester till ett annat land, jo för att uppleva ett annat lands kultur, utbud, träffa andra folkkulturer inkl vädret men ja finns u fint väder i sverige ochså. Varför åker man hem igen , jo för att återgå till sin kultur och välfärd som man vart med att bygga och valt av alla val. Jobb och sånt kan man byta ut till andra länder. Men man drar sig tillbaka till sin kultur etnistet, nationalitet och nation, dom man tillhör.

Om jag hade otrivdes enormt med sverige hade jag ju flyttat nu men jag väntar tills det blir värre elelr om det vänder, sen flyttar jag till en kultur i nåt land som passar mig. Tex skulle sverige islamiseras mycket så är det inte min kultur längre

Vanligt folk är dom som förstår vad jag menar ovan
Citera
2023-06-03, 22:58
Medlem
Ja en global rörlighet är sannolikt något som kommer vara mycket utmärkande med framtiden.
Citera
2023-06-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gamgee
Har det västerländska folket något val (något att säga till om)
angående invandringen till västvärlden?

Ja eller nej? Detta har vi inte fått helt bekräftat ännu.
"Det västerländska folket"? Låter alltmer som att detta är en slags 'rasernas kamp' för dig. Särskilt med tanke på att om vi kanske inte har den möjlighet att reglera invandringen som vissa tycker, då hoppar du direkt över till motsatt tuva, att 'man har ingenting att säga till om' öht. Väldigt svart/vitt här. Ligger nog i riskzonen för att du tror en elak elit styr över folket mot folkets vilja med då ...(?)

Om man har ett val, eller något att säga till om, det är två väldigt olika saker, med olika villkors-landskap. Går man till grunden kan man kort konstatera, att det är bara en tre-åring som blir sur för att man inte omedelbart får som just man själv vill. Vuxna har lärt sig orientera sig genom livet för vad det är, och förstår att man får inte omedelbart allt man själv vill.

Kan vi t.ex. hindra att fler barn föds i landet, bara för vi anser att det ska vara så? Har vi resurserna att föra krig mot våra egna mest grundläggande instinkter? Det skulle t.ex. innebära väktare i nästan vartenda hem, dygnet runt.

Som jag nämnde tidigare, är det ett val att vi säljer tobak i landet? Kan vi välja att inte tillåta tobak i landet? Kommer tobak då förses via illegal väg som respons? Kan vi stoppa den smugglingen, dvs har vi resurser för att klara av det?
Om inte, är det då fullt möjligt att reglerad försäljning är det bättre alternativet?

Har vi något att säga till om, eller är världen som den är oavsett vi gillar det eller inte? Du behöver inte "få det bekräftat" från någon yttre källa. Det är bara gå igenom schemat för aktion och reaktion så ser du med egna ögon.
Handlar inte livet om att göra dom bästa lösningarna som är möjliga att göra för bästa möjliga resultat i flera dimensioner samtidigt? Extremt få saker i livet är- eller blir exakt som just man själv vill. Man får göra vad man kan, och inte begråta vad som inte är möjligt att göra.
Det går lätt och snabbt att göra saker långt värre, men det är svårt och drygt att göra saker bättre. Jag föredrar den senare vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av S.Gamgee
Däremot tror vissa, att invandringen inte går att stoppa oavsett om vi väljer att försöka stoppa det eller inte.
Allt har ett pris. Fundera över vilket pris olika lösningar kommer att kosta, och fråga sen om det priset är värt den tilltänkta fördelen, eller ens leder till någon av dom tilltänkta fördelarna.
Senast redigerad av Robbinist 2023-06-03 kl. 23:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in