Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-12-08, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-strama-at-reglerna-kring-villkorlig-frigivning

Regeringen ger en utredare i uppdrag att ta fram förslag så att personer som döms till fängelse inte ska släppas ut efter två tredjedelar av strafftiden, så kallad villkorlig frigivning, erfar Ekot

Vad tror ni om detta?

Jag tycker det är helt rätt. Får man 15 år ska man sitta 15 år.

Jag föreslår mer användning av fotbojor t.ex. under den villkorliga frigivningen. Så att de måste arbete eller plugga, och inte fester elelr hänger med andra kriminella.

Om man tar bort den villkorliga frigivningen, vad har man då för hållhake på dem att sköta sig?
Citera
2025-12-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
När svenska intagna placeras i Estland gäller Estlands lag, inte svensk lag, även om Sverige hyr platserna. Så de stämmer dessvärre inte. Svensk lag kan inte gälla i Estland.

Vad var det du inte förstod när jag skrev att de centrala delarna i den relevanta lagstiftningen skulle täckas in genom särregleringar och avtal mellan länderna? Och vad av det som utredaren, respektive regeringsrepresentanterna, sa i Youtube-klippet var det du inte förstod?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in