2025-02-06, 18:44
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du är för besatt i kontrajihadism. Bosnier är europeer och det visar sig i deras beteende:

https://www.svd.se/a/JXqM8/bosniers-...a-for-forskare

De tycker sedan om ramadan, big deal? Jag fastar också (på riktigt dock olikt muslimernas fake fasta).

Balkan-muslimer liksom ryska muslimer har mestadels sekulära värderingar olikt mellanöstern:

https://balkaninsight.com/2013/05/08...or-sharia-law/

Juggar är alla i regel exakta spegelbild av varandra när det gäller i princip allt, vilket visar att kultur går djupare än religioner, det finns djupare beteendemönster som religioner ofta bara kan förhandla med. De dricker som fan, dessa "muslimska" bosnier. Det är ett känt skämt ibland dem: Muhammed i koranen säger:

"Det är en synd för män att dricka alkohol" men det står ingenstans att det är en synd för bosniaker att dricka alkohol.

Assyriernas Södertälje har blivit för arabiskt och kriminellt, det tror jag alla är med på. Att leva tusentals år i mellanösterns ökenhjärta sätter spår i kulturen oavsett vad du tror på.

Klart att bosnier är bättre än araber, kurder, pakistanier och somalier. Men nu gällde frågan om lojalitet och vilka vänner ett folk har. Jag har inget till övers för svenska konverteriter till islam heller.

Som Sverigdemokrat så blir det svårt att få bosnier att hålla med en och det man står för. Undantag finns som Bianca Muratagic (liksom det t.o.m finns en jemenit som håller med mig - Luai Ahmed).

När jag ser en assyrier eller iranier däremot - om de inte kriminella - så tänker jag att här finns det chans att han håller med om det jag står för.

Jag har förresten träffat serber och kroater som sagt att de inte vill ha en muslim ingfit i släkten, oavsett om det är en bosnier eller något annat. En muslim är en muslim, som en serb sa till mig.
Citera
2025-02-06, 19:43
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Klart att bosnier är bättre än araber, kurder, pakistanier och somalier. Men nu gällde frågan om lojalitet och vilka vänner ett folk har. Jag har inget till övers för svenska konverteriter till islam heller.

Som Sverigdemokrat så blir det svårt att få bosnier att hålla med en och det man står för. Undantag finns som Bianca Muratagic (liksom det t.o.m finns en jemenit som håller med mig - Luai Ahmed).

När jag ser en assyrier eller iranier däremot - om de inte kriminella - så tänker jag att här finns det chans att han håller med om det jag står för.

Jag har förresten träffat serber och kroater som sagt att de inte vill ha en muslim ingfit i släkten, oavsett om det är en bosnier eller något annat. En muslim är en muslim, som en serb sa till mig.

Serber och kroater vill inte heller ha varandra ingift i släkten så det skiljer sig inte markant mellan juggar vem som hatar mest den ena eller den andre.

Lojalitet till Sverige kan enbart assyrier ha till den grad som vi har gemensamma fiender, men visst kan de i regler vara mer måna att slåss för Sverige mot exempelvis muslimer som de först och främst ser som fiender. Däremot skulle jag inte förlita på deras bidrag att bekämpa kriminella nätverk inom egna leden tillsammans med svenska staten.
Citera
2025-02-06, 19:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Serber och kroater vill inte heller ha varandra ingift i släkten så det skiljer sig inte markant mellan juggar vem som hatar mest den ena eller den andre.

Lojalitet till Sverige kan enbart assyrier ha till den grad som vi har gemensamma fiender, men visst kan de i regler vara mer måna att slåss för Sverige mot exempelvis muslimer som de först och främst ser som fiender. Däremot skulle jag inte förlita på deras bidrag att bekämpa kriminella nätverk inom egna leden tillsammans med svenska staten.

Kroater och serber får iaf gifta sig med svenskar. Medan en bosnisk tjej i regel måste dölja med att hon är ihop med en kristen. Lika bra det. Muslimer och kristna ska inte gifta sig med varandra.

Jag pratar inte om att slåss. Jag menar att man märker en tydlig skillnad i synen på SD mellan ena sidan iranier, assyrier och folk som lämnat islam och andra sidan med muslimer. Tycker du inte det är äckligt att IKEA har Ramadan-reklam? Varför har de inte reklam för andra ikce-svenska religiösa högtider undrar många, om de nu ska prata om inkludering. Men det är bara islam som ska inkluderas enligt PK-folket.

För övrigt har jag träffat assyrier som tycker att kriminella apor (inklusive assyriska sådana) bör avrättas.

Här är en intressant tråd startat av en assyrier:
(FB) Hur integrerade är assyrier/syrianer?(Utbruten tråd /Mod.)
Citera
2025-05-12, 22:00
Medlem
Dr Scriptums avatar
David Cameron resonerade ju i ett tal eller uttalande om att den muslimska invandrargruppen presterar bättre sett till skilsmässafrekvens och drogmissbruk än vanliga britter; han uttryckte det som att han funderat på integrering åt deras håll snarare än integrering till det brittiska samhället. Men det fanns nog lite politiskt korrekt publikfrieri i det resonemanget. Om inte annat kan man väl påpeka att den lägre skilsmässofrekvensen hos muslimer i Storbritannien hänger ihop med en extremt patriarkal familjestruktur som inte hänger ihop med västerländsk individualism och mer jämställd relation mellan könen. Och även om invandrade muslimer har mer konservativa värderingar på vissa sätt, så finns betydande kulturskillnader med större och viktigare värde.

Med detta sagt är det nog så att djupt troende muslimer är ett mindre problem sett till brottslighet än den mer rotlösa gruppen utan tillgång till djupare mening och samhörighet; gangster-mentalitet och materialism tar över för dem.
Citera
2025-05-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Scriptum
David Cameron resonerade ju i ett tal eller uttalande om att den muslimska invandrargruppen presterar bättre sett till skilsmässafrekvens och drogmissbruk än vanliga britter; han uttryckte det som att han funderat på integrering åt deras håll snarare än integrering till det brittiska samhället. Men det fanns nog lite politiskt korrekt publikfrieri i det resonemanget. Om inte annat kan man väl påpeka att den lägre skilsmässofrekvensen hos muslimer i Storbritannien hänger ihop med en extremt patriarkal familjestruktur som inte hänger ihop med västerländsk individualism och mer jämställd relation mellan könen. Och även om invandrade muslimer har mer konservativa värderingar på vissa sätt, så finns betydande kulturskillnader med större och viktigare värde.

Med detta sagt är det nog så att djupt troende muslimer är ett mindre problem sett till brottslighet än den mer rotlösa gruppen utan tillgång till djupare mening och samhörighet; gangster-mentalitet och materialism tar över för dem.

Fast....det där du kallar för "gangstermentalitet" hör ju ihop med patriarkala värderingar kring könsroller ex. (som just konservativa hyllar) Att det ska vara mannens, och enkom mannens uppgift att skaffa social status i form av resurser och positioner och att han ska göra det via att "slå sig" fram etc..
och att vara man är lika med att dominera över någon/ några...

Det kan fungera i ett samhälle där stora delar av befolkningen ex. kvinnor inte får en chans att konkurrera, och där resurser eller positioner finns att tillgå i en tillräckligt stor mängd, och att vara man är en social status i sig etc..

Men inte så bra i samhällen som bygger på värderingar av jämlikhet, lika möjligheter och där meriter slår identitet, det s.k. kunskapssamhället.

Kort sagt män behöver anpassa sin roll till den typ av samhälle de faktiskt lever i.
Eftersom mänskliga samhällen idag faktiskt inte handlar om muskelstyrka, eller "klara-sig-själv-i -alla-lägen...etc. utan det handlar om samarbete, kunskap och kommunikation.
Citera
2025-10-19, 20:43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Vad som kommer behövas i ett framtida Väst där de vita är i minoritet är att vi blir mer etnocentriska och får mer hederskultur.

Assyrierna kunde överlva i ME eftersom de inte blandade sig med muslimer.
Citera
2025-10-20, 02:14
Medlem
Citat:
Vad som kommer behövas i ett framtida Väst där de vita är i minoritet är att vi blir mer etnocentriska och får mer hederskultur.

När olika grupper av människor blandas med varandra så kopierar de tänkande och normer från varandra speciellt sådant som verkar fungera bättre än vad man är van vid själv.
Citera
2025-10-20, 14:34
Medlem
Citat:

Ja, Mellanöstern som ligger inklämt mellan tre världsdelar har alltid varit en blandning av folk, riken och kulturer. Där behövs etnocentrism för att överleva.

Svenskar som levt homogent i århundraden har låg etnocentrism. Medan vita som bodde bland många icke-vita, som sydafrikaner och amerikanska sydstatare, utvecklade mer etnocentrism.
Citera
2025-10-20, 16:34
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profilbild
Ja, Mellanöstern som ligger inklämt mellan tre världsdelar har alltid varit en blandning av folk, riken och kulturer. Där behövs etnocentrism för att överleva.

Svenskar som levt homogent i århundraden har låg etnocentrism. Medan vita som bodde bland många icke-vita, som sydafrikaner och amerikanska sydstatare, utvecklade mer etnocentrism.

Svenskar började få uppleva detta under det tidiga 90-talet i flera skolor.

Här är en kul dokumentär från 1993 - alltså under skinnskallarns storhetstid - som heter Rasist Javisst.

https://www.youtube.com/watch?v=SmveaUBaJVA

Något som jag reagerar på är att en koreansk kampsportskille går tillsammans med blattar för att bråka med skinnskallar i centrala Stockholm på 30e november.
Citera
2025-10-20, 22:46
Medlem
daligts avatar
Har varit en del om att konservativa ska gå med på att minska systemets öppettider och riva bostadsbyggnader och sabotera för skattebetalare för deras skattepengar i lagboken och sådant för att sälja sig till sossarnas f.d. väljare men det tros inte funka härifrån. Att man är vad man äter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in