2023-06-02, 07:15
Medlem
Giant Squids avatar
Kanske det blir ett uppsving för Vasabladet nu.
Citera
2023-06-02, 07:32
Medlem
Detta är PsyOps. Bonniers kan sin psykologi. Lokalredaktioner har högre trovärdighet än rikstäckande. I USA äger en grupp Sinclair 70 % av alla lokala TV-stationer. I Skåne tex äger Bonniers över 95% av alla tidningar. I Stockholm läser alla byråkrater lokaltidningen DN och staten betalar prenumerationerna.

Bla Elon Musk har observerat detta.
Skrämmande kort Video
https://twitter.com/elonmusk/status/...TC4-wp-SQ&s=19

Hjärntvätt. Begäret att kontrollera andra människors tankar.

"Twitter var dyrt. Yttrandefrihet är priceless" - Elon Musk
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-06-02 kl. 07:45.
Citera
2023-06-02, 08:03
Medlem
Gör ingen skillnad i innehåll. "Eliten" i SFP, eller svenska folkpartiet, är lite som Bengt Westerberg i kvadrat, en överklass av svensktalande som likt PK-eliten i Sverige säger EN sak, men gör något helt annat i verkliga livet. SFP verkade också länge för att ta in så många invandrare som möjligt till Finland då de insåg att blattarna gärna lärde sig svenska eftersom det svenska språket är lättare att lära sig än i finska.

Så, jag misstänker att rent innehållsmässigt lär inte HBL eller övriga tidningar märka så mycket, då de företräder den finska varianten av Bengt Westerberg.
Citera
2023-06-02, 08:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Gör ingen skillnad i innehåll. "Eliten" i SFP, eller svenska folkpartiet, är lite som Bengt Westerberg i kvadrat, en överklass av svensktalande som likt PK-eliten i Sverige säger EN sak, men gör något helt annat i verkliga livet. SFP verkade också länge för att ta in så många invandrare som möjligt till Finland då de insåg att blattarna gärna lärde sig svenska eftersom det svenska språket är lättare att lära sig än i finska.

Så, jag misstänker att rent innehållsmässigt lär inte HBL eller övriga tidningar märka så mycket, då de företräder den finska varianten av Bengt Westerberg.

Du menar att de endast är de svensktalande som tillhör överklassen i Finland som är läskunniga? Alla andra svensktalande i Närpes, Pedersöre, Pargas & Lovisa kan alltså inte ta del av HBL?
Citera
2023-06-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du menar att de endast är de svensktalande som tillhör överklassen i Finland som är läskunniga? Alla andra svensktalande i Närpes, Pedersöre, Pargas & Lovisa kan alltså inte ta del av HBL?
HBL är lite av en finsk Bengt Westerberg variant av DN. Du får PK-elitens förnumstiga budskap nedkörd i halsen oavsett det görs i egen regi eller på DN:s order, tyvärr. När jag var i Finland för ca 15 år sedan och skulle läsa HBL hade jag förhoppningen att den skulle vara lite "finsk"/rakt på sak istället för som i Sverige, men på svenska. Men, HBL är lite som DN. Skillnaden NU är ju bara att det är DN som styr.

Hur det är med lokaltidningarna i övrigt kan jag inte uttala mig om.
Citera
2023-06-02, 09:00
Medlem
Bonnier har inte mycket till övers för yttrandefrihet och fri konkurrens. Detta kan alltså vara blu värre. I Sverige har de så stor makt att se dikterar sin egen moms och oliktänkande får annonsförbud. Staten köpte TV4 för 9 miljarder mot statens vilja. TV4 hade gått för 150 miljoner på Ebay. That power. Och därför vill Bonniers äga ALLT och kontrollera alla åsikter och straffa de som tänker fel.

Ministrar kommer och går. Bonniers består.
Bonniers investerar i PsyOps. Makt.

Elon Musk vet det och han berättar det
Yttrandefrihet "nothing else matters" en man med stake.
https://youtube.com/shorts/oeUo8OuCAek?feature=share4

Klanen Bonniers hordar makt på ett sätt som är osunt. Det är ett osunt beteende.
Citera
2023-06-02, 11:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
HBL är lite av en finsk Bengt Westerberg variant av DN. Du får PK-elitens förnumstiga budskap nedkörd i halsen oavsett det görs i egen regi eller på DN:s order, tyvärr. När jag var i Finland för ca 15 år sedan och skulle läsa HBL hade jag förhoppningen att den skulle vara lite "finsk"/rakt på sak istället för som i Sverige, men på svenska. Men, HBL är lite som DN. Skillnaden NU är ju bara att det är DN som styr.

Hur det är med lokaltidningarna i övrigt kan jag inte uttala mig om.

Men du kan uttala dig om hur det var i HBL för 15 år sedan!
Citera
2023-06-02, 11:31
Medlem
Citat:
Men du kan uttala dig om hur det var i HBL för 15 år sedan!
Problemet är att jag hade hoppats på en viss "rättframhet" i finska medier och blev besviken av att upptäcka att HBL i mångt och mycket var en liberal light, en slags förnumstig överklass svensk a la Bengt Westerberg som sätter sig på höga hästar och berättar för alla andra hur kass moral och dåligt leverne de har om de inte gör si eller så och lever på ett visst vis. Varje gång jag har sett svenska TV-program i YLE så har de varit som en värre version av SVT där feminism och män som lika gärna kunde ha haft fittmössan på huvudet. Att DN tar över ändrar inte innehållet, bara vem som styr.
Citera
2023-06-02, 12:20
Medlem
Samma agendasättande och självgodhet bland finlandssvenska journalister som hos svenska journalister.
Kvittar vem som står som ägare till rappakaljan de producerar där självgodheten alltid skall lysa igenom.
Citera
2023-06-02, 17:52
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kanske det blir ett uppsving för Vasabladet nu.

Det är tre tidningar som KSF media äger som riktar sig till boende i Nyland.
Östra Nyland, Västra Nyland samt HBL (Helsingforsområdet).
Du menar alltså på allvar att deras prenumeranter skulle föredra en tidning fokuserad på Västerbotten? 🤣
Citera
2023-06-02, 18:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av The-D-Drumpf
Det är tre tidningar som KSF media äger som riktar sig till boende i Nyland.
Östra Nyland, Västra Nyland samt HBL (Helsingforsområdet).
Du menar alltså på allvar att deras prenumeranter skulle föredra en tidning fokuserad på Västerbotten? 🤣

Varför skulle Vasabladet skriva om Västerbotten? 🤣 Uppenbarligen har du ingen som helst kontroll på geografi
Citera
2023-06-02, 19:23
Medlem
The-D-Drumpfs avatar
Citat:
Varför skulle Vasabladet skriva om Västerbotten? 🤣 Uppenbarligen har du ingen som helst kontroll på geografi

Österbotten.

Jag har koll på det hela och det ligger väster och norrut från Nyland.
Sisådär 40 mellan Vasa och Helsingfors.

Ungefär som att en som bor i Stockholm väljer att prenumerera på Sundsvalls Tidning istället för DN.
Något mindre än 40 mil men en rimlig jämförelse.

Så min undran kring varför personer i Nyland skulle vara intresserade av Vasabladet är högst relevant.

Som svensk och prenumerant så anser jag för övrigt att HBL är en mycket bra tidning och skulle aldrig byta ut den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in