• 8
  • 9
2023-06-03, 09:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Inte seg. Fanns gott skäl.
Orkar inte svara mer.
Jaha? Och dessa "skäl" hade du meddelat Skatteverket? Eller ska de bara veta om dina skäl utan att du meddelat dem?
Citera
2023-06-03, 09:12
Medlem
Sonny00s avatar
På ett sätt har jag förståelse för att man numera helt enkelt kan glömma att deklarera. Förr fick man en pappersblankett och den låg där som en påminnelse i sig. Idag har väl de flesta avsagt sig pappersblanketten och då ökar nog risken att man glömmer. Jag har därför som regel att alltid godkänna min deklaration direkt. Jag har i och för sig inget som behöver ändras i den.
Citera
2023-06-03, 10:37
Medlem
RostigHinks avatar
Tråden diskuterar inte feminismen. Raderingar och varningar utdelade.

/Moderator
Citera
2023-06-03, 10:47
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej det är inte rimligt, men staten ser ju alltid hårdare på brott som har med skatten att göra än riktiga brott.

Min teori här är att staten, aka politikerna, ser de otroligt orimligt höga skatterna de stjäl från oss varje år som deras egna pengar. Alltså, du stjäl direkt från de när du inte betalar. Därav maximal bestraffning för "skattebrott".
Mördar du någon ur deras synvinkel sett en total nolla som de inte har någon som helst anknytning till skiter de i det totalt. Därav de löjligt låga straffen.

Människan är i grunden egoistisk och tänker bara på sig själv och de sina.
Citera
2023-06-03, 11:14
Medlem
Nej, när det kommer till Skatteverket är ingenting rimligt. De är korrupta svin dessa myndigheter.
Citera
2023-06-03, 14:05
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Du blir fet på 40 påsar. Sluta frossa.
Öh, chipspåsarna var alternativ B.

Antagligen otydlig, och för att vara tråkigt tydlig...
jag indikerade att du lika bra kan betala och glömma.

Nästa gång, skicka in så fort du kan.

Blir det fel och du förlorar (på felet), har du tio år på dig att rätta till det.
Vinner du på felet är det dock snabba puckar som gäller.
Senast redigerad av TonyMeltdown 2023-06-03 kl. 14:06. Anledning: tydligörande
Citera
2023-06-03, 21:09
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Fått 1250 kr i förseningsavgift från Skatteverket pga. sen deklaration med några dagar. Någon annan som fått detta?
Erfarenheter?
Får inte vara för lågt, då bryr sig folk in om att lämna deklarationen i tid. För egen del hade jag gissat på ett något högre belopp om någon frågat hur mycket jag tror att det kostar.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in