Inte förvånad, varit förbi Eskilstuna i dagarna, herre jösses har ni sett hur det ser ut ?
Så fin och vacker stad, men... Det är som att ha landat i Kambodjas centrum i djungeln jag som trodde att jag var i Sörmland, märkligt kanske jag som inte drack mitt morgon kaffet jag och inbillar mig en massa.
Nej seriöst det är ta mig fan fritt jävla fall o herre min
Senast redigerad av mystikernsmystik 2023-06-05 kl. 21:52.
Varför ljuger du om svenska män? Du skriver: "Vi svenskar har den spärren kvar som hindrar oss från att utföra respektlösa brott av den här typen. Det finns en gräns man inte går över."
Mord är mord oavsett vem el vilka som mördar.
Men så länge en del är så kåta på att endast kolla på exakt vad araber och afrikaner gör så glömmer ni alla andra mord. Det är så jävla lågt!
1. Det finns en spektakulär skillnad på gruppnivå när det gäller våldsbrottslighet.
2. Det finns ett politiskt ansvar för sådan brottslighet, som regering och riksdag har fört in i landet.
Du verkar oförmögen att notera skillnader på gruppnivå och du verkar vilja blunda för regerings och riksdags politiska ansvar för den eskalerande brottslighet, som de har fört in i landet - t.ex. det aktuella brottet.
.....
Citat:
Ursprungligen postat av kalleglock
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Arbetade i närheten och såg allt från början till slut.
Det var inga Somaliska klaner som slogs, barnen såg ut att vara från mellanöstern.
Exakt det var någon längre upp som skrev det. Den första killen som åkte på spö kan ha vart somalier ifrån Årby gänget så sprang en mena för att hjälpa/stoppa då blir han huggen med kniv.
Var även du vittne till knivslagsmålet? I så fall så kanske du kan kommentera, att i media (Aftonbladet) har det beskrivits som "de var 20 mot 20 som rök ihop". Är det en korrekt beskrivning?
1. Det finns en spektakulär skillnad på gruppnivå när det gäller våldsbrottslighet.
2. Det finns ett politiskt ansvar för sådan brottslighet, som regering och riksdag har fört in i landet.
Du verkar oförmögen att notera skillnader på gruppnivå och du verkar vilja blunda för regerings och riksdags politiska ansvar för den eskalerande brottslighet, som de har fört in i landet - t.ex. det aktuella brottet.
.....
Var även du vittne till knivslagsmålet? I så fall så kanske du kan kommentera, att i media (Aftonbladet) har det beskrivits som "de var 20 mot 20 som rök ihop". Är det en korrekt beskrivning?
Det var många på plats men att detta skulle vara en planerad uppgörelse på 20 vs 20 skulle jag säga är en överdrift.
Eftersom detta tystas ned så får vi gissa på Andersson, Karlsson och Ivarsson som huggit ned 4 killar som inte heter Andersson, Karlsson och Ivarsson, varför tror du att så många är så chockade, har vi det första rasistiska grova misshandeln med fler misstänkta gärningsmän inom skolans regi?
Du kan fortsätta att drömma men även denna gång hade du otur när du försökte tänka till. Om du skriver om inlägget till raka motsatsen kommer du ha rätt....
.....
Nej, jag var inget vittne. En vän till mig var vittne. Det var inte 20 mot 20. Vad jag fått höra så var arab gänget 7-8 stycken. Alla ifrån Årby deltog inte så kan tänka mig att det var 8-12 personer. Detta var ingen gäng konflikt.
Nej, jag var inget vittne. En vän till mig var vittne. Det var inte 20 mot 20. Vad jag fått höra så var arab gänget 7-8 stycken. Alla ifrån Årby deltog inte så kan tänka mig att det var 8-12 personer. Detta var ingen gäng konflikt.
Du skriver, att "arab gänget [var] 7-8 stycken" medan de från Årby, som blev överfallna, "var 8-12 personer".
Det har talats en hel del om somalier i tråden. Var möjligen de från Årby, som överfölls, (huvudsakligen) somalier?
Det var många på plats men att detta skulle vara en planerad uppgörelse på 20 vs 20 skulle jag säga är en överdrift.
Det var för att det var friluftsdag och det var elever från högstadiet där(9or). De med kniv som är gripna eller omhändertagna är äldre från en annan skola(gymnasiet)
Det var för att det var friluftsdag och det var elever från högstadiet där(9or). De med kniv som är gripna eller omhändertagna är äldre från en annan skola(gymnasiet)
Ja, precis!
Därför talar det mer för att det inte var en planerad uppgörelse utan barnen skulle ha en friluftsdag och de från gymnasiet fick väl reda på att de här barnen var i närheten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!