2023-06-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Årbyskolan i Eskilstuna där väktare vägrar jobba utan skottsäker väst!

Det går en ungdom där (minst) som är inblandad i gängskjutningar och därför behövdes det väktare, dessa blev direkt hotade och återvände efter några dagar med skottkärra västar.

På den skolan går det max en handfull svenska barn, skolan ligger mitt i en villaidyll men inga barn från villaidyllen går där då skolan förövrigt är svårt infesterad av invällare av värsta sort.
----

Tydligen vågade väktarna till slut ej jobba kvar på skolan:

Citat:
I april anlitade kommunen ett vaktbolag för att bevaka på den aktuella skolan, en insats som sedan dess har avslutats. Enligt källor till Eskilstuna-Kuriren berodde det på att vakterna blev hotade.
https://www.tv4.se/artikel/3H9N1bVtn...et-mer-haender
Citera
2023-06-01, 19:06
Bannlyst
Två ungdomsgäng som drabbade samman rapporterar TV4.
Det hände vid lunchtid i dag och det är allt vi vet 🤷🏻‍♂️
Citera
2023-06-01, 19:27
Medlem
Deagle66s avatar
Måste väl snart komma fram både video och namn på patrasket?
Citera
2023-06-01, 19:28
Medlem
Heroinerads avatar
Ingen video någonstans på spektaklet?
Citera
2023-06-01, 19:47
Medlem
i vilken värld lever ni i? Det är tyvärr väldigt vanligt att barn på högstadiet och även i lågstadiet bär kniv på sig el pepparspray, så var det även för ca 12 år sedan.
Jag är inte ett dugg förvånad att detta händer jag är snarare förbannad på att inget görs åt det. Idag har barn ingen trygghet någonstans, speciellt inte på skolorna. Mobbning, sexuellt våld och kräkningar är så vanligt så det är ett under att barn törs gå till skolan.

Det här måste politikerna stoppa nu! Skolan ska vara en trygg plats.

Och den där presstalesmannen för polisen i Region Öst kan börja fundera på hur han uttrycker sig!!
Citera
2023-06-01, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Du kan nog gissa dig till vilka det är baserat på MO och statistik och ålder. Sedan har Twitteranvändare från Eskilstuna nämnt Årby, klaner och S-politikern vägrade uttala sig om detaljer. Nu är det upp till officiella källor.

Polisen säger att det inte är kriminella
Citera
2023-06-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
i vilken värld lever ni i? Det är tyvärr väldigt vanligt att barn på högstadiet och även i lågstadiet bär kniv på sig el pepparspray, så var det även för ca 12 år sedan.
Jag är inte ett dugg förvånad att detta händer jag är snarare förbannad på att inget görs åt det. Idag har barn ingen trygghet någonstans, speciellt inte på skolorna. Mobbning, sexuellt våld och kräkningar är så vanligt så det är ett under att barn törs gå till skolan.

Det här måste politikerna stoppa nu! Skolan ska vara en trygg plats.

Och den där presstalesmannen för polisen i Region Öst kan börja fundera på hur han uttrycker sig!!

Om det är väldigt vanligt att barn i lågstadiet och högstadiet har kniv i skolan då är det väldigt kört redan..
Citera
2023-06-01, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Om det är väldigt vanligt att barn i lågstadiet och högstadiet har kniv i skolan då är det väldigt kört redan..

Ja det är kört, så är det tyvärr. Att många av oss varnade för länge sedan sket man i då.
Citera
2023-06-01, 20:18
Medlem
Eleverna som blev utsatta tillhörde en kommunal skola om jag förstått rätt?!
Citera
2023-06-01, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Flera elever ska ha blivit knivskadade:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...kt-grovt-brott

Mitt fel! Läste i en annan artikel att rektorn hade gått ut och sagt att inga av hennes elever var inblandade. Rör det sig om fler skolor?
Citera
2023-06-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Svenska elever har inte kniven med sig på friluftsdagen. Det pekar på MENA. Mer sannolikt klan-/gänganstruket.
Här har vi en som känner alla svenska elever i hela Sverige. Är du rädd för att nån polares namn ska dyka upp , därför är du blixtsnabb på att peka ut MENA , klan /gänganstruket . Om du har barn i skolåldern , håll koll på skolväskan
Citera
2023-06-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puro
Här har vi en som känner alla svenska elever i hela Sverige. Är du rädd för att nån polares namn ska dyka upp , därför är du blixtsnabb på att peka ut MENA , klan /gänganstruket . Om du har barn i skolåldern , håll koll på skolväskan

Bra puro, jag tänkte skriva det med, har ni barn, speciellt pojkar, så kolla deras skolväskor. Men det är klart, barnen kan ju ha egna gömställen för dessa knivar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in