2026-04-22, 07:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
25-26 spänn max ang olw och estrella här i trakten men inget jag äter mycket av utan tester nyheter som mest. Chips är till för fredagsmys till en action thriller sciencefiction rulle eller 2 ;-) och iskall pepsi max eller dr pepper eller annan go dricka

Jag tycker det är bra iaf att man inte titulerar pringles som chips. Utan det heter Pringles med allt vad det är som är inte potatischips men som är närmast pulvermos eller bara potatismjöl med lite fett, vätska och kryddor och en snabbfritering

vad är du för ett äckel och renlevnadsmänniska
1 ger bort månadsgamla chips
vet du va bäst föredatum är?
och nej chips är inte enbart för helger
Citera
2026-04-22, 14:18
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
200g blev 190 och nu är de nere i 165g.
Runt mig är normalpris 40-45:-.

Men shrinkflation och prishöjningarna fortsätter ju så marknaden verkar inte bry sig.
Citera
2026-04-23, 08:55
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjonsson1986
vad är du för ett äckel och renlevnadsmänniska
1 ger bort månadsgamla chips
vet du va bäst föredatum är?
och nej chips är inte enbart för helger

Nääh då har du nog missförstått mig som männish siddu

Är ingen renlevnadsmänniska men äter fett och socker med hänsyn
Och rätt form av fett helst mest. Älskar smör och fet mat ochså men undviker gärna djupfriterat i många former men det måste man ju få äta ochså

Vem har sagt att de är månadsgamla ? Om jag ger bort chips så är de ev en vecka gamla och tillsluten ordentligt. Minns inte vad jag skrev men är chipsen eller snacksen inte tillräckligt goda så ger jag bort dem. Eller att jag har ingen lust bara å äta upp allt ochså

Beror på vilken ålder man är. Förr åt jag mycket mer godis och chips, med åldern har det blivit mindre intressant helt enkelt och förpassas ev till helger eller nåt. Andra sötsaker som tårta, konditori, smörgåstårta, goda safter, läsker utan socker, vissa kakor har blivit mer intressant än godis, chips och vad mer ni ungdomar äter

Främst god mat är viktigast numera
Citera
2026-04-24, 22:07
Medlem
Finns en Pringles kopia på Dollarstore, 20kr för ett rör, smakar helt ok.
Citera
2026-04-30, 07:53
Medlem
skogsburkans avatar
Pringles är inte ens chips det är cellulosa/luft. Med det sagt tar coop 24 kr för ett rör denna veckan.
Citera
2026-05-05, 19:45
Bannlyst
Citat:
Märkte bara att sopkorgs chipsen som smakar gammalt pulvermos och kemikalier kostar tom 35-39-55 kr beroende på butik. Dvs mer en vilken olw eller estrella påse som helst som har mer vikt

Nån som har koll på varför, importeras dom och pga det ökar driftkostnaderna och logistiken i pris

Låt dom dö ut dom där ruggiga kemikalirören och kasta ut dom ur butiken och tillbaka till där dom hör hemma i staterna tycker jag. Sämre chips finns inte enligt min smak och krav på innehåll

Eller köper ni skräpet ?..
Du har inte märkt att allt har ökat mycket i pris? Ja de smakar potatismos för att de är gjorda av det. Köper aldrig dessa. De har en form som gynnar dipping men kan inte dippas för då går de sönder. Äckliga är de också
Citera
2026-05-06, 16:27
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Du har inte märkt att allt har ökat mycket i pris? Ja de smakar potatismos för att de är gjorda av det. Köper aldrig dessa. De har en form som gynnar dipping men kan inte dippas för då går de sönder. Äckliga är de också

Ja sen jag postade mitt senaste inlägg eller första i tråden så har de väl sjunkit i pris med tiden
Den har ju sin egen karaktär av just potatismos smak iaf

Kan tänka mig att det blir roligare och godare å göra egna med pulvermos etc mjölsorter eller hemgjort potatismos

Finns säkert etablerade sätt å göra det på tex så här : https://www.youtube.com/shorts/Ylv8J_QzR30

Eller nyttigare utkavlade alternativ i ugnen
Citera
2026-05-06, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ja sen jag postade mitt senaste inlägg eller första i tråden så har de väl sjunkit i pris med tiden
Den har ju sin egen karaktär av just potatismos smak iaf

Kan tänka mig att det blir roligare och godare å göra egna med pulvermos etc mjölsorter eller hemgjort potatismos

Finns säkert etablerade sätt å göra det på tex så här : https://www.youtube.com/shorts/Ylv8J_QzR30

Eller nyttigare utkavlade alternativ i ugnen
Säkert har röret blivit mindre. Som allt annat!
Citera
2026-05-06, 17:09
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Light-Blue
Säkert har röret blivit mindre. Som allt annat!

Har säkert minskat några millimetrar skulle inte förvåna
Citera
2026-05-06, 19:30
Bannlyst
Citat:
Har säkert minskat några millimetrar skulle inte förvåna
Några mL mindre potatismos
Citera
2026-05-07, 21:25
Medlem
carminaburanas avatar
Jag betalar gladeligen 65 spänn för ett rör philly cheese steak smak. Det är kul med alla dessa ny smakerna. Jag gillar Ketchup smaken också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in