2023-06-01, 01:21
Medlem
Sladdarens avatar
Märkte bara att sopkorgs chipsen som smakar gammalt pulvermos och kemikalier kostar tom 35-39-55 kr beroende på butik. Dvs mer en vilken olw eller estrella påse som helst som har mer vikt

Nån som har koll på varför, importeras dom och pga det ökar driftkostnaderna och logistiken i pris

Låt dom dö ut dom där ruggiga kemikalirören och kasta ut dom ur butiken och tillbaka till där dom hör hemma i staterna tycker jag. Sämre chips finns inte enligt min smak och krav på innehåll

Eller köper ni skräpet ?..
Citera
2023-06-01, 01:27
Medlem
Jag gillar dem faktiskt, men jo, väldigt dyra numera..
Citera
2023-06-01, 01:33
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Märkte bara att sopkorgs chipsen som smakar gammalt pulvermos och kemikalier kostar tom 35-39-55 kr beroende på butik.
Pringles är söndermalt potatis som sedan pressats, till skillnad från typ Estrella och OLW som är potatis i skivor som sedan friteras.

Vad man gillar är en smaksak. Själv äter jag ytterst sällan chips, tycker inte det är speciellt gott. Tacka vet jag ostbågar.
Citera
2023-06-01, 01:40
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders1699
Jag gillar dem faktiskt, men jo, väldigt dyra numera..

Jag ogillar dom. Jag gillar potatis med andra ord med riktiga torkade kryddor
Citera
2023-06-01, 01:42
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Har inte Pringles riktiga torkade kryddor?

Pringles är pressad potatismos till skillnad från vanliga chips från typ Estrella och OLW. Men alla har väl torkade kryddor, eller?
Citera
2023-06-01, 01:42
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Pringles är söndermalt potatis som sedan pressats, till skillnad från typ Estrella och OLW som är potatis i skivor som sedan friteras.

Vad man gillar är en smaksak. Själv äter jag ytterst sällan chips, tycker inte det är speciellt gott. Tacka vet jag ostbågar.

Pringels är en kemikaliebomb med nån form av sönderprocesserat potatispulver.. alla näringsämnen och karaktär av potatis är som bortblåst
Citera
2023-06-01, 01:43
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Har inte Pringles riktiga torkade kryddor?

Nix det är fejkade smakämnen framtaget i labb
Citera
2023-06-01, 01:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Nix det är fejkade smakämnen framtaget i labb
Du känner inte att du kanske ska ge någon källa till det du påstår?

Här är ingredienserna till en av Pringles chips.
INGREDIENSER: Vakuumtorkad potatis, vegetabiliska oljor (solros, palm, majs) i varierande proportion, vetemjöl, majsmjöl, rismjöl, ost- & lökkryddblandning (lökpulver, druvsocker, maltodextrin, glukossirap, smakförstärkare {mononatriumglutamat, dinatriumguanylat, dinatriuminosinat}, modifierad majsstärkelse, salt, jästextrakt, aromer, laktos {mjölk}, solrosolja, buljongpulver {salt, hydrolyserat vegetabiliskt protein, solrosolja}, ostpulver {mjölk}, syror {mjölksyra, citronsyra}), maltodextrin, emulgeringsmedel (E471), salt, färgämne (annattoextrakt norbixin).
https://www.pringles.com/se/products/flavours/pringles-cheese-onion-190g-product.html

Fan, helt sjukt vad de innehåller.
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-06-01 kl. 01:55.
Citera
2023-06-01, 02:02
Medlem
gravyyous avatar
Citat:

Du äter chips, det finns ingen näring kvar när de är färdiga, vare sig det är "riktig potatis" eller en "kemikaliebomb".

Ganska efterblivet att tro man är bättre än andra när man äter chips, det är skräp, oavsett form.

Gillar inte ens pringles, men finner ditt resonemang efterblivet.
Citera
2023-06-01, 02:04
Medlem
gravyyous avatar
Citat:
Du känner inte att du kanske ska ge någon källa till det du påstår?

Här är ingredienserna till en av Pringles chips.
INGREDIENSER: Vakuumtorkad potatis, vegetabiliska oljor (solros, palm, majs) i varierande proportion, vetemjöl, majsmjöl, rismjöl, ost- & lökkryddblandning (lökpulver, druvsocker, maltodextrin, glukossirap, smakförstärkare {mononatriumglutamat, dinatriumguanylat, dinatriuminosinat}, modifierad majsstärkelse, salt, jästextrakt, aromer, laktos {mjölk}, solrosolja, buljongpulver {salt, hydrolyserat vegetabiliskt protein, solrosolja}, ostpulver {mjölk}, syror {mjölksyra, citronsyra}), maltodextrin, emulgeringsmedel (E471), salt, färgämne (annattoextrakt norbixin).
https://www.pringles.com/se/products/flavours/pringles-cheese-onion-190g-product.html

Fan, helt sjukt vad de innehåller.

Det är inte antalet ingredienser som spelar roll, utan vad det innehåller.
Citera
2023-06-01, 02:07
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gravyyou
Det är inte antalet ingredienser som spelar roll, utan vad det innehåller.
Tyckte du att innehållet kändes bra?
Citera
2023-06-01, 02:11
Medlem
gravyyous avatar
Citat:
Tyckte du att innehållet kändes bra?

Jätteläskigt med potatis, majsmjöl kryddor och lite stabiliseringsmedel samt smakförstärkare.

Eller är du en sådan som är livrädd för glutamat? Du ska du bara kolla på vad vegetabiliska oljor generellt gör med kroppen. Det om något är väl en anledning till att vara nojjig, ganska djupt rabbit hole.

Fast vet inte ens om ditt gnällande om innehåll är särskilt givande när du sitter på din röv och postar 30 inlägg om dagen i ett år, vad chips innehåller är nog ditt minsta problem när det kommer till hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in