2023-05-30, 23:51
Medlem
Nån som kan tipsa om en våg som väger från 0.01g och som funkar bra och väger rätt?
Citera
2023-05-31, 00:34
Medlem
NiceNameTwices avatar
https://www.vagexperten.se/precisionsvagtriton-t200.html

Har du kalibreringsvikter?
Citera
2023-05-31, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
https://www.vagexperten.se/precisionsvagtriton-t200.html

Har du kalibreringsvikter?
Nej det har jag inte

https://smoketower.com/roktillbehor/vagar/0-199g-se/terazo-g8-precision-digitalvag hittade denna som det står har automatisk kalibrering men samtidigt står det i sista stycket "Fickvågar är känsliga och för bästa resultat rekommenderar vi att du köper till kalibreringsvikter."
Så behöver man kalibreringsvikter till den eller inte?
Citera
2023-05-31, 02:30
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragor
Nej det har jag inte

https://smoketower.com/roktillbehor/vagar/0-199g-se/terazo-g8-precision-digitalvag hittade denna som det står har automatisk kalibrering men samtidigt står det i sista stycket "Fickvågar är känsliga och för bästa resultat rekommenderar vi att du köper till kalibreringsvikter."
Så behöver man kalibreringsvikter till den eller inte?

Det är väl aldrig ett måste med vikter men jävligt bra att ha och du lär inte ångra köpet, även om du i praktiken sällan kommer använda dem.

Har inte en aning om vad automatisk kalibrering är, låter som trams och inget jag skulle lägga någon tillit i.

Den vågen du länkar funkar säkert men vill du över tid verkligen kunna kolla själv, både med den och kanske framtida vågar så finns det bara ett sätt och det är att ha vikter.

Oftast stämmer de bra direkt ur kartongen men det är rätt trevligt att snabbt kunna verifiera det själv. Samma sak om de transporterats, råkat åka i golvet eller whatever.

Det finns vikter att köpa ganska billigt på ebay etc och för att väga knark så har de tillräckligt goda toleranser. Billiga pocketvågar mäter sällan ändå ner på en hundradels gram med exakt precision varje gång, av min erfarenhet.

Varsågod
Citera
2023-05-31, 10:06
Medlem
Trolltestets avatar
Det som stör mig mest med vågarna ni länkat till är att ingen av dem verkar skriva ut vilken tolerans vågen har, och om TS då planerar att väga saker ned till 10mg så kanske han inte har råd med ett möjligt felslag på 10-20mg. Kan ju vara skillnaden mellan liv och död vid vissa substanser..

Jag skulle inte lita på en våg som kostar mindre än 5 tusen i det läget.
Citera
2026-03-24, 09:16
Medlem
Rekommenderar till alla att köpa ”JZ 115” feån smoketower, och även en 100g kalibreringsvikt o kalibrera den för 50kr därifrån också. Funkar jättebra för mig, väger bra ner till 0,01g, skulle säga att så länge man vill använda mer än 20mg substans så funkar denna utmärkt.
Citera
2026-03-24, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Rekommenderar till alla att köpa ”JZ 115” feån smoketower, och även en 100g kalibreringsvikt o kalibrera den för 50kr därifrån också. Funkar jättebra för mig, väger bra ner till 0,01g, skulle säga att så länge man vill använda mer än 20mg substans så funkar denna utmärkt.

Rekommenderar alla att köpa en bra våg istället. Den där funkar jättebra som slit och släng våg men hade aldrig använt den till ketamin, 2cb, 4-ho-met, dmt eller liknande.
Citera
2026-03-25, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngeFitta
Rekommenderar alla att köpa en bra våg istället. Den där funkar jättebra som slit och släng våg men hade aldrig använt den till ketamin, 2cb, 4-ho-met, dmt eller liknande.
Som sagt, den funkar jättebra, sålänge man inte ska använda mindre än 40mg av en substans.

En våg behöver inte vara en mg våg för att vara ”bra”, de flesta behöver inte mg vågar förutom de som vill använda mycket potenta droger som fentanyl eller 2cb

Ketamin kan jag vittna om att den funkar utmärkt till, för att ja, den väger rätt helt enkelt ner till 0,01g
Citera
2026-03-25, 01:34
Medlem
Citat:
Alltså, kalibreringsvikten kostar 50 inte vågen
Citera
2026-03-25, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
Alltså, kalibreringsvikten kostar 50 inte vågen

Nej vågen kostade väl 120kr ungefär. Det säger sig själv att det är skräp. Oavsett om du har den vikten till så kommer den där vågen börja visa duktigt fel väldigt snabbt.

Men ja den funkar bra till tjack, brass, ladd och ketamin. Alla droger du inte behöver oroa dig över att ögonmåtta. Vad är det du tycker är så bra att du rekommendera den?
Citera
2026-03-26, 07:26
Medlem
Citat:
Nej vågen kostade väl 120kr ungefär. Det säger sig själv att det är skräp. Oavsett om du har den vikten till så kommer den där vågen börja visa duktigt fel väldigt snabbt.

Men ja den funkar bra till tjack, brass, ladd och ketamin. Alla droger du inte behöver oroa dig över att ögonmåtta. Vad är det du tycker är så bra att du rekommendera den?
Det är en pytteliten fickvåg som kostar 200, nja alltså om den visar fel så kalibrerar man ju om den. Tror att det finns ganska många inllusive mig aom inte vill ögonmåtta de drogerna. Du menar att man bara behöver en drog för 2cb och fentanyl?
Citera
2026-03-26, 07:43
Medlem
Citat:

En drogvåg*
Men för att klargöra är det klart att man kan ögonmåtta dem men det finns ju folk som vill veta hur mycket av drogen de tar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in