Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-30, 19:20
Medlem
zombie-nations avatar
Jag är ingen fan av Chrome eller FF så de går helt enkelt bort. Finns vissa chromiumbaserade som är OK.

Körde länge Slimjet men efter uppdatering fattas det en fil och den funkar inte ens efter avinstallering och göra om.

Kör nu Slimbrowser. Båda är väldigt snabba. Men denna saknar saker jag vill ha. Som svensk stavningskontroll och sätta minsta tillåtna textstorlek (dvs inte zoom). Trevligt med en kollapsbar bokmärkesrad över med.

Jag antar att Opera är det självklara valet men de har så satans ful ikon. Antar att man kan byta ikonen, det gjorde man ju ofta förr när man satt och lekte offline.
Citera
2023-05-30, 19:21
Medlem
Edge?
Brave?
Citera
2023-05-30, 19:23
Medlem
triptykens avatar
Bara kopplat till utseende antar jag eftersom Win 7 är lika säkert som att använda en tvättduk som kondom?

Testa Vivaldi som är en fortsättning av Opera...
Citera
2023-05-30, 20:16
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag är ingen fan av Chrome eller FF

Då är det väl bara att byta till en Mac och köra Safari kvar? Eller vad är din anledning till att undvika Chrome?
Citera
2023-05-30, 20:28
Medlem
jewclaws avatar
Tor browser är schyst.
Citera
2023-05-30, 20:56
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Då är det väl bara att byta till en Mac och köra Safari kvar? Eller vad är din anledning till att undvika Chrome?

T ex ser jag väldigt dåligt på det hållet och Chrome har bara tre textstorlekar och ingen minsta tillåtna font.

Måste man ha stor text så funkar det inte bara att zooma, eftersom det påverkar alla element.

Chrome är gjord för att ha få inställningar och vara enkel, den är inte handikappvänlig för fem öre.
Citera
2023-05-30, 22:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
T ex ser jag väldigt dåligt på det hållet och Chrome har bara tre textstorlekar och ingen minsta tillåtna font.

Måste man ha stor text så funkar det inte bara att zooma, eftersom det påverkar alla element.

Chrome är gjord för att ha få inställningar och vara enkel, den är inte handikappvänlig för fem öre.

Om det är teckenstorlekar du menar så har Catsxp 5, samt Visa/Dölj bokmärkesrad, det du kallar "kollapsbar". Dessutom extremt snabb, samt säker då den uppdateras lika fort som Chrome till skillnad från Slimjet/-browser.
Citera
2023-05-30, 23:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Om det är teckenstorlekar du menar så har Catsxp 5, samt Visa/Dölj bokmärkesrad, det du kallar "kollapsbar". Dessutom extremt snabb, samt säker då den uppdateras lika fort som Chrome till skillnad från Slimjet/-browser.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in