Citat:
Ursprungligen postat av
godschild
Så här ser jag ut efter 1.5 månaders träning
https://ibb.co/74kNK4k
Gått upp 3.5-4.5 kg. Dels pga kreatin.
Hur stor blir jag om jag fortsätter i några år till?
Kör rent.
1 kg muskler per månad kan du bara glömma. Det är vad du kan lägga på dig per ÅR om du kör på naturlig väg och sköter allt omkring, om du har tur och lite bra gener.
Äta som ett hus behöver du inte heller göra. Äter du rätt mat (proteinrik) så behöver du inte äta som en valross. Du kan också skjuta till med lite proteinpulver vid sidan av.
Ta din kroppsvikt gånger 2 så får du fram den mängd protein (i gram) du dagligen bör få i dig på ett ungefär. Vill du öka den mängden är det bara att slänga lite extra på tallriken eller en till proteinshake.
Ska du bygga så behöver du inte dieta något genom att strypa kalorierna och räkna dessa så noga. Äter du som en normalsvensk gör idag så är det nog ganska basic husmanskost skulle jag tro och då är det gott om kalorier på tallriken redan.
Fisk, fågel, kött kommer du långt på vad det gäller protein. Sen är det bara köra vidare på pastan, potatisen och såser eller vad du nu har på tallriken.
Efter något år kan du börja fokusera mer på att gå igenom din kost mer noggrannt om du fortfarande har kvar intresset.
Träning ska vara kul i början, inte avskräckande.