Citat:
Ursprungligen postat av
Salamimorot
Jobbar deltid nu över sommaren och snart 4 veckors semester. Har mycket fritid men ingenting att fylla dagarna med. Vaknar tidigt, känner noll driv och är på dåligt humör och ser fram emot att det ska bli kväll så jag kan sova igen. Jag är deprimerad och ingenting känns kul. Noll vänner och familj att umgås med.
Jag har försökt att ta mig ur min comfort zone under alla år men det finns fan inget intressant att göra och jag trillar tillbaka till att ruttna bort i min lägenhet.
Har försökt börja plugga men jag är för korkad. Har försökt med all mindfullness och meditation men hjälpte inte ett dugg. Har försökt dejta och träffa en partner men ingenting blir bra. Har försökt skaffa kompisar men alla har redan sina tighta gäng. Gick en matlagningskurs och började laga mycket mat men tappade intresset helt. Varit ute i naturen och hajkat runt men det är väl kul och givande en gång i månaden. Har gått i kbt mot depression och testat ssri men inget hjälpte på riktigt. Detta är en bråkdel av allt jag testat och gjort.
Brukar ta en morgonpromenad i solen, käkar frukost och gymmar. Det är max 3 timmar av dagen och resten ligger jag hemma och ruttnar och slösurfar och längtar tills jag kan gå o lägga mig igen.
Gymma mindre. Fortsätt dejta. Sänk dina utseende krav ordentligt eftersom dina manspoäng (karaktär, framgång är allt, gymkropp är värt nada) är riktigt låga. Eller börja dejta internationellt om du inte kan med det. Men se upp i så fall eftersom så många av dem är skadade och du förmodligen inte är mentalt skärpt nog för att kunna avgöra det. Överlag kan man sammanfatta ditt problem med att du måste ta ditt fokus från det ytliga till vad du själv kan bidra med i världen för andra.