2023-05-30, 07:08
Medlem
NATO gick ju in i Jugoslavien på 90-talet under inbördeskriget. Sen dess har ju Serbien varit kraftigt anti NATO vilket man kan förstå. Som jag förstår från media är Serbien väldigt pro-ryskt.

Hur upplever ni som kom hit på 90-talet från Serbien kriget i Ukraina?
Citera
2023-05-30, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
NATO gick ju in i Jugoslavien på 90-talet under inbördeskriget. Sen dess har ju Serbien varit kraftigt anti NATO vilket man kan förstå. Som jag förstår från media är Serbien väldigt pro-ryskt.

Hur upplever ni som kom hit på 90-talet från Serbien kriget i Ukraina?
Ja dom flesta är ryssrunkare. Konstigt nog när Nato gick in och stoppade ett folkmord. Serber blev sura när dom inte fick våldta och mörda fritt. Serber är generellt samma pissluffar folk som ryssar så dom håller ihop. Dom håller på sina homo polare i ryska armen.
Citera
2023-05-30, 07:35
Medlem
Mindbreaths avatar
NATO gick in i Serbien för att skydda en utbrytarstat med minoriteter.
Ryssland går in i Ukraina för att skydda en utbrytarstat med minoriteter.

Serberna borde vara på Ukrainas sida, det är galet hur de kan hålla på Ryssland efter vad de gick igenom själva.
Citera
2023-05-30, 07:40
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Ja dom flesta är ryssrunkare. Konstigt nog när Nato gick in och stoppade ett folkmord. Serber blev sura när dom inte fick våldta och mörda fritt. Serber är generellt samma pissluffar folk som ryssar så dom håller ihop. Dom håller på sina homo polare i ryska armen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath

Serberna borde vara på Ukrainas sida, det är galet hur de kan hålla på Ryssland efter vad de gick igenom själva.

Är ni Serber? Om inte så bit er lite i tungan och knyt näven i fickan under tiden. Se om några Serber är här inne och läser och svarar för att se vad De tycker och inte Ni.
Citera
2023-05-30, 08:32
Medlem
Conceptions avatar
Jag tror ingen kommer att avslöja sig som serb härinne så jag tror inte du får något svar.

Det finns ju liksom inget positivt med att vara serb och hålla på Ryssland i den moderna världen.
Citera
2023-05-30, 08:42
Medlem
Citat:

Varför måste man vara på någons sida, Ryssland är ett korrupt skit land samma med Ukraina. Detta är problemet i allt för många länder, antagligen är man vänster eller höger och vägrar lyssna och prata med dem som tycker olikt.

Bara kolla på USA där dom som styr på riktigt har delat upp hela landet mellan idioter som fortfarande stödjer demokraterna och andra idioter som stödjer D.T.
Citera
2023-05-30, 08:48
Bannlyst
Citat:

Och på samma sätt är det ju galet att svenskarna applåderade vad NATO gjorde mot Serbien men är ett rysshatande pack nu.

En skillnad är att Kosovo för Serbien är vad Småland eller Åland är för Sverige. Dagens Ukraina är vida större än det egentliga Ukraina inom ryska kejsardömet var.
Citera
2023-05-30, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tror ingen kommer att avslöja sig som serb härinne så jag tror inte du får något svar.

Det finns ju liksom inget positivt med att vara serb och hålla på Ryssland i den moderna världen.

NATO-runkarna är opportunister, helt riktigt. Jag som solklar ryss- och serbvän håller låg profil offentligt.

För att inte drabbas av cancel-kultur. Sådana som du är aktivister inom denna slags kultur här i "den moderna världen". Ni har makt men i östra Ukraina iallafall har ni förlorat denna makt
Citera
2023-05-30, 09:15
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Varför måste man vara på någons sida, Ryssland är ett korrupt skit land samma med Ukraina. Detta är problemet i allt för många länder, antagligen är man vänster eller höger och vägrar lyssna och prata med dem som tycker olikt.
För att i detta fallet så söker sig Ukraina till väst och vill bli ett bättre land.

Jämför med Estland som för 20 år sen var ett jävla skitland. Sedan släppte EU och Nato in dem och nu är de ett av de mest blomstrande ekonomiskt sett länderna i Europa. Ukraina har en ambition att komma upp ur det träsket med och bli ett land som människor tycker om.

Därför är Ukraina/Ryssland väldigt olika. Det är väldigt svart eller vitt i detta fallet.
Citera
2023-05-30, 09:49
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
NATO-runkarna är opportunister, helt riktigt. Jag som solklar ryss- och serbvän håller låg profil offentligt.

För att inte drabbas av cancel-kultur. Sådana som du är aktivister inom denna slags kultur här i "den moderna världen". Ni har makt men i östra Ukraina iallafall har ni förlorat denna makt

Du säger cancel, är det inte så att du är väldigt feg kanske, inte vågar stå för dina åsikter?

I Östra Ukraina härskar närmast anarki, finns nästan inga mänskliga rättigheter, är du ok med det?
Citera
2023-05-30, 10:36
Avslutad
Citat:

Ryssland går in i Ukraine och dödar ryssar och ukrainare för att få kontroll över Ukraina då det finns natur resurser där och Putin suktar efter ett nytt dystopiskt soviet unionen då han har en liten penis.

Putin skyddar sina egna intressen, inget annat, inte ens hans oligark polare är säkra när Putin är i farten.
Sluta sprid en massa dynga.
Citera
2023-05-30, 10:53
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks

Bara kolla på USA där dom som styr på riktigt har delat upp hela landet mellan idioter som fortfarande stödjer demokraterna och andra idioter som stödjer D.T.

Man får vara precis vad man vill, jag tycker bara det är konstigt att inte fler serber sympatiserar med Ukrainarna som går igenom precis samma sak som de gjorde.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in