2023-05-29, 22:43
Medlem
I början av 2000-talet - när man laddade ner filmer via bland annat Kazaa - så fanns det en media-spelare som alla använde, åtminstone alla jag kände. Den var lite som filmernas winamp i mina kretsar. Den kom typ samtidigt som VLC. Den var blå. Jag vill minnas den hette något med L/A eller något sådant, plus ytterligare något namn men jag kan ta fel. Det var lite udda namn tror jag. Nån som vet vilken jag menar? Blev lite nostalgisk när jag kom att tänka på den och ville hitta den igen.
Citera
2023-05-30, 00:16
Medlem
sommarlovs avatar
bs player?
Citera
2023-05-30, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl17Gustaf
I början av 2000-talet - när man laddade ner filmer via bland annat Kazaa - så fanns det en media-spelare som alla använde, åtminstone alla jag kände. Den var lite som filmernas winamp i mina kretsar. Den kom typ samtidigt som VLC. Den var blå. Jag vill minnas den hette något med L/A eller något sådant, plus ytterligare något namn men jag kan ta fel. Det var lite udda namn tror jag. Nån som vet vilken jag menar? Blev lite nostalgisk när jag kom att tänka på den och ville hitta den igen.

RealPlayer
Citera
2023-05-30, 01:49
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl17Gustaf
Den var blå.

Windows Media Player var ganska blå ett tag.

https://sm.pcmag.com/t/pcmag_uk/phot..._29qk.1024.jpg

Men det är inte den du menar väl?
Citera
2023-05-30, 02:14
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Tror BSplayer är korrekt.
Citera
2023-05-30, 08:08
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
bs player?

Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tror BSplayer är korrekt.
Har funderat.
På den tiden behövde man också codex till varje filformat.
Det är därför VLC blev så stort, som hade egen codex, vilket inte var självklart i början och tillverkarna av dess gnällde på!
Citera
2023-05-30, 08:53
Medlem
Pusts avatar
QuickTime?

Du minns inte bara att Windows XP var ganska blått då? Inbyggda Media Player var ju som sagt ganska blå i XP.
Citera
2023-05-30, 09:28
Medlem
BackToHegels avatar
Media Player Classic använde jag mycket på den tiden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Media_Player_Classic
Citera
2023-05-30, 16:24
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Media Player Classic använde jag mycket på den tiden.

https://en.wikipedia.org/wiki/Media_Player_Classic

Den kunde ha olika skins, eller om det var winamp?
Citera
2023-05-30, 17:41
Medlem
Kazaa, Winamp, RealPlayer, VLC, LimeWire, MSN, DC++, mIRC, playahead, Lunarstorm, piratebay.

Those were the days.
Citera
2023-05-31, 00:46
Medlem
Nej, nej, nej och åter nej. Fel gissat allihop. (Quicktime och windows media player? Försöker ni ens? ) Men det slog mig att blå är lite fel. Lila är kanske bättre. Jag kom förövrigt på att jag kanske har en setup-fil på en gammal hårddisk, men det får jag se i morgon. Har precis tagit rätt på ett skjutet vildsvin så nu är det en öl och sen sängen som gäller. Återkommer om jag hittar filen.
Citera
2023-05-31, 08:10
Medlem
Light Alloy hette den, i fall någon känner till den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in