2023-05-29, 21:02
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Ryssland bör helt kapitulera, och underkasta sig denazifiering, demilitarisering, dekolonialisering och derussifiering.

Man borde också upprätta en buffertzon längst hela Rysslands västra gräns. Då vi inte borde accepteras att ha Ryssland så nära NATOs gräns.
Senast redigerad av NukeTheWhales 2023-05-29 kl. 21:04.
Citera
2023-05-29, 21:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
När Rysslands militär har slagits sönder i Ukraina så kommer ryssarna önska de hade kvar en styrka i paritet med Sveriges.
Så du menar att Ryssland kommer då att ha en millitär styrka som är svagare än Sveriges millitära styrka?

Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Ryssland bör helt kapitulera, och underkasta sig denazifiering, demilitarisering, dekolonialisering och derussifiering.

Man borde också upprätta en buffertzon längst hela Rysslands västra gräns. Då vi inte borde accepteras att ha Ryssland så nära NATOs gräns.
Men NATO har ju frivilligt närmat sig Rysslands gräns helt nyligen, hur tänkte du här..?
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-05-29 kl. 21:12.
Citera
2023-05-29, 21:14
Avstängd
Jag tror det bästa vore om Donetsk, Luhandsk, Zapohritzia och krim fick tillhöra Ryssland. ( Kherson är tveksamt.)

Då skulle övriga Ukraina bli ett eget fritt Ukraina utan inblandning av Ryssland.

Vet man historien till det vi bevittnar idag, ser iaf jag ingen annan lösning.
Citera
2023-05-29, 21:48
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag tror det bästa vore om Donetsk, Luhandsk, Zapohritzia och krim fick tillhöra Ryssland. ( Kherson är tveksamt.)

Då skulle övriga Ukraina bli ett eget fritt Ukraina utan inblandning av Ryssland.

Vet man historien till det vi bevittnar idag, ser iaf jag ingen annan lösning.
Trams, det finns ingen anledning för omvärlden att tillåta ryzk stöld av territorium.
Envisas ryssen med att stanna kvar blir de för evigt paria med tillhörande nedåtgående spiral ekonomiskt och socialt.
Citera
2023-05-29, 22:13
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har förespråkat något liknande gällande buffertzoner som Zelensky gör. Men dessa zoner behövs inte om Ryssland kollapsar och istället bildas många nya stater. Putin kommer aldrig gå med på detta, men när han försvinner från makten, så lär detta bli oundvikligt.
Citera
2023-05-29, 22:36
Medlem
Tor7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
  • wounded ~621.090
  • killed ~207.030
[/indent]

Är källan Ukrainas "ministry of defense' i samarbete med västmedia?
Hur många ukrainska militärer sägs ha dött? 10-20 st?

Jävla bullshit källor. Håller inte på någon sida och vill att kriget ska ta slut. Står dock fast vid min ursprungstes. Ryssland kommer inte att förlora detta! Dessutom, passar sig inte USA (NATO), så har vi ett världskrig där även Kina är inblandat.
Citera
2023-05-29, 22:37
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag har förespråkat något liknande gällande buffertzoner som Zelensky gör. Men dessa zoner behövs inte om Ryssland kollapsar och istället bildas många nya stater. Putin kommer aldrig gå med på detta, men när han försvinner från makten, så lär detta bli oundvikligt.

När kommer han (Putin) att försvinna från makten då, bedömer du?
Citera
2023-05-29, 22:38
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tor7
Ryssland kommer inte att förlora detta! Dessutom, passar sig inte USA (NATO), så har vi ett världskrig där även Kina är inblandat.
Vad får dig att tro att Ryzzland skulle vara relevant i någon form av "världskrig" då orcherna just nu förlorar mot Europas fattigaste land?
Citera
2023-05-29, 23:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Jävla bullshit källor. Håller inte på någon sida och vill att kriget ska ta slut. Står dock fast vid min ursprungstes. Ryssland kommer inte att förlora detta! Dessutom, passar sig inte USA (NATO), så har vi ett världskrig där även Kina är inblandat.

Skulle du resonera på samma sätt om det var Sverige som invaderades? Då skulle du dömas för landsförräderi. I den broschyr du fått från staten står det tydligt;

I händelse av krig förväntas svenskar bjuda motstånd till sista blodsdroppen. Faktum är att svenska staten inte ens kan kapitulera. Varje meddelande av sådan karaktär är nämligen att betrakta som falsk, enligt statens egen information till medborgarna.
https://timbro.se/smedjan/alla-uppgifter-om-att-motstandet-skall-upphora-ar-falska/

https://rib.msb.se/filer/pdf/28494.pdf
Citera
2023-05-29, 23:57
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Det kriget vinner väst ganska enkelt. Så dina drömmar kommer inte att slå in.
Citera
2023-05-30, 00:56
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Frågan är vad Ryssland har att vinna på detta fredsavtal?
Det de kan vinna är det de slipper att förlora det de eventuellt kan förlora om kriget fortsätter.
Tror de inte att de kan förlora något på det har de väl inget att vinna.
Citera
2023-05-30, 05:39
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
När kommer han (Putin) att försvinna från makten då, bedömer du?

Troligen nästa år. Det kan bli i år redan, beroende på hur det går i kriget. Absolut senast bör ske någon gång under 2025. Mycket hänger ihop hur snart Ukraina kan kasta ut ockupanterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in