Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-05-29, 14:33
Medlem
Precis! Jag har också undrat varför vi matas med västlig propaganda (läs rena lögner) jag trodde inte att sådan skit förekom i västliga demokratier.
Propagandan mötte ju oss kraftigt under den så kallade pandemin där de klena sprang och vaccinerade sig gång på gång på gång för att vara säkra på att gå en för tidig död till mötes...
Citera
2023-05-29, 14:57
Bannlyst
Här analyseras bilder/film från SVT

https://youtu.be/yCD1ZkwDn6I

SVT AGENDA 13/3 Är det dockor eller kroppar i massgraven?

Mera SVT
https://youtu.be/m8biRPX6i7A
SVT Rapport visar bild på död i Ukraina som är en docka.
Senast redigerad av Cicadina 2023-05-29 kl. 14:59.
Citera
2023-05-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cicadina
Här analyseras bilder/film från SVT

https://youtu.be/yCD1ZkwDn6I

SVT AGENDA 13/3 Är det dockor eller kroppar i massgraven?

mm. lurigt av SVT agenda att trolla alla efterblivna, liksom att skriva ut "invånare mariopoul."... martin stensö är ju så efterbliven så han endå missar det, och kanske alla efterblivna får som följer honom....

taskigt av svt, man ska va snäll mot efterblivna....
Citera
2023-05-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Jo, men att vår nyhetsrapportering är vinklad är ju inte samma sak som att vi förmedlar ukrainarnas propaganda.

På sociala media förmedlas alla möjliga häpnandesväckande uppgifter av Ukraina.
Det mesta rapporteras inte vidare av mainstream-media eftersom uppgifterna inte går att bekräfta, och ofta osar propaganda.

Nej, ioch för sig. SVTs rapportering är larvig, infantil, gjord för att 7-åringar ska fatta. Det är det som får en att stänga av. Avskaffa monopolet!
Citera
2023-05-29, 18:40
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Politik: inrikes --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2023-05-29, 21:41
Medlem
Svensk media är starkt partisk och agendadriven.

Ett annat tydligt exempel var Corona-pandemin. Enbart en åsikt accepterades. Folk med avvikande åsikt hängdes ut och bespottades.

Minns än idag FHM:s presskonferens i april 2020. De svenska journalister satt som lydiga hundar och svalde okritiskt allt Tegnell och MSB sa. En tysk journalist ställde en kritisk fråga till FHM, vilket fick hela den svenska journalistkåren att häpna.
Citera
2023-05-30, 00:53
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Varför inte rapportera sakligt efter bästa förmåga som jag anser en demokrati ska göra, lägg fakta på bordet och låt folk forma sina egna åsikter istället för att forma folket efter "ledarnas" världsbild. Statlig media ska väl inte vara agendadriven?
Jo det gör man i hög grad.
Man försöker ge bådas syn på kriget.
När det gäller attacker på civila är det bra att rapportera om det.
Och det är ju bara ukrainska civila som blir dödade när ryssarna anfaller civila mål.
Det går ju inte att åka till Ryssland och visa på några kvinnor som bakar bröd och har det bra.
Där pågår ju inget krig.
---------------
har du något exempel?
Citera
2023-05-30, 01:06
Medlem
CrackerPowers avatar
-
Public service är extremt Globohomo vinklat. Liberal World Order.
Det är inte konstigt att Sverige kallas för lilla USA.

Stäng ner skiten eller dela det på mitten och gör den andra halvan Sverige först.
Citera
2023-05-31, 13:42
Bannlyst
Citat:
Jag är emot ryska invasionen av Ukraina men den mediateknik SVT använder hittas främst i diktaturer där man medvetet förvränger sanningen för att passa en agenda som makten bestämt är den rätta. Varför inte rapportera sakligt efter bästa förmåga som jag anser en demokrati ska göra, lägg fakta på bordet och låt folk forma sina egna åsikter istället för att forma folket efter "ledarnas" världsbild. Statlig media ska väl inte vara agendadriven?

Men SVT är agendadriven. Agendan är NATO. Tänk vad de nu döda folkhemspolitikerna hade tyckt om de visste hur Sverige vill uppfatta sig utåt, som krigsglatt.

Demokratiska kontrollen över SVT finns inte.
Citera
2024-11-26, 17:27
Bannlyst
Citat:
Jag är emot ryska invasionen av Ukraina men den mediateknik SVT använder hittas främst i diktaturer där man medvetet förvränger sanningen för att passa en agenda som makten bestämt är den rätta. Varför inte rapportera sakligt efter bästa förmåga som jag anser en demokrati ska göra, lägg fakta på bordet och låt folk forma sina egna åsikter istället för att forma folket efter "ledarnas" världsbild. Statlig media ska väl inte vara agendadriven?

Jag är för ryssarnas krig. Varför svensk massmedia vinklar kriget till Ukrainas och NATOs fördel är för att svensk massmedia är propaganda och är korrupt. Man måste ju motivera miljardrullningen, DCA-avtalet och NATO-medlemsskapet. Jag är emot allt det där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in