2023-05-28, 19:11
Medlem
FetFulElaks avatar
Jag är släkt med Goebbels i rakt nedstigande led
Citera
2023-05-28, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzie0
Min danska farmor (boende här i Sverige sen 50+ år tillbaka) påstår att en dansk släktforskning har visat oss härstamma från en bandit som kallades för Jens Langkniv.

Och från min svenska släkt så ledde det till en privat stallpiga hos en svensk kung. Fadern "okänd". Forskaren gav en muntlig redovisning om hans egna teorier, som för övrigt skulle kunna parafraseras som "Help, Step-king, I'm stuck!" men han kunde givetvis inte signera det i print. Minns faktiskt inte vilken kung det var, eller årtal. Han var i kyrkans goda minne barnlös, i alla fall. Det minns jag.

Kan inte påstå att jag själv kommer krydda till nästkommande generationers släktforskning. Jag är ganska tam och tämligen meningslös.

Haha, ja har en liknade historia i min släkt (om kungen) men det var inte kungen utan en apotekare, bör nog kanske anses lite osmakligt eftersom han var 60 och hon 20. Kollar du i födelsearkiv så bör du hitta ett fadersnamn, men kan givetvis vara lite svårt om det är kungen med honoms diverse mutor 😉
Citera
2023-05-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Jag hittade att mammas, farmors, mormor är dansk.
Och min fästmö är Lejonhufvud!
Var ganska kul när jag hittade det

Det är roligt! Jag själv ska vara en ättling till Bureätten, men det är nog ganska många..
Citera
2023-05-28, 19:36
Medlem
Ganonitos avatar
Är släkt med Karl IX.
Citera
2023-05-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Haha, ja har en liknade historia i min släkt (om kungen) men det var inte kungen utan en apotekare, bör nog kanske anses lite osmakligt eftersom han var 60 och hon 20. Kollar du i födelsearkiv så bör du hitta ett fadersnamn, men kan givetvis vara lite svårt om det är kungen med honoms diverse mutor 😉

Det var en anlitad släktforskare så han skrev nog ner allt han kunde bevisa. Sen fick han dra sin egna teori muntligt vid överlämningen. Det var tydligen ganska vanligt med "faderslösa" Jesus/Anakin-födslar runt kungligheters egendom och gods, och då är det ju självfallet mer spännande för hans kunder att höra den allra juiceigaste teorin.
Citera
2023-05-28, 19:42
Medlem
Jag är släkt med Russell Crowe...
bland dom första skogs finnar i Norge fanns vår gemensam förfader.
Varje gång jag ser "kusinen"på TV ser han ut som råfinne.. hahahaha!
Citera
2023-05-28, 19:43
Medlem
Har en släkting som intog något typ av slott av nazisterna i Alperna där alla andra elitförband misslyckades! De var 30 polacker varav typ 19 dog! Många av min släkt på polska sidan gjorde stordåd mot tyskarna! Och blivit hyllade för det! Inte så långt bort dock!
Citera
2023-05-28, 19:43
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Massmördare eller seriemördare?
Serie, med dolk!
Citera
2023-05-28, 19:48
Medlem
Backstugehjon.
Citera
2023-05-28, 19:48
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Har en släkting som intog något typ av slott av nazisterna i Alperna där alla andra elitförband misslyckades! De var 30 polacker varav typ 19 dog! Många av min släkt på polska sidan gjorde stordåd mot tyskarna! Och blivit hyllade för det! Inte så långt bort dock!

Ok, du är släkt med Clint Eastwood. Grattis.
Citera
2023-05-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Ok, du är släkt med Clint Eastwood. Grattis.

Jag kan googla på slottet det är en välkänd operation men om 'örnen har landat" baseras på den operationen vet jag dock inte?
Citera
2023-05-28, 19:59
Medlem
JoeDoughs avatar
Jag har hittat en barnföderska som fick hjälp av en grannfru. Arbetet med att föda fram barnet verkar inte ha gått nåt vidare då grannfrun tog fram en kniv och styckade barnet i bitar, i syfte att rädda modern. Givetvis dog både mor och barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in