• 6
  • 7
2024-10-06, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunorange
Har väl haft tur men det har gått bra när jag beställt därifrån.

Att de skulle äta från maten låter ju helt absurt, det måste väl ändå vara nåt extremt undantag med en pundare som råkat få jobb.

Japp.. leveranstid står kvar på 20-30 minuter, så här 6 minuter efter jag postat.

Nu är det hör och häpna inte en framför mig utan står:
"Budet kommer med din beställning efter att ha levererat 2 andra"

Så är trea i kön helt plötsligt, hoppat upp från 5 minuter till 30.

Tur man inte är överdrivet hungrig utan bara ville nyttja rabattkoden på 150 kr för nya kunder.
Citera
2024-10-06, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Nu kan jag inte svara just med foodora men har hänt mig flera gånger med uber och Bolt där budet har hämtat upp maten ( man ser på kartan) och sen åker åt fel håll. Tiden lägga alltså på, skulle de haft en extra beställning så borde väl detta synts i appen.

Vad kan de vara de gör?

Har några misstankar
Tankar moppen / bilen
Byter chaufför
Har flera ordrar samtidigt dvs man hitta två ordrar i närheten och tacka ja till båda

Ja dom har flera orders, syns i appen. Testar Foodora första gången och den hoppa från 5-15 minuter leveranstid till 20-30 minuter, men den har stått på 20-30 minuter i 10 minuter nu.
Citera
2024-10-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Det kör jag med på men varför skriver man då din order är upphämtad och på
Väg om 6 min och sen dröjer det kanske 25 min. Om de vet att budet ska åka en extra sväng så borde de väl enkelt kunna lägga på 10 -15 min eller bara skriva att vi har en körning mellan. Upplever att vissa gör det ibland men rätt var det är så fastnar klockan och räknar uppåt.

Så hände mig med, stod 5 minuter nu 30 min. Sjukt?
Citera
2024-10-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brunorange
Har väl haft tur men det har gått bra när jag beställt därifrån.

Att de skulle äta från maten låter ju helt absurt, det måste väl ändå vara nåt extremt undantag med en pundare som råkat få jobb.

Stod en "i" nu vid leveranstiden

"Din beställning är något försenad. Din beställning har försenats något men vi bör inte vara hos dig senare än 20:05. Vi ska göra vårt allra bästa för att du ska få en bättre upplevelse nästa gång."

Verkar va nåt ovanligt som hänt mig men läser man tråden fattar man att så är inte fallet.
Citera
2024-10-06, 20:05
Medlem
Foodora ersätta aldrig mig efter beställt från en fruktansvärd dålig pizzeria och det var mest chauffören fel som kom 3 eller 6h försent och hade make att skälla när han kom för att han inte hitta, jag kommer inte ihåg då det var länge sen nu. Från att handla där hela tiden så har jag slutat helt. Där gjorde dom bort sig. Kunde inte ens lägga upp dåligt omdöme.
Jag vet folk efteråt som använt både foodora och samma pizzeria fick samma bemötande av exakt samma chaufför. Av en slump så var jag faktiskt med när det hände den gången också.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in