2023-10-29, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Var inte målet just att tränga fram till Azovska sjön för att skära av Krim?

Jag har inte en aning om vad den Ukrainska eller den Ryska militären har för mål med någonting.

Det vet exakt ingen förutom dom.

Men här sitter folk och vet allt för att dom har läst nåt twitterinlägg från någon privatperson.

Motoffensiven är ett totalt misslyckande är allt jag vet. Och det vet jag baserat på verkligheten.
Senast redigerad av Du3EttCp 2023-10-29 kl. 15:15.
2023-10-29, 15:04
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Enligt ryssarnas sätt att se på saken slåss de också för sin överlevnad.
Jag har en känsla att alla vid fronten slåss för sin pesonliga överlevnad.
Problemet är att ryssarna används som verktyg för att förverkliga tsarens/presidentens strategiska ambitioner.
Citat:
Och det här med att Ryssland vill utvidga sitt imperium tror jag inte ett dugg på. De lärde dom sig efter Sovjet.
Nej det lärde man sig inte, ränderna går aldrig ur.
2023-10-29, 15:06
Medlem
[quote=Vattendealaren|86231998]Sedan år 2007-2008 har Ryssland förberett sig för det läge som det är nu. Handelskrig mot västerlandet där de fått med sig Brics, vilka är de tunga nationerna i världen utanför väst och ett militärt krig där de lyckas hålla Nato stången vilket var huvudmålet, inte erövra hela Ukraina.

putte krattade manegen och med den info han hade så var allt klappat och klart.

*Biljonbelopp på banker i väst för att vara uthållig.
*Lurat in Europa i energifällan.
*Brics med ny världsvaluta.
*Ukraina kommer att välkomna ryzzarna med öppna armar.
*Alla supervapen kommer att se till att eventuella protester skräms till tystnad av världens andra arme.
*Vi toppar det med en Lunar färd in i rymdåldern.

Underrättelsetjänsten som matat putte med förvriden information är kanske ansvariga för vansinnet som följer.
*Biljonerna frysta
*Europeerna enas mot alla odds och säger go fuck yourselves, vi fryser hellre än rättar oss efter din förvridna världsbild.
*Brics och världsvalutan, vad hände.
*Ukraina vill inte bli befriade och gör heroiskt motstånd.
*Supervapen efter supervapen visar sig vara papper tigrar (korruptions tigrar). Den Ryzka björnen visar sig vara ganska tandlös men uthållig.
*Som grädde på moset så kraschar Lunar på Lunar.

puttes självberikningsprojekt beslutet om kriget (SOn) togs på helt fel info.
5D-schack killen missbedömde allt gång på gång.
Han regerade ett självspelande piano som genererade fina kassa överskott trots grav misskötsel, dessvärre så har han ändå möjlighet att kriga vidare.
2023-10-29, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Aha, det är vad du har uppfattat. Märk väl att vi pratar om den ukrainska offensiven som startades i somras. Var har du fått uppfattningen att den har som mål att befria hela Ukraina?
Ja fast nu menar jag ju våroffensiven, någon sommaroffensiv har jag inte hört talas om.
Vad var offensiven till för egentligen då om det inte var för att sparka ut Ryssland ur Ukraina.
2023-10-29, 15:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Du talar emot dig själv. Du vet inte vilka målen med Motoffensiven är samtidigt som du vet att målet med Motoffensiven inte är att ta tillbaka hela sitt land.

Hur ska du ha det?

Äsch, det är bara du som inte kan läsa. Såg du formuleringen 'med stor sannolikhet'? Vet du var det innebär?
2023-10-29, 15:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ja fast nu menar jag ju våroffensiven, någon sommaroffensiv har jag inte hört talas om.
Vad var offensiven till för egentligen då om det inte var för att sparka ut Ryssland ur Ukraina.

Offensiven inleddes i början av juni. Vanligen brukar man inte kalla det för vår, men whatever tickles your fancy.

Du förstår, kriget går ut på att köra ut Ryssland, men varje enskild aktion har inte det syftet. Begriper du inte det?
2023-10-29, 15:35
Medlem
Citat:
Offensiven inleddes i början av juni. Vanligen brukar man inte kalla det för vår, men whatever tickles your fancy.

Du förstår, kriget går ut på att köra ut Ryssland, men varje enskild aktion har inte det syftet. Begriper du inte det?
När ska Ukraina då börja köra ut ryssen ?
2023-10-29, 15:40
Medlem
Citat:
Jag har inte en aning om vad den Ukrainska eller den Ryska militären har för mål med någonting.

Det vet exakt ingen förutom dom.

Det har du jävligt rätt i.
2023-10-29, 15:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
När ska Ukraina då börja köra ut ryssen ?

Du är allt lite extra dum du.
2023-10-29, 15:54
Medlem
Citat:
Du är allt lite extra dum du.
Ja eller så är det du som inte har något svar på frågan eftersom dom har försökt med det hela tiden och inte lyckats.
2023-10-29, 16:28
Medlem
Citat:
Äsch, det är bara du som inte kan läsa. Såg du formuleringen 'med stor sannolikhet'? Vet du var det innebär?

Det innebär rena gissningar.
2023-10-29, 16:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det innebär rena gissningar.

Mer eller mindre väl underbyggda. Ingen seriös bedömare har trott att målet med denna ukrainska offensiv var att befria samtliga ockuperade områden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in