2023-08-06, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Well, ingen vet vad Ukraina gömmer i dessa lokaler.. det är väl känt att dom både gömmer och bor i civila byggnader samt gömmer Natos ammo och vapen.

Dessa attentat Ukraina gör har inte hjälpt mycket för som att kunna lyckas ta mer mark i sin offensiv. Känns något lönlöst och verkar mer handla om att lägga ner massa tid på något som inte ger nån nytta..
Om Ukriana ska ta Krim innan vintern borde dom kanske rappa på lite.

Ukraina har tid att vänta med Krim tills ryssen ger sig av mer eller mindre självmant om logistiken slås ut.
2023-08-06, 11:09
Medlem
M_A_Rs avatar
Ja, det verkar tyvärr ärligt talat inte som att Ukrainas motoffensiv går något vidare i nuläget. Man har bara lyckats åstadkomma enstaka små segrar, till priset av stora förluster. Ryssarna må vara dåliga på att bedriva ett modernt krig, men minera terrängen till förbannelse och gräva ner sig klarar de uppenbarligen av. Ukrainarna har dessutom inget flygunderstöd. Tyvärr verkar väst inte vara intresserade av att Ukraina ska vinna, man nöjer sig med att blöda ut ryssen. Annars hade man erbjudit flygunderstöd från första början. Kanske finnarna kan ta lärdom av ryssarna och minera gränsen mot Ryssland? Det skulle kunna försvåra ett eventuellt rysk-mongoliskt angrepp på Finland. Jag tror dessvärre att det lutar åt att vi kommer att få se en upprepning av vad som skedde under Vinterkriget mellan Finland och Sovjet. Det vill säga, trots tappert ukrainskt motstånd kommer det att sluta med att den ryskmongoliska stäppfederationen får behålla de delar som de lyckats erövra. Den stora skillnaden är förstås att i Karelen fanns ingen stor rysk minoritet, de smutsiga äckelryssarna flyttade dit först efter kriget.
2023-08-06, 11:29
Avstängd
För er som är intresserade så rekommenderar jag att se en av Patrick Lancasters senaste video från frontlinjen.. Han besöker en skyttegrav och är där en hel dag för att se hur några av ryssarna lever och försvarar ett område.. rätt mysig vlog ändå och intressant se hur deras vardag ser ut 100 meter från Ukrainska försvarslinjen. https://www.youtube.com/watch?v=xmVpzEEsFbc
2023-08-06, 11:37
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Och så länkar du till Gregg 🤣
Ja ryssen sänker mer Ukraina... 20st artilleri 😅 kom igen. Riktigt blåst nafo troll
Det går att länka till lite vadsomhelst som visar att ni HBTQ-riddare får pisk.
Vad sägs om denna?
https://raw.githubusercontent.com/leedrake5/Russia-Ukraine/master/Plots/current_artillery.jpg?
Snart har ni inget att skjuta med. Jobbigt?
2023-08-06, 11:37
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Ja, det verkar tyvärr ärligt talat inte som att Ukrainas motoffensiv går något vidare i nuläget. Man har bara lyckats åstadkomma enstaka små segrar, till priset av stora förluster. Ryssarna må vara dåliga på att bedriva ett modernt krig, men minera terrängen till förbannelse och gräva ner sig klarar de uppenbarligen av. Ukrainarna har dessutom inget flygunderstöd. Tyvärr verkar väst inte vara intresserade av att Ukraina ska vinna, man nöjer sig med att blöda ut ryssen. Annars hade man erbjudit flygunderstöd från första början. Kanske finnarna kan ta lärdom av ryssarna och minera gränsen mot Ryssland? Det skulle kunna försvåra ett eventuellt rysk-mongoliskt angrepp på Finland. Jag tror dessvärre att det lutar åt att vi kommer att få se en upprepning av vad som skedde under Vinterkriget mellan Finland och Sovjet. Det vill säga, trots tappert ukrainskt motstånd kommer det att sluta med att den ryskmongoliska stäppfederationen får behålla de delar som de lyckats erövra. Den stora skillnaden är förstås att i Karelen fanns ingen stor rysk minoritet, de smutsiga äckelryssarna flyttade dit först efter kriget.
Fast du vet väl ingenting om förlusterna utan du bara sprider rykten? Eller hade du nån källa?
2023-08-06, 11:39
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Well, ingen vet vad Ukraina gömmer i dessa lokaler.. det är väl känt att dom både gömmer och bor i civila byggnader samt gömmer Natos ammo och vapen.

Dessa attentat Ukraina gör har inte hjälpt mycket för som att kunna lyckas ta mer mark i sin offensiv. Känns något lönlöst och verkar mer handla om att lägga ner massa tid på något som inte ger nån nytta..
Om Ukriana ska ta Krim innan vintern borde dom kanske rappa på lite.
Det är väl känt att poopin bombar civil infrastruktur, sjukhus och kyrkor fyllda med barn. Missat det?
2023-08-06, 11:42
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Fast du vet väl ingenting om förlusterna utan du bara sprider rykten? Eller hade du nån källa?

Ja, här är en sådan källa i alla fall.

https://www.nytimes.com/2023/07/15/us/politics/ukraine-leopards-bradleys-counteroffensive.html#:~:text=Early%20in%20the%20c ounteroffensive%2C%20Ukr aine,slowed%20and%20commanders%20shifted%20tactics .

Och jag håller på Ukraina, inte på ryssmongol-äcklen. Kom ihåg det.
2023-08-06, 11:45
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ja, här är en sådan källa i alla fall.

https://www.nytimes.com/2023/07/15/us/politics/ukraine-leopards-bradleys-counteroffensive.html#:~:text=Early%20in%20the%20c ounteroffensive%2C%20Ukr aine,slowed%20and%20commanders%20shifted%20tactics .

Och jag håller på Ukraina, inte på ryssmongol-äcklen. Kom ihåg det.
Vem du "håller på" spelar väl ingen roll när man kommer med påståenden dragna ur röven?
Källan du hänvisar till är den gamla rysslögnen om 20% förluster vilket endera betyder att du är ett förtäckt rysstroll eller att du inte hänger med.
Den lögnen handlar om en nålsticks-attack i vilken 20% av materielet i den specifika attacken gick förlorat. Något som rysstroll sedan skrikit ut som lögnen att det handlar om allt materiel man fått från väst.
2023-08-06, 11:51
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Vem du "håller på" spelar väl ingen roll när man kommer med påståenden dragna ur röven?
Källan du hänvisar till är den gamla rysslögnen om 20% förluster vilket endera betyder att du är ett förtäckt rysstroll eller att du inte hänger med.
Den lögnen handlar om en nålsticks-attack i vilken 20% av materielet i den specifika attacken gick förlorat. Något som rysstroll sedan skrikit ut som lögnen att det handlar om allt materiel man fått från väst.

Kallar du MIG för rysstroll? Är du helt korkad eller låtsas du bara? Jag tycker Ukrainas motoffensiv går långsamt och jag ser just nu inga större förändringar på kartan. Men självklart kan jag ha missat något. Upplys oss gärna om du har något vettigt att komma med.
2023-08-06, 11:53
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Kallar du MIG för rysstroll? Är du helt korkad eller låtsas du bara? Jag tycker Ukrainas motoffensiv går långsamt och jag ser just nu inga större förändringar på kartan. Men självklart kan jag ha missat något. Upplys oss gärna om du har något vettigt att komma med.
1: Nej det gjorde jag inte. Försök att läsa ordentligt.
2: Jag upplyste dig precis. Försök att läsa en tredje gång.
2023-08-06, 12:57
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Hptqi riddare 🤣🤣 ta ett titt utanför fönstret, eller på den lokala skolan vid sagostunden för barn.
Vi lever seriöst mitt i ett enda stort bajspackeri. Å helst ska du ska vara klädd som en Zigge kärring med.

Jag menar, lycka till att köpa något som inte är bögigt.

För övrigt, dröm på. Sist jag såg så flyger det missiler över HELA Ukraina, nån drönare i månaden mot Moskva,,? 😅
Ja du har rätt, skiten har spridit sig från era skyttegravar, det är anmärkningsvärt. Ni får fan sluta.

Jadu, 95% av dessa skjuts ner, går bra nu much?
Du kan försöka förminska händelsen av Ukrainska drönare som slår ner i Moskva, men du vet lika väl som jag att poopin blev vansinnig, lät huvuden rulla på de generaler som har så jävla dåligt luftförsvar att deras HUVUDSTAD inte står skyddad, och skrek efter närmsta väska att bajsa i.
2023-08-06, 13:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ukraina har tid att vänta med Krim tills ryssen ger sig av mer eller mindre självmant om logistiken slås ut.

Ukriana har inte mycket kvar att ge.. visar sig offensiven inte fungera kommer deras försörjningsstöd att minska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in